Toyota se s Yarisem WRC v letošním roce vrací do světového šampionátu v rally a při té příležitosti si připravila dárek rovněž pro příznivce svých silničních modelů. Do Ženevy totiž veze ostrou verzi malého hatchbacku, propojenou právě se závodním speciálem.
Toyota Yaris rozhodně nepatří k neúspěšným nebo zapomenutým malým hatchbackům, o což se stará především unikátní verze s hybridním pohonným ústrojím. Ta tvoří až 40 procent evropských prodejů vozu a v nastoleném trendu jistě hodlá pokračovat i po modernizaci. Ta se dotkla také klasických variant a přináší nejen upravenou přední část s větším nasávacím otvorem po vozu městského Ayga, ale především rozměrné skupinové svítilny ve stylu většího Aurisu. Ty budou mít ve vybraných verzích, stejně světla vpředu, LED diodové výbojky. Další změny se odehrají v interiéru.
Vůbec nejzajímavějším prvkem omlazené palety malého hatchbacku ale bude sportovní verze! Ta vznikla kvůli speciálu pro WRC, jehož debut je naplánován již na 19. ledna při startu legendární Rally Monte Carlo, zároveň se má stát jakýmsi spojovacím článkem mezi světem závodních a silničních aut. A Toyota snad nemohla zvolit lépe, protože zatím bezejmenná ostrá varianta vypadá skutečně velice agresivně. Základem se stala třídveřová karosérie, doplněná o nové nárazníky, nástavce prahů nebo výrazný zadní spoiler. Ten svou barvou odkazuje na vícepaprsková litá kola.
Pod kapotou vozu bude výkonný a nepochybně také přeplňovaný motor s výkonem přes 155 kW (210 k)! My jen můžeme doufat, že na kola bude sílu přenášet manuální převodovka. O pořádný zvukový doprovod se postará centrálně umístěná koncovka výfuku v zadním difuzoru. Toyota slibuje i další úpravy techniky, jejichž cílem je zvýšit ovladatelnost hatchbacku. Premiéru si sportovní Yaris, stejně jako celá omlazená modelová řada, odbude v březnu na ženevském autosalonu. Partnerem mu na stánku samozřejmě bude i speciál WRC se stejnou barevnou grafikou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.