Jaguar F-Type dostal před pár dny facelift a ani nám neuteklo nic z jeho nových vlastností. Nyní ale novinka ve verzi 400 prošla Photoshopem a výsledek je zajímavý.
Vznikla totiž verze Shooting Brake, kterou má na svědomí designér X-Tomi design. Když se podíváte na jeden vzniklý snímek, asi kde kdo si vybaví legendární BMW Z3 Coupé. Podoba novinky z Británie je totiž víc než velká a s oranžovým lakem karoserie to Jagu moc sluší.
No řekněte sami, líbil by se vám Jaguar F-Type 400 Sport s nově navrženou karoserií? Nám určitě ano a je škoda, že nic takového Jaguar nechce vyrábět. Verze 400 Sport vlastně překlenuje obrovskou mezeru mezi F-Type V6 a V8 S R. Jeho přeplňovaný 3,0litrový benzinový šestiválec pak produkuje 400 koňských sil.
Mimochodem, jedná se vlasně o jedno roční limitovanou edici. Motor nabídne točivý moment 460 Nm a vždy spolupracuje s osmistupňovým automatem, pohonem zadních nebo všech kol a mechanickým diferenciálem s omezenou svorností. O bezpečné zastavení se postarají kotoučové brzdy schované za 20palcovými koly. Vpředu mají kotouče rozměr 380 milimetrů, vzadu pak 376 milimetrů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?