Odstrašující příklad pro všechny modernizace? Přesluhující SsangYong Korando C

SsangYong Korando C dostal omlazený design karosérie i kabiny.
SsangYong Korando C dostal omlazený design karosérie i kabiny., foto: SsangYong
ar6 7. ledna 2017 00:43
Sdílej:

SsangYong Korando, v mezičase navíc ještě s písmenem C v názvu, slouží letos již sedmý rok. Jeden facelift prodělal před čtyřmi lety, nyní je místo nové generace na řadě druhý. A ten tak nějak odpovídá někdejším designovým kontroverzím jihokorejské automobilky.

SsangYong chystá na příštích několik let silnou modelovou ofenzívu, po níž ho údajně vůbec nepoznáme. Než k ní ale dojde, připravili Jihokorejci poslední facelift kompaktnímu SUV Korando C. Nejvíce se změny dotkly přední části, kde jsou nyní ostřeji řezaná světla s diodami pro denní svícení ve tvaru diamantu, mnohem komplikovanější maska chladiče se dvěma stříbrnými linkami a přepracovaný nárazník. Ten zahrnuje nejen větší mlhovky, ale též jiný nasávací otvor. Zadní část je ve změnách mnohem mírnější, v podstatě se smrskly jen na jinou optiku světlometů. Celek pak dotvářejí nová 18palcová litá kola, nabídku verzí doplnila plně vybavená edice Extreme (na fotkách model se červeným lakem karosérie).

Kabina je jakýmsi střetem dvou světů. Na jedné straně se Korando C chlubí infotainmentem se sedmipalcovou obrazovkou, na té druhé má displej klimatizace obstarožní grafiku s oranžovým podbarvením. Mezi příplatky pak nechybí audio Infinity od společnosti Harman Audio. Mimo středový panel se změnil i přístrojový štít, mající vedle dvou analogových budíků též obrazovku palubního počítače mezi nimi. Zajímavostí je šest možných barev podsvícení přístrojů. Vyhřívaný multifunkční volant má nově nepravidelný tvar, jestli s ním půjde lépe manipulovat je otázkou. Výhodou Koranda je vysoká variabilita a celková prostornost kabiny, což ale při rozvoru 2650 milimetrů není až takovým překvapením.

Pod kapotou jihokorejské specifikace zůstává 2.2litrový turbodiesel e-XDi o výkonu 131 kW (178 k) s točivým momentem 400 Nm. Poháněna jsou přední nebo všechna kola (se čtyřmi jízdními režimy), a to prostřednictvím manuálního nebo automatického šestikvaltu. Prodej vozu v Jižní Koreji už běží, celkem jsou v nabídce čtyři výbavové stupně s cenovým rozpětím od 22 430 000 do 28 770 000 wonů (cca 480 000 až 616 000 korun). Evropská premiéra se pravděpodobně uskuteční v Ženevě, prodej se rozběhne chvíli potom.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?