Ti z vás, kteří jsou fanoušci Porsche, si zřejmě budou pamatovat, že německá automobilka představila v roce 2012 koncept s názvem Panamera Sport Turismo. Nyní se o něm Porsche rozhovořilo trošku víc.
Od té doby byl projekt kombíkové Panamery mírně posunut, ale za poslední měsíce jsme díky špionážním fotografům mohli vidět hned několik prototypů s maskovací folií na karoserii. Společně s premiérou druhé generace vozu se pak uvedení sportovního kombíku zase o kus přiblížilo.
Vlastně, Porsche bude novou verzi Panamery označovat jako pětidveřový Shooting Brake. Verze tohoto modelu bude odhalena letos na autosalonu v Ženevě. Společně s tím už víme, že nový druh karoserie bude mít jiné dveře zavazadlového prostoru, což bude představovat zvýšenou linii střechy.
Navíc, je dost možné, že tahle verze nabídne výhradně pět míst k sezení. Panamera Shooting Brake má sdílet pohonné jednotky se čtyřdveřovým provedením a logicky převezme i technologie a interiér. Německá značka doufá, že nový druh Panamery bude dostatečně populární v Evropě nebo Číně.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?