Postupná modernizace všech variant Porsche 911 pokračuje. Zatím posledním v dlouhé řadě je provedení GTS, dostupné jako kupé, targa i kabriolet. Ani jemu se však nevyhnula instalace přeplňovaného třílitrového šestiválce.
911 GTS platí v řadě slavného německé sporťáku za ještě umírněnou variantu, v žádném případě ale ne slabou nebo málo dynamickou. Vždyť v porovnání s klasickou 911 Carrrera produkuje její třílitrový šestiválec s turbodmychadlem 331 kW (450 k), což je o 22 kW (30 k) více. Maximální točivý moment 550 Nm je k dispozici mezi 2150 až 5000 ot./min. Vedle zadokolky bude k dispozici i provedení Carrera 4 s pohonem všech kol, základní sedmistupňovou manuální převodovku pak může vystřídat dvouspojkový automat PDK, vždy ve standardu u aut vybavených paketem Sport Chrono. Zajímavé je, že právě GTS s pohonem obou náprav a paketem Sport Chrono je na 100 km/h nejrychleji, za 3,6 sekundy, maximální rychlost má ale nejvýše položenou kupé s manuálem a pohonem zadních kol. Konkrétní hodnota je 312 km/h, každá varianta ale překoná hranici 300 km/h.
Kupé, kabriolet nebo targa se od standardní 911 odlišují také standardním podvozkem PASM sníženým o 10 milimetrů. Vnější vzhled je charakteristický novou přední částí s výraznějším splitterem, teprve až podle zadních partií však GTS bezpečně poznáte. Změny zahrnují zatmavená světla, s prostředním světelným páskem pro modely s pohonem všech kol a černým páskem pro zadokolky, černou mřížku kapoty a centrálně umístěnou dvojitou koncovku výfuku. Celkový výčet změn dotvářejí zrcátka Sport Design, 20palcová černá litá kola, loga GTS a černý rám u 911 Targa.
Uvnitř jsou do palubní desky za zakomponovány hodiny z paketu Sport Chrono, speciálně pro GTS pak byla upravena aplikace Porsche Track Precision pro chytré telefony. Alcantarou čalouněná sedadla mají nové prošívání, příplatková sportovní sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou mohou být nastavována ve čtyřech polohách. Celek dotváří Alcantaou potažený volant a další prvky, respektive dekory z kartáčovaného hliníku. Prodej začne v březnu tohoto roku, německý trh přitom již zná ceník vozu. Kupé přijde na 124 451 eur (cca 3 627 000 korun), kabriolet na 137 541 eur (cca 3 716 000 korun) a targa výhradně s pohonem všech kol na 144 919 eur (cca 3 916 000 korun). Pohon všech kol pro kupé a kabriolet znamená příplatek 7378 eur (cca 199 000 korun).
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.