Dodge Challenger SRT Hellcat s kompresorem přeplňovaným osmiválcem HEMI je sám o sobě strojem doslova z pekla. Jenomže i 527 kW (717 k) lze poměrně hravě překonat, což nám již za pár týdnů ukáže Challenger SRT Demon. Americký výrobce dnes uvolnil první snímek i krátké video, na nichž je dobře vidět, že rozhodně nepůjde o obyčejné kupé.
Že bude Challenger SRT Demon neskutečným a v očích mnohých nepřekonatelným strojem bylo jasné už při prvotní zmínce, že něco takového vůbec vznikne. A první teaser v podobě fotografie i videa to jen a jen potvrdil. Demon dostal nejen pořádně rozšířenou karosérii, ale jako první produkční auto na světě také pneumatiky na závody ve sprintu (v angličtině drag racing).
Jedná se o gumy Nitto NT05R o rozměru 315/40, které budou nazuty na 18palcová kola. Asi není třeba zmiňovat, že pneumatiky byly speciálně vyvinuty pro tento muscle car, nabídnout pak mají úplně novou směs a specifickou konstrukci. Na jejich bočnici se skví logo nového provedení.
Jak objemný nebo výkonný bude motor pod kapotou vozu můžeme jen odhadovat, již zmíněný Hellcat má ale 6.2litrový osmiválec s kompresorem o výkonu 527 kW (717 k) s točivým momentem 881 Nm. Z 0 na 96 km/h tak kupé vystřelí za 3,6 sekundy a dosáhne maximálně 320 km/h. Demon pak má být o 91 kilogramů lehčí a z nejvyšší pravděpodobností také o něco silnější. Dynamikou se tak může hravě dostat do teritoria super- i hypersportů. Více uvidíme v dubnu na autosalonu v New Yorku, do té doby uvede Dodge každý týden jeden teaser nového modelu.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.