Nejdůležitější nová Alfa Romeo posledních let není Giulia, ale Stelvio. Je to logické, segment SUV je napříč světem velice populární a také prémiové značky konstantně navyšují svůj tržní podíl. Sportovní provedení Quadrifoglio dokáže chytit za srdce, většina prodejů ale připadne na klasický model s benzínovým nebo naftovým motorem. Pro nedočkavé zákazníky si Italové připravili verzi First Edition, která již svým názvem dává jasně najevo, že je zkrátka první. Vzhledově oproti Stelivu Q sice několik dynamických prvků chybí, pořád je to ale nejkrásnější SUV na trhu. Vůz dostane 20palcová litá kola, za nimiž budou barevné třmeny brzd, bi-xenonová přední světla, chromovaný rámeček bočních oken, zatmavená zadní okna nebo podsvícené kliky dveří.
V interiéru by se mohly konkurenční automobilky učit, jak dávkovat vizuální agresivitu a dynamiku. Jak to bude s kvalitou je sice druhá věc, ale dva budíky v samostatných tubusech, sportovní volant s integrovaným startovacím tlačítkem nebo dřevěné obložení dveří, palubní desky a středového tunelu vypadají naprosto fantasticky. Trojdimenzionální navigační systém Magneti Marelli dostal 8,8palcovou obrazovku, mezi budíky nechybí sedmipalcový TFT displej. Sedadla jsou čalouněná kůží, dále jim nechybí elektrické nastavování, vyhřívání a vyšitá loga automobilky v opěrkách hlav. Prostor je uvnitř pro pět cestujících, kufr má objem 525 litrů.
Pod kapotou se objeví dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 206 kW (280 k) s točivým momentem 400 Nm. Na všechna čtyři kola (standardně jsou poháněna zadní kola, v případě potřeba pošle elektronika až polovinu točivého momentu na přední nápravu) přenáší výkon osmistupňová automatická převodovka, což stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy a maximální rychlosti 230 km/h. Průměrná spotřeba 4687 milimetrů dlouhého SUV je 7 l/100 km. Z bezpečnostních asistentů má „první edice“ přednárazový systém, autonomní nouzové brzdění a varování při vybočení z jízdního pruhu. Cenu ani počet vyrobených kusů automobilka v tiskové zprávě nezmiňuje.