Mercedes-Benz nechce hodit nástupce modelu CLS do koše a tak pilně pracuje na jeho vývoji. Podle posledních zpráv se nástupce již prohání v maskovacím obleku po silnicích v Německu.
Díky úniku informací tak o něm víme první podrobnosti. Společně s tím bylo prozrazeno, že novinka již neponese jmenovku CLS. Místo toho se název přemění na CLE. Hlavní předností novinky sedanu s karoserií kupé má být neskutečně dobrá aerodynamika.
Ta má překonat vše doposud vyrobené. Mercedes si dal za úkol vytvořit co nejnižší součinitel odporu vzduchu a zdá se, že se mu to povedlo. Díky svažující se střeše a propracované přídi se předpokládá, že aerodynamický koeficient bude nižší než Cx 0,20.
Takovou hodnotu nenabídlo ani v první polovině 90. let uvedené německé kupé Opel Calibra. S hodnotou 0,26 byla takřka nejlepší na trhu se sériovými automobily. Mimochodem, k vývoji vozu se používá aerodynamický tunel ve městě Sindelfingen, který může pracovat při rychlostech až 265 km / h.
Díky němu se pak dá s jistotou zaručit, že výsledky dosažené v něm, budou snadno zopakovatelné i v reálném provozu. Novinka s jmenovkou CLE ale nevyjede na silnice dřív, než koncem letošního roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.