V roce 2013 se světu ukázal nový model Ghibli. Ten nyní přišel s některými změnami pro modelový rok 2017, které najde nejen pravý znalec značky.
Pro rok 2017 totiž Ghibli dostalo přeladěný 3,0litrový twin-turbo šestiválec. Ten nyní produkuje o 20 koní více než dříve, takže celkový součet činí 350 koňských sil. Ty jsou podpořeny točivým momentem 500 Nm při 4500 otáčkách za minutu.
Co se týče naftové verze, tam se Ghibli stále drží 3,0litrového turbodieselu taktéž se šesti válci. V nabídce je verze s výkonem 250 nebo 275 koní. Na samém vrcholu pak trůní Ghibli S a Ghibli S Q4 o výkonu 410 koní a točivém momentu 550 Nm.
Vrcholné verze se bez problému rozjedou na maximální rychlost 267 km/h a bez ohledu na volbu motoru nebo výbavu se Ghibli 2017 chlubí přepracovanou palubní deskou. K tomu se přidává aktualizovaný infotainment systém s rychlejší odezvou a s podporou Apple CarPlay a Android Auto .
Ve spodní části středové konzoly najdou majitelé také několik změn. Nový je zde otočný knoflík z modelu Levante, jenž je určen pro ovládání hlasitosti a dalších funkcí informačního systému s obrazovkou o rozměru 8,4 palce. Bezpečnost byla zvýšena díky zavedení adaptivního tempomatu s funkcí Stop & Go, systému hlídání jízdního pruhu a automatického nouzového brzdění.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.