Mercedes-Benz nechce hodit nástupce modelu CLS do koše a tak pilně pracuje na jeho vývoji. Podle posledních zpráv se nástupce již prohání v maskovacím obleku po silnicích v Německu.
Díky úniku informací tak o něm víme první podrobnosti. Společně s tím bylo prozrazeno, že novinka již neponese jmenovku CLS. Místo toho se název přemění na CLE. Hlavní předností novinky sedanu s karoserií kupé má být neskutečně dobrá aerodynamika.
Ta má překonat vše doposud vyrobené. Mercedes si dal za úkol vytvořit co nejnižší součinitel odporu vzduchu a zdá se, že se mu to povedlo. Díky svažující se střeše a propracované přídi se předpokládá, že aerodynamický koeficient bude nižší než Cx 0,20.
Takovou hodnotu nenabídlo ani v první polovině 90. let uvedené německé kupé Opel Calibra. S hodnotou 0,26 byla takřka nejlepší na trhu se sériovými automobily. Mimochodem, k vývoji vozu se používá aerodynamický tunel ve městě Sindelfingen, který může pracovat při rychlostech až 265 km / h.
Díky němu se pak dá s jistotou zaručit, že výsledky dosažené v něm, budou snadno zopakovatelné i v reálném provozu. Novinka s jmenovkou CLE ale nevyjede na silnice dřív, než koncem letošního roku.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?