Dodge Challenger SRT Hellcat s kompresorem přeplňovaným osmiválcem HEMI je sám o sobě strojem doslova z pekla. Jenomže i 527 kW (717 k) lze poměrně hravě překonat, což nám již za pár týdnů ukáže Challenger SRT Demon. Americký výrobce dnes uvolnil první snímek i krátké video, na nichž je dobře vidět, že rozhodně nepůjde o obyčejné kupé.
Že bude Challenger SRT Demon neskutečným a v očích mnohých nepřekonatelným strojem bylo jasné už při prvotní zmínce, že něco takového vůbec vznikne. A první teaser v podobě fotografie i videa to jen a jen potvrdil. Demon dostal nejen pořádně rozšířenou karosérii, ale jako první produkční auto na světě také pneumatiky na závody ve sprintu (v angličtině drag racing).
Jedná se o gumy Nitto NT05R o rozměru 315/40, které budou nazuty na 18palcová kola. Asi není třeba zmiňovat, že pneumatiky byly speciálně vyvinuty pro tento muscle car, nabídnout pak mají úplně novou směs a specifickou konstrukci. Na jejich bočnici se skví logo nového provedení.
Jak objemný nebo výkonný bude motor pod kapotou vozu můžeme jen odhadovat, již zmíněný Hellcat má ale 6.2litrový osmiválec s kompresorem o výkonu 527 kW (717 k) s točivým momentem 881 Nm. Z 0 na 96 km/h tak kupé vystřelí za 3,6 sekundy a dosáhne maximálně 320 km/h. Demon pak má být o 91 kilogramů lehčí a z nejvyšší pravděpodobností také o něco silnější. Dynamikou se tak může hravě dostat do teritoria super- i hypersportů. Více uvidíme v dubnu na autosalonu v New Yorku, do té doby uvede Dodge každý týden jeden teaser nového modelu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.