Jednou z nejočekávanějších novinek nadcházejícího ženevského autosalonu je klasické verze Alfy Romeo Stelvio. První SUV v historii italské značky se představilo už loni ve sportovní verzi Q, o klasické verze s benzínovými i naftovými motory ale bude jistě větší zájem. A my vám dnes můžeme přinést nejen první informace o konkurentovi BMW X3 či Jaguaru F-Pace, ale také jeho oficiální fotografie!
Nejdůležitější nová Alfa Romeo posledních let není Giulia, ale Stelvio. Je to logické, segment SUV je napříč světem velice populární a také prémiové značky konstantně navyšují svůj tržní podíl. Sportovní provedení Quadrifoglio dokáže chytit za srdce, většina prodejů ale připadne na klasický model s benzínovým nebo naftovým motorem. Pro nedočkavé zákazníky si Italové připravili verzi First Edition, která již svým názvem dává jasně najevo, že je zkrátka první. Vzhledově oproti Stelivu Q sice několik dynamických prvků chybí, pořád je to ale nejkrásnější SUV na trhu. Vůz dostane 20palcová litá kola, za nimiž budou barevné třmeny brzd, bi-xenonová přední světla, chromovaný rámeček bočních oken, zatmavená zadní okna nebo podsvícené kliky dveří.
V interiéru by se mohly konkurenční automobilky učit, jak dávkovat vizuální agresivitu a dynamiku. Jak to bude s kvalitou je sice druhá věc, ale dva budíky v samostatných tubusech, sportovní volant s integrovaným startovacím tlačítkem nebo dřevěné obložení dveří, palubní desky a středového tunelu vypadají naprosto fantasticky. Trojdimenzionální navigační systém Magneti Marelli dostal 8,8palcovou obrazovku, mezi budíky nechybí sedmipalcový TFT displej. Sedadla jsou čalouněná kůží, dále jim nechybí elektrické nastavování, vyhřívání a vyšitá loga automobilky v opěrkách hlav. Prostor je uvnitř pro pět cestujících, kufr má objem 525 litrů.
Pod kapotou se objeví dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 206 kW (280 k) s točivým momentem 400 Nm. Na všechna čtyři kola (standardně jsou poháněna zadní kola, v případě potřeba pošle elektronika až polovinu točivého momentu na přední nápravu) přenáší výkon osmistupňová automatická převodovka, což stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy a maximální rychlosti 230 km/h. Průměrná spotřeba 4687 milimetrů dlouhého SUV je 7 l/100 km. Z bezpečnostních asistentů má „první edice“ přednárazový systém, autonomní nouzové brzdění a varování při vybočení z jízdního pruhu. Cenu ani počet vyrobených kusů automobilka v tiskové zprávě nezmiňuje.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?