Toyota se s Yarisem WRC v letošním roce vrací do světového šampionátu v rally a při té příležitosti si připravila dárek rovněž pro příznivce svých silničních modelů. Do Ženevy totiž veze ostrou verzi malého hatchbacku, propojenou právě se závodním speciálem.
Toyota Yaris rozhodně nepatří k neúspěšným nebo zapomenutým malým hatchbackům, o což se stará především unikátní verze s hybridním pohonným ústrojím. Ta tvoří až 40 procent evropských prodejů vozu a v nastoleném trendu jistě hodlá pokračovat i po modernizaci. Ta se dotkla také klasických variant a přináší nejen upravenou přední část s větším nasávacím otvorem po vozu městského Ayga, ale především rozměrné skupinové svítilny ve stylu většího Aurisu. Ty budou mít ve vybraných verzích, stejně světla vpředu, LED diodové výbojky. Další změny se odehrají v interiéru.
Vůbec nejzajímavějším prvkem omlazené palety malého hatchbacku ale bude sportovní verze! Ta vznikla kvůli speciálu pro WRC, jehož debut je naplánován již na 19. ledna při startu legendární Rally Monte Carlo, zároveň se má stát jakýmsi spojovacím článkem mezi světem závodních a silničních aut. A Toyota snad nemohla zvolit lépe, protože zatím bezejmenná ostrá varianta vypadá skutečně velice agresivně. Základem se stala třídveřová karosérie, doplněná o nové nárazníky, nástavce prahů nebo výrazný zadní spoiler. Ten svou barvou odkazuje na vícepaprsková litá kola.
Pod kapotou vozu bude výkonný a nepochybně také přeplňovaný motor s výkonem přes 155 kW (210 k)! My jen můžeme doufat, že na kola bude sílu přenášet manuální převodovka. O pořádný zvukový doprovod se postará centrálně umístěná koncovka výfuku v zadním difuzoru. Toyota slibuje i další úpravy techniky, jejichž cílem je zvýšit ovladatelnost hatchbacku. Premiéru si sportovní Yaris, stejně jako celá omlazená modelová řada, odbude v březnu na ženevském autosalonu. Partnerem mu na stánku samozřejmě bude i speciál WRC se stejnou barevnou grafikou.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?