Mercedes-Benz nechce hodit nástupce modelu CLS do koše a tak pilně pracuje na jeho vývoji. Podle posledních zpráv se nástupce již prohání v maskovacím obleku po silnicích v Německu.
Díky úniku informací tak o něm víme první podrobnosti. Společně s tím bylo prozrazeno, že novinka již neponese jmenovku CLS. Místo toho se název přemění na CLE. Hlavní předností novinky sedanu s karoserií kupé má být neskutečně dobrá aerodynamika.
Ta má překonat vše doposud vyrobené. Mercedes si dal za úkol vytvořit co nejnižší součinitel odporu vzduchu a zdá se, že se mu to povedlo. Díky svažující se střeše a propracované přídi se předpokládá, že aerodynamický koeficient bude nižší než Cx 0,20.
Takovou hodnotu nenabídlo ani v první polovině 90. let uvedené německé kupé Opel Calibra. S hodnotou 0,26 byla takřka nejlepší na trhu se sériovými automobily. Mimochodem, k vývoji vozu se používá aerodynamický tunel ve městě Sindelfingen, který může pracovat při rychlostech až 265 km / h.
Díky němu se pak dá s jistotou zaručit, že výsledky dosažené v něm, budou snadno zopakovatelné i v reálném provozu. Novinka s jmenovkou CLE ale nevyjede na silnice dřív, než koncem letošního roku.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.