Jaguar F-Type dostal před pár dny facelift a ani nám neuteklo nic z jeho nových vlastností. Nyní ale novinka ve verzi 400 prošla Photoshopem a výsledek je zajímavý.
Vznikla totiž verze Shooting Brake, kterou má na svědomí designér X-Tomi design. Když se podíváte na jeden vzniklý snímek, asi kde kdo si vybaví legendární BMW Z3 Coupé. Podoba novinky z Británie je totiž víc než velká a s oranžovým lakem karoserie to Jagu moc sluší.
No řekněte sami, líbil by se vám Jaguar F-Type 400 Sport s nově navrženou karoserií? Nám určitě ano a je škoda, že nic takového Jaguar nechce vyrábět. Verze 400 Sport vlastně překlenuje obrovskou mezeru mezi F-Type V6 a V8 S R. Jeho přeplňovaný 3,0litrový benzinový šestiválec pak produkuje 400 koňských sil.
Mimochodem, jedná se vlasně o jedno roční limitovanou edici. Motor nabídne točivý moment 460 Nm a vždy spolupracuje s osmistupňovým automatem, pohonem zadních nebo všech kol a mechanickým diferenciálem s omezenou svorností. O bezpečné zastavení se postarají kotoučové brzdy schované za 20palcovými koly. Vpředu mají kotouče rozměr 380 milimetrů, vzadu pak 376 milimetrů.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?