Jednou z nejočekávanějších novinek nadcházejícího ženevského autosalonu je klasické verze Alfy Romeo Stelvio. První SUV v historii italské značky se představilo už loni ve sportovní verzi Q, o klasické verze s benzínovými i naftovými motory ale bude jistě větší zájem. A my vám dnes můžeme přinést nejen první informace o konkurentovi BMW X3 či Jaguaru F-Pace, ale také jeho oficiální fotografie!
Nejdůležitější nová Alfa Romeo posledních let není Giulia, ale Stelvio. Je to logické, segment SUV je napříč světem velice populární a také prémiové značky konstantně navyšují svůj tržní podíl. Sportovní provedení Quadrifoglio dokáže chytit za srdce, většina prodejů ale připadne na klasický model s benzínovým nebo naftovým motorem. Pro nedočkavé zákazníky si Italové připravili verzi First Edition, která již svým názvem dává jasně najevo, že je zkrátka první. Vzhledově oproti Stelivu Q sice několik dynamických prvků chybí, pořád je to ale nejkrásnější SUV na trhu. Vůz dostane 20palcová litá kola, za nimiž budou barevné třmeny brzd, bi-xenonová přední světla, chromovaný rámeček bočních oken, zatmavená zadní okna nebo podsvícené kliky dveří.
V interiéru by se mohly konkurenční automobilky učit, jak dávkovat vizuální agresivitu a dynamiku. Jak to bude s kvalitou je sice druhá věc, ale dva budíky v samostatných tubusech, sportovní volant s integrovaným startovacím tlačítkem nebo dřevěné obložení dveří, palubní desky a středového tunelu vypadají naprosto fantasticky. Trojdimenzionální navigační systém Magneti Marelli dostal 8,8palcovou obrazovku, mezi budíky nechybí sedmipalcový TFT displej. Sedadla jsou čalouněná kůží, dále jim nechybí elektrické nastavování, vyhřívání a vyšitá loga automobilky v opěrkách hlav. Prostor je uvnitř pro pět cestujících, kufr má objem 525 litrů.
Pod kapotou se objeví dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 206 kW (280 k) s točivým momentem 400 Nm. Na všechna čtyři kola (standardně jsou poháněna zadní kola, v případě potřeba pošle elektronika až polovinu točivého momentu na přední nápravu) přenáší výkon osmistupňová automatická převodovka, což stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy a maximální rychlosti 230 km/h. Průměrná spotřeba 4687 milimetrů dlouhého SUV je 7 l/100 km. Z bezpečnostních asistentů má „první edice“ přednárazový systém, autonomní nouzové brzdění a varování při vybočení z jízdního pruhu. Cenu ani počet vyrobených kusů automobilka v tiskové zprávě nezmiňuje.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.