Když se skvělý stane ještě lepším. Facelift Jaguaru F-Type podtrhuje jeho kvality

ar6, 10. ledna 2017, 23:32 Google+ NAIAS 2017

Jaguar F-Type vyjel poprvé v roce 2012 a vedle roadsteru zanedlouho dostal i karosérii kupé. V průběhu let minulých pak také povážlivě stoupl počet pohonných jednotek, a to včetně vrcholného pětilitrového osmiválce s kompresorem u provedení SVR. Nyní přišel čas na komplexní facelift, který ale sporťák spíše jen vyladil.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jaguar F-Type dostal v rámci modernizace lepší interiér a novou verzi 400 Sport.

Jaguar F-Type dostal v rámci modernizace lepší interiér a novou verzi 400 Sport. | foto: Jaguar

Sdílejte článek

Měnit nějak zásadně vnější vzhled F-Typu by byl skoro až hřích. Designérům britské automobilky se vkusně povedlo navázat na klasické předchůdce vozu, pro nový modelový rok tak přišly ke slovu spíše decentní změny. Tou hlavní je instalace adaptivních full-LED předních světel s diodami pro denní svícení ve tvaru písmene J, nejviditelnější je ale nový nárazník s upravenými nasávacími otvory, poskytující nyní větší rozdíl mezi jednotlivými verzemi. Mírnou úpravou prošla i skupinová LED světla, jež mají nyní více zatmavenou optiku.

img-responsive

Designové změny zahrnují třeba full-LED přední světla. | foto: Jaguar

Infotainment Touch Pro přichází ve své poslední verzi s osmipalcovou obrazovkou, navigací, 4G připojení k internetu, rozhraním pro iOS i Android a volitelným audiem Meridian s deseti nebo dvanácti reproduktory. Spojena s ním je také mobilní aplikace ReRun, vyvinutá v kolaboraci s GoPro. Tato kamera na kapotě umí zaznamenávat jízdu automobilu a aplikace ReRun ji pak v reálném čase doplňuje telemetrickými daty. Aby celé ústrojí fungovalo, stačí mít chytrý telefon bezdrátově připojený ke kameře a přes USB k infotainmentu ve voze. Výsledné video si majitel vozu jednoduše stáhne ve vysokém rozlišení a může ho nasdílet na sociální sítě.

Nejvýraznější změnou jsou ale i tak lehčí a jinak tvarovaná sportovní sedadla. Jejich konstrukce je z magnézia a oproti předchozím sedačkám zaznamenají úsporu osmi kilogramů. Vedle toho je možné je posunout ještě o dalších 50 milimetrů dozadu, případně připlatit si za vyhřívání a odvětrávání. Nová sedadla budou k dispozici ve verzích Sport a Performance (mají ještě anatomičtější tvarování a volitelné čalounění kůží Siena Tan), přičemž ve druhém případě je najdeme u modelů 400 Sport, R a SVR. Mimo sedačky pak lehkých změn doznala podoba dekoračních ploch a ploch ovladačů, napříč nabídkou je za příplatek dostupné karbonové obložení.

img-responsive

Uvnitř jsou nová sedadla a lepší infotainment. | foto: Jaguar

Již tak širokou nabídku verzí nyní doplňuje F-Type 400 Sport (ano, zmíněn je již výše), což je dvanácti měsíci omezená série, vítající příchod omlazeného modelu. Ten dostal pod kapotu kompresorem dopovaný šestiválec posílený na 294 kW (400 k) a 460 Nm v kombinaci s osmistupňovým automatem, pohonem zadních nebo všech kol a mechanickým diferenciálem s omezenou svorností. Kotoučové brzdy za 20palcovými koly mají nyní průměr 380 milimetrů vpředu a 376 milimetrů vzadu.

V základu je též systém Configurable Dynamics, upravující nastavení řízení, převodovky nebo tlumičů. Vizuálně nechybí specifické žluté a šedé znaky, paket Sport Design (přední splitter, nástavce prahů a šedivý difuzor) a výběr mezi stříbrnou Indus, černou Santorini nebo bílou Yulong. Uvnitř jsou žluté kontrastní prošívání koženého čalounění, jméno modelu na hlavových opěrkách, dekory z kartáčovaného hliníku nebo pádla převodovky z anodizovaného hliníku. Jako kupé přijde F-Type 400 Sport na jako kupé na nejméně 2 728 429 korun a jako roadster pak na 2 921 787 korun.

Čistě nomenklaturní změnou je přejmenování F-Typu S na F-Type R-Dynamic, pod kapotou ale zůstává třílitrový šestiválec s kompresorem o výkonu 250 kW (340 k) nebo 280 kW (380 k). Zadní kola pohání osmistupňový automat nebo šestistupňový manuál, čtyřkolka se silnější jednotkou má vždy automat. Stejnou nabídku má i základní provedení F-Type. To vrcholná provedení R a SVR mají pětilitrový osmiválec s kompresorem o výkonu 405 kW (550 k), respektive 423 kW (575 k), pohon všech kol a osmistupňový automat. Ceny kupé se pohybují mezi 1 811 249 až 3 828 561 korunami, roadster stojí od 2 005 696 do 4 021 314 korun.

Vytisknout

Diskuze: Když se skvělý stane ještě lepším. Facelift Jaguaru F-Type podtrhuje jeho kvality

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda Octavia RS přichází na český trh, je dražší než doposud.

Dražší, ale s lepší výbavou. Je sportovní provedení RS nejvýhodnější Octavií?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud