Jednou z nejočekávanějších novinek nadcházejícího ženevského autosalonu je klasické verze Alfy Romeo Stelvio. První SUV v historii italské značky se představilo už loni ve sportovní verzi Q, o klasické verze s benzínovými i naftovými motory ale bude jistě větší zájem. A my vám dnes můžeme přinést nejen první informace o konkurentovi BMW X3 či Jaguaru F-Pace, ale také jeho oficiální fotografie!
Nejdůležitější nová Alfa Romeo posledních let není Giulia, ale Stelvio. Je to logické, segment SUV je napříč světem velice populární a také prémiové značky konstantně navyšují svůj tržní podíl. Sportovní provedení Quadrifoglio dokáže chytit za srdce, většina prodejů ale připadne na klasický model s benzínovým nebo naftovým motorem. Pro nedočkavé zákazníky si Italové připravili verzi First Edition, která již svým názvem dává jasně najevo, že je zkrátka první. Vzhledově oproti Stelivu Q sice několik dynamických prvků chybí, pořád je to ale nejkrásnější SUV na trhu. Vůz dostane 20palcová litá kola, za nimiž budou barevné třmeny brzd, bi-xenonová přední světla, chromovaný rámeček bočních oken, zatmavená zadní okna nebo podsvícené kliky dveří.
V interiéru by se mohly konkurenční automobilky učit, jak dávkovat vizuální agresivitu a dynamiku. Jak to bude s kvalitou je sice druhá věc, ale dva budíky v samostatných tubusech, sportovní volant s integrovaným startovacím tlačítkem nebo dřevěné obložení dveří, palubní desky a středového tunelu vypadají naprosto fantasticky. Trojdimenzionální navigační systém Magneti Marelli dostal 8,8palcovou obrazovku, mezi budíky nechybí sedmipalcový TFT displej. Sedadla jsou čalouněná kůží, dále jim nechybí elektrické nastavování, vyhřívání a vyšitá loga automobilky v opěrkách hlav. Prostor je uvnitř pro pět cestujících, kufr má objem 525 litrů.
Pod kapotou se objeví dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 206 kW (280 k) s točivým momentem 400 Nm. Na všechna čtyři kola (standardně jsou poháněna zadní kola, v případě potřeba pošle elektronika až polovinu točivého momentu na přední nápravu) přenáší výkon osmistupňová automatická převodovka, což stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy a maximální rychlosti 230 km/h. Průměrná spotřeba 4687 milimetrů dlouhého SUV je 7 l/100 km. Z bezpečnostních asistentů má „první edice“ přednárazový systém, autonomní nouzové brzdění a varování při vybočení z jízdního pruhu. Cenu ani počet vyrobených kusů automobilka v tiskové zprávě nezmiňuje.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.