Kam se hrabou BMW a Jaguar! Alfa Romeo Stelvio je krásná a rychlá i v běžném provedení

Alfa Romeo Stelvio vyrazí mezi zákazníky také ve verzi First Edition.
Alfa Romeo Stelvio vyrazí mezi zákazníky také ve verzi First Edition., foto: Alfa Romeo
ar6 18. ledna 2017 16:31
Sdílej:

Jednou z nejočekávanějších novinek nadcházejícího ženevského autosalonu je klasické verze Alfy Romeo Stelvio. První SUV v historii italské značky se představilo už loni ve sportovní verzi Q, o klasické verze s benzínovými i naftovými motory ale bude jistě větší zájem. A my vám dnes můžeme přinést nejen první informace o konkurentovi BMW X3 či Jaguaru F-Pace, ale také jeho oficiální fotografie!

Nejdůležitější nová Alfa Romeo posledních let není Giulia, ale Stelvio. Je to logické, segment SUV je napříč světem velice populární a také prémiové značky konstantně navyšují svůj tržní podíl. Sportovní provedení Quadrifoglio dokáže chytit za srdce, většina prodejů ale připadne na klasický model s benzínovým nebo naftovým motorem. Pro nedočkavé zákazníky si Italové připravili verzi First Edition, která již svým názvem dává jasně najevo, že je zkrátka první. Vzhledově oproti Stelivu Q sice několik dynamických prvků chybí, pořád je to ale nejkrásnější SUV na trhu. Vůz dostane 20palcová litá kola, za nimiž budou barevné třmeny brzd, bi-xenonová přední světla, chromovaný rámeček bočních oken, zatmavená zadní okna nebo podsvícené kliky dveří.

V interiéru by se mohly konkurenční automobilky učit, jak dávkovat vizuální agresivitu a dynamiku. Jak to bude s kvalitou je sice druhá věc, ale dva budíky v samostatných tubusech, sportovní volant s integrovaným startovacím tlačítkem nebo dřevěné obložení dveří, palubní desky a středového tunelu vypadají naprosto fantasticky. Trojdimenzionální navigační systém Magneti Marelli dostal 8,8palcovou obrazovku, mezi budíky nechybí sedmipalcový TFT displej. Sedadla jsou čalouněná kůží, dále jim nechybí elektrické nastavování, vyhřívání a vyšitá loga automobilky v opěrkách hlav. Prostor je uvnitř pro pět cestujících, kufr má objem 525 litrů.

Pod kapotou se objeví dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 206 kW (280 k) s točivým momentem 400 Nm. Na všechna čtyři kola (standardně jsou poháněna zadní kola, v případě potřeba pošle elektronika až polovinu točivého momentu na přední nápravu) přenáší výkon osmistupňová automatická převodovka, což stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy a maximální rychlosti 230 km/h. Průměrná spotřeba 4687 milimetrů dlouhého SUV je 7 l/100 km. Z bezpečnostních asistentů má „první edice“ přednárazový systém, autonomní nouzové brzdění a varování při vybočení z jízdního pruhu. Cenu ani počet vyrobených kusů automobilka v tiskové zprávě nezmiňuje.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.