V roce 2013 se světu ukázal nový model Ghibli. Ten nyní přišel s některými změnami pro modelový rok 2017, které najde nejen pravý znalec značky.
Pro rok 2017 totiž Ghibli dostalo přeladěný 3,0litrový twin-turbo šestiválec. Ten nyní produkuje o 20 koní více než dříve, takže celkový součet činí 350 koňských sil. Ty jsou podpořeny točivým momentem 500 Nm při 4500 otáčkách za minutu.
Co se týče naftové verze, tam se Ghibli stále drží 3,0litrového turbodieselu taktéž se šesti válci. V nabídce je verze s výkonem 250 nebo 275 koní. Na samém vrcholu pak trůní Ghibli S a Ghibli S Q4 o výkonu 410 koní a točivém momentu 550 Nm.
Vrcholné verze se bez problému rozjedou na maximální rychlost 267 km/h a bez ohledu na volbu motoru nebo výbavu se Ghibli 2017 chlubí přepracovanou palubní deskou. K tomu se přidává aktualizovaný infotainment systém s rychlejší odezvou a s podporou Apple CarPlay a Android Auto .
Ve spodní části středové konzoly najdou majitelé také několik změn. Nový je zde otočný knoflík z modelu Levante, jenž je určen pro ovládání hlasitosti a dalších funkcí informačního systému s obrazovkou o rozměru 8,4 palce. Bezpečnost byla zvýšena díky zavedení adaptivního tempomatu s funkcí Stop & Go, systému hlídání jízdního pruhu a automatického nouzového brzdění.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?