Toyota se s Yarisem WRC v letošním roce vrací do světového šampionátu v rally a při té příležitosti si připravila dárek rovněž pro příznivce svých silničních modelů. Do Ženevy totiž veze ostrou verzi malého hatchbacku, propojenou právě se závodním speciálem.
Toyota Yaris rozhodně nepatří k neúspěšným nebo zapomenutým malým hatchbackům, o což se stará především unikátní verze s hybridním pohonným ústrojím. Ta tvoří až 40 procent evropských prodejů vozu a v nastoleném trendu jistě hodlá pokračovat i po modernizaci. Ta se dotkla také klasických variant a přináší nejen upravenou přední část s větším nasávacím otvorem po vozu městského Ayga, ale především rozměrné skupinové svítilny ve stylu většího Aurisu. Ty budou mít ve vybraných verzích, stejně světla vpředu, LED diodové výbojky. Další změny se odehrají v interiéru.
Vůbec nejzajímavějším prvkem omlazené palety malého hatchbacku ale bude sportovní verze! Ta vznikla kvůli speciálu pro WRC, jehož debut je naplánován již na 19. ledna při startu legendární Rally Monte Carlo, zároveň se má stát jakýmsi spojovacím článkem mezi světem závodních a silničních aut. A Toyota snad nemohla zvolit lépe, protože zatím bezejmenná ostrá varianta vypadá skutečně velice agresivně. Základem se stala třídveřová karosérie, doplněná o nové nárazníky, nástavce prahů nebo výrazný zadní spoiler. Ten svou barvou odkazuje na vícepaprsková litá kola.
Pod kapotou vozu bude výkonný a nepochybně také přeplňovaný motor s výkonem přes 155 kW (210 k)! My jen můžeme doufat, že na kola bude sílu přenášet manuální převodovka. O pořádný zvukový doprovod se postará centrálně umístěná koncovka výfuku v zadním difuzoru. Toyota slibuje i další úpravy techniky, jejichž cílem je zvýšit ovladatelnost hatchbacku. Premiéru si sportovní Yaris, stejně jako celá omlazená modelová řada, odbude v březnu na ženevském autosalonu. Partnerem mu na stánku samozřejmě bude i speciál WRC se stejnou barevnou grafikou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.