Omlazená Škoda Octavia rozdmýchala mezi laickou i odbornou veřejností poměrně velké vášně. Neexistuje snad nikdo, kdy by na novou přední část neměl názor, ten je navíc většinou kladný nebo záporný. Nic mezi tím. Podle designéra Jozefa Kabaně je to ale vlastně dobře.
Jozef Kabaň je člověk, stojící za aktuální tváří mladoboleslavských modelů. To on přišel s faceliftem Yetiho, třetí generací Octavie nebo novým Kodiaqem. A je to také on, kdo stojí za kontroverzním vzhledem nedávného faceliftu Octavie. Ten přinesl novou masku chladiče, přepracovaný nárazník a především rozdělená přední světla. Ze dvou jednolitých světlometů se tak staly čtyři menší reflektory, což v internetových diskuzích způsobilo mnohdy vyhrocené názory. Jeden tábor říká, že je toto řešení snad až příliš radikální, ba dokonce škaredé. Druhý tábor je o něco smířlivější a považuje facelift za tak nějak přijatelný.
To, že je facelift kontroverzní přiznal v rozhovoru pro Aktuálně.cz také sám Kabaň. Dodal ale, že je dobře, že se o designu omlazené Octavie dá diskutovat a společnost na něj nemusí přijímat pouze jeden univerzální názor. Zároveň ho zarazil fakt, že lidé vzhled hodnotí, aniž by ho kdy reálně viděli. Činí tak pouze z fotek, byť Kabaň přiznal, že první oficiální sada snímků asi nebyla nejšťastnější, a možná i proto lidi design tak rozdělil. Odmítá však kopírování předchozího Mercedesu třídy E, o němž se rovněž v souvislosti se čtyřmi světlomety mluví. „Spousta aut v minulosti měla nebo i má rozdělená světla, znamená to snad, že se kopírují?,“ řekl Kabaň pro Aktuálně.cz. Na druhou stranu uznal, že by asi každou značku potěšilo, kdyby její vozy lidé přirovnávali k modelům s trojcípou hvězdou. Kdo si chce každopádně udělat na novou přední část svůj názor, má poprvé šanci na právě probíhajícím vídeňském autosalonu, kde má omlazená Octavia světovou výstavní premiéru.
Zajímavé je, že takto zásadní modernizaci, ačkoliv ne přímo rozdělená přední světla, mohla dostat již předchozí Octavia. Nakonec ale od tohoto nápadu Škodovka upustila a výraznou změnu vzhledu v průběhu životního cyklu aplikovala až na současnou třetí generaci. Vedle něj pak v Mladé Boleslavi upravili rovněž nabídku multimediálních systémů, čítající nyní obrazovku s úhlopříčkou až 9,2 palce, nebo rozšířili standardní i příplatkovou výbavu. Nyní tak lze dostat full-LED světlomety, adaptivní tlumiče, přednárazový systém s detekcí chodců nebo asistent pro jízdu s přívěsem. Již tak velký prostor pro nohy zadních cestujících se během omlazovací kúry zvětšil o dalších 73 milimetrů.
Pod kapotou už nenajdeme dvanáctistovku TSI a nejslabší turbodiesel o výkonu 66 kW (90 k), zbytek motorů ale zůstal i po faceliftu nedotčen. Základ tak představuje litrový tříválec TSI o výkonu 85 kW (116 k). S ním Octavia startuje na 407 900 korunách, kombík je v základu o 30 tisíc korun dražší. Vrcholem standardní palety zůstává dvoulitrové TDI o výkonu 135 kW (184 k) v kombinaci s dvouspojkovým automatem DSG a pohonem všech kol. Taková Octavia, navíc ve výbavě Laurin & Klement, vychází až na 824 900 korun! Nechybí ani tradiční deriváty, Scout dostal pouze změnu vnějšího vzhledu, sportovní RS ale s dvoulitrovým TSI posílilo na 169 kW (230 k). Jejich ceny začínají na 751 900, respektive 696 900 korunách.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.