Mercedes-Benz nechce hodit nástupce modelu CLS do koše a tak pilně pracuje na jeho vývoji. Podle posledních zpráv se nástupce již prohání v maskovacím obleku po silnicích v Německu.
Díky úniku informací tak o něm víme první podrobnosti. Společně s tím bylo prozrazeno, že novinka již neponese jmenovku CLS. Místo toho se název přemění na CLE. Hlavní předností novinky sedanu s karoserií kupé má být neskutečně dobrá aerodynamika.
Ta má překonat vše doposud vyrobené. Mercedes si dal za úkol vytvořit co nejnižší součinitel odporu vzduchu a zdá se, že se mu to povedlo. Díky svažující se střeše a propracované přídi se předpokládá, že aerodynamický koeficient bude nižší než Cx 0,20.
Takovou hodnotu nenabídlo ani v první polovině 90. let uvedené německé kupé Opel Calibra. S hodnotou 0,26 byla takřka nejlepší na trhu se sériovými automobily. Mimochodem, k vývoji vozu se používá aerodynamický tunel ve městě Sindelfingen, který může pracovat při rychlostech až 265 km / h.
Díky němu se pak dá s jistotou zaručit, že výsledky dosažené v něm, budou snadno zopakovatelné i v reálném provozu. Novinka s jmenovkou CLE ale nevyjede na silnice dřív, než koncem letošního roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.