Jaguar F-Type vyjel poprvé v roce 2012 a vedle roadsteru zanedlouho dostal i karosérii kupé. V průběhu let minulých pak také povážlivě stoupl počet pohonných jednotek, a to včetně vrcholného pětilitrového osmiválce s kompresorem u provedení SVR. Nyní přišel čas na komplexní facelift, který ale sporťák spíše jen vyladil.
Měnit nějak zásadně vnější vzhled F-Typu by byl skoro až hřích. Designérům britské automobilky se vkusně povedlo navázat na klasické předchůdce vozu, pro nový modelový rok tak přišly ke slovu spíše decentní změny. Tou hlavní je instalace adaptivních full-LED předních světel s diodami pro denní svícení ve tvaru písmene J, nejviditelnější je ale nový nárazník s upravenými nasávacími otvory, poskytující nyní větší rozdíl mezi jednotlivými verzemi. Mírnou úpravou prošla i skupinová LED světla, jež mají nyní více zatmavenou optiku.
Infotainment Touch Pro přichází ve své poslední verzi s osmipalcovou obrazovkou, navigací, 4G připojení k internetu, rozhraním pro iOS i Android a volitelným audiem Meridian s deseti nebo dvanácti reproduktory. Spojena s ním je také mobilní aplikace ReRun, vyvinutá v kolaboraci s GoPro. Tato kamera na kapotě umí zaznamenávat jízdu automobilu a aplikace ReRun ji pak v reálném čase doplňuje telemetrickými daty. Aby celé ústrojí fungovalo, stačí mít chytrý telefon bezdrátově připojený ke kameře a přes USB k infotainmentu ve voze. Výsledné video si majitel vozu jednoduše stáhne ve vysokém rozlišení a může ho nasdílet na sociální sítě.
Nejvýraznější změnou jsou ale i tak lehčí a jinak tvarovaná sportovní sedadla. Jejich konstrukce je z magnézia a oproti předchozím sedačkám zaznamenají úsporu osmi kilogramů. Vedle toho je možné je posunout ještě o dalších 50 milimetrů dozadu, případně připlatit si za vyhřívání a odvětrávání. Nová sedadla budou k dispozici ve verzích Sport a Performance (mají ještě anatomičtější tvarování a volitelné čalounění kůží Siena Tan), přičemž ve druhém případě je najdeme u modelů 400 Sport, R a SVR. Mimo sedačky pak lehkých změn doznala podoba dekoračních ploch a ploch ovladačů, napříč nabídkou je za příplatek dostupné karbonové obložení.
Již tak širokou nabídku verzí nyní doplňuje F-Type 400 Sport (ano, zmíněn je již výše), což je dvanácti měsíci omezená série, vítající příchod omlazeného modelu. Ten dostal pod kapotu kompresorem dopovaný šestiválec posílený na 294 kW (400 k) a 460 Nm v kombinaci s osmistupňovým automatem, pohonem zadních nebo všech kol a mechanickým diferenciálem s omezenou svorností. Kotoučové brzdy za 20palcovými koly mají nyní průměr 380 milimetrů vpředu a 376 milimetrů vzadu.
V základu je též systém Configurable Dynamics, upravující nastavení řízení, převodovky nebo tlumičů. Vizuálně nechybí specifické žluté a šedé znaky, paket Sport Design (přední splitter, nástavce prahů a šedivý difuzor) a výběr mezi stříbrnou Indus, černou Santorini nebo bílou Yulong. Uvnitř jsou žluté kontrastní prošívání koženého čalounění, jméno modelu na hlavových opěrkách, dekory z kartáčovaného hliníku nebo pádla převodovky z anodizovaného hliníku. Jako kupé přijde F-Type 400 Sport na jako kupé na nejméně 2 728 429 korun a jako roadster pak na 2 921 787 korun.
Čistě nomenklaturní změnou je přejmenování F-Typu S na F-Type R-Dynamic, pod kapotou ale zůstává třílitrový šestiválec s kompresorem o výkonu 250 kW (340 k) nebo 280 kW (380 k). Zadní kola pohání osmistupňový automat nebo šestistupňový manuál, čtyřkolka se silnější jednotkou má vždy automat. Stejnou nabídku má i základní provedení F-Type. To vrcholná provedení R a SVR mají pětilitrový osmiválec s kompresorem o výkonu 405 kW (550 k), respektive 423 kW (575 k), pohon všech kol a osmistupňový automat. Ceny kupé se pohybují mezi 1 811 249 až 3 828 561 korunami, roadster stojí od 2 005 696 do 4 021 314 korun.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.