Toyota se s Yarisem WRC v letošním roce vrací do světového šampionátu v rally a při té příležitosti si připravila dárek rovněž pro příznivce svých silničních modelů. Do Ženevy totiž veze ostrou verzi malého hatchbacku, propojenou právě se závodním speciálem.
Toyota Yaris rozhodně nepatří k neúspěšným nebo zapomenutým malým hatchbackům, o což se stará především unikátní verze s hybridním pohonným ústrojím. Ta tvoří až 40 procent evropských prodejů vozu a v nastoleném trendu jistě hodlá pokračovat i po modernizaci. Ta se dotkla také klasických variant a přináší nejen upravenou přední část s větším nasávacím otvorem po vozu městského Ayga, ale především rozměrné skupinové svítilny ve stylu většího Aurisu. Ty budou mít ve vybraných verzích, stejně světla vpředu, LED diodové výbojky. Další změny se odehrají v interiéru.
Vůbec nejzajímavějším prvkem omlazené palety malého hatchbacku ale bude sportovní verze! Ta vznikla kvůli speciálu pro WRC, jehož debut je naplánován již na 19. ledna při startu legendární Rally Monte Carlo, zároveň se má stát jakýmsi spojovacím článkem mezi světem závodních a silničních aut. A Toyota snad nemohla zvolit lépe, protože zatím bezejmenná ostrá varianta vypadá skutečně velice agresivně. Základem se stala třídveřová karosérie, doplněná o nové nárazníky, nástavce prahů nebo výrazný zadní spoiler. Ten svou barvou odkazuje na vícepaprsková litá kola.
Pod kapotou vozu bude výkonný a nepochybně také přeplňovaný motor s výkonem přes 155 kW (210 k)! My jen můžeme doufat, že na kola bude sílu přenášet manuální převodovka. O pořádný zvukový doprovod se postará centrálně umístěná koncovka výfuku v zadním difuzoru. Toyota slibuje i další úpravy techniky, jejichž cílem je zvýšit ovladatelnost hatchbacku. Premiéru si sportovní Yaris, stejně jako celá omlazená modelová řada, odbude v březnu na ženevském autosalonu. Partnerem mu na stánku samozřejmě bude i speciál WRC se stejnou barevnou grafikou.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?