V roce 2013 se světu ukázal nový model Ghibli. Ten nyní přišel s některými změnami pro modelový rok 2017, které najde nejen pravý znalec značky.
Pro rok 2017 totiž Ghibli dostalo přeladěný 3,0litrový twin-turbo šestiválec. Ten nyní produkuje o 20 koní více než dříve, takže celkový součet činí 350 koňských sil. Ty jsou podpořeny točivým momentem 500 Nm při 4500 otáčkách za minutu.
Co se týče naftové verze, tam se Ghibli stále drží 3,0litrového turbodieselu taktéž se šesti válci. V nabídce je verze s výkonem 250 nebo 275 koní. Na samém vrcholu pak trůní Ghibli S a Ghibli S Q4 o výkonu 410 koní a točivém momentu 550 Nm.
Vrcholné verze se bez problému rozjedou na maximální rychlost 267 km/h a bez ohledu na volbu motoru nebo výbavu se Ghibli 2017 chlubí přepracovanou palubní deskou. K tomu se přidává aktualizovaný infotainment systém s rychlejší odezvou a s podporou Apple CarPlay a Android Auto .
Ve spodní části středové konzoly najdou majitelé také několik změn. Nový je zde otočný knoflík z modelu Levante, jenž je určen pro ovládání hlasitosti a dalších funkcí informačního systému s obrazovkou o rozměru 8,4 palce. Bezpečnost byla zvýšena díky zavedení adaptivního tempomatu s funkcí Stop & Go, systému hlídání jízdního pruhu a automatického nouzového brzdění.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?