Kodiaq Scout nebude na ženevském stánku Škodovky osamocen. Společnost mu totiž bude vedle klasických variant dělat i vizuálně sportovní Kodiaq Sportline. Ten se na prvních fotkách představuje v atraktivní červené, konkurovat mu budou především vlastní řady.
Zatímco Scout bude hrát na dobrodružné cítění zájemců o největší české SUV, Sportline si pohraje s jejich emocemi. Na rozdíl od včerejšího přehršle stříbrné má sportovní provedení masku chladiče, střešní nosiče, kryty vnějších zpětných zrcátek a rámečky kolem bočních oken v černé barvě. Do zadního nárazníku je zakomponována tenká stříbrná linka, nechybí dále ani zatmavená zadní okna, boční otěrové lišty v barvě karosérie, loga modelu a 19palcová kola, zaměnitelná za o palec větší ráfky.
Čtěte také: Absurdita dosáhla vrcholu. Proč vlastně Kodiaq Scout existuje?
Uvnitř čekají sportovní přední sedadla s integrovanou opěrkou, potažená Alcantarou se stříbrným prošíváním a u řidiče také s elektrickým nastavováním. Multifunkční volant je stejně jako hlavice řadicí páky potažen kůží, posádky může nově na displeji také sledovat ukazatele přetížení, plnicího tlaku turbodmychadla, aktuálního výkonu motoru, teploty oleje a chladicí kapaliny. Ve výbavě dále nechybí ambientní LED osvětlení interiéru, barevný MaxiDOT, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka nebo vnitřní zpětné zrcátko s dešťovým senzorem a funkcí automatického stmívání. Podobně jako u Scoutu mezi příplatky najdeme navigace Columbus s 9,2palcovým displejem ve skleněném designu.
|||photogalleryInArticle '300617##Škoda Kodiaq Sportline ukazuje emocionální já velkého SUV.##Škoda Auto@@300616##Škoda Kodiaq Sportline ukazuje emocionální já velkého SUV.##Škoda Auto@@300615##Škoda Kodiaq Sportline ukazuje emocionální já velkého SUV.##Škoda Auto@@300614##Škoda Kodiaq Sportline ukazuje emocionální já velkého SUV.##Škoda Auto@@300613##Škoda Kodiaq Sportline ukazuje emocionální já velkého SUV.##Škoda Auto@@300612##Škoda Kodiaq Sportline ukazuje emocionální já velkého SUV.##Škoda Auto'||Pod kapotou se počítá se stejnou čtveřicí jednotek jako u Scoutu, to znamená základní 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 k), 2.0 TSI o výkonu 132 kW (180 k), 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) a konečně 2.0 TDI o výkonu 140 kW (190 k). Standardně má Sportline poháněná všechna kola, u slabšího benzínu i dieselu může zákazník volit mezi manuálem a DSG, silnější motory mají automat standardně. Dále nebudou chybět volič jízdního profilu s režimy Normal, Sport, Eco, Comfort, Individual a Snow, respektive možnost připlatit si za adaptivní tlumiče. Premiéru bude mít Kodiaq Sportline v březnu na ženevském autosalonu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.