Dodge Challenger SRT Hellcat s kompresorem přeplňovaným osmiválcem HEMI je sám o sobě strojem doslova z pekla. Jenomže i 527 kW (717 k) lze poměrně hravě překonat, což nám již za pár týdnů ukáže Challenger SRT Demon. Americký výrobce dnes uvolnil první snímek i krátké video, na nichž je dobře vidět, že rozhodně nepůjde o obyčejné kupé.
Že bude Challenger SRT Demon neskutečným a v očích mnohých nepřekonatelným strojem bylo jasné už při prvotní zmínce, že něco takového vůbec vznikne. A první teaser v podobě fotografie i videa to jen a jen potvrdil. Demon dostal nejen pořádně rozšířenou karosérii, ale jako první produkční auto na světě také pneumatiky na závody ve sprintu (v angličtině drag racing).
Jedná se o gumy Nitto NT05R o rozměru 315/40, které budou nazuty na 18palcová kola. Asi není třeba zmiňovat, že pneumatiky byly speciálně vyvinuty pro tento muscle car, nabídnout pak mají úplně novou směs a specifickou konstrukci. Na jejich bočnici se skví logo nového provedení.
Jak objemný nebo výkonný bude motor pod kapotou vozu můžeme jen odhadovat, již zmíněný Hellcat má ale 6.2litrový osmiválec s kompresorem o výkonu 527 kW (717 k) s točivým momentem 881 Nm. Z 0 na 96 km/h tak kupé vystřelí za 3,6 sekundy a dosáhne maximálně 320 km/h. Demon pak má být o 91 kilogramů lehčí a z nejvyšší pravděpodobností také o něco silnější. Dynamikou se tak může hravě dostat do teritoria super- i hypersportů. Více uvidíme v dubnu na autosalonu v New Yorku, do té doby uvede Dodge každý týden jeden teaser nového modelu.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.