SsangYong Korando, v mezičase navíc ještě s písmenem C v názvu, slouží letos již sedmý rok. Jeden facelift prodělal před čtyřmi lety, nyní je místo nové generace na řadě druhý. A ten tak nějak odpovídá někdejším designovým kontroverzím jihokorejské automobilky.
SsangYong chystá na příštích několik let silnou modelovou ofenzívu, po níž ho údajně vůbec nepoznáme. Než k ní ale dojde, připravili Jihokorejci poslední facelift kompaktnímu SUV Korando C. Nejvíce se změny dotkly přední části, kde jsou nyní ostřeji řezaná světla s diodami pro denní svícení ve tvaru diamantu, mnohem komplikovanější maska chladiče se dvěma stříbrnými linkami a přepracovaný nárazník. Ten zahrnuje nejen větší mlhovky, ale též jiný nasávací otvor. Zadní část je ve změnách mnohem mírnější, v podstatě se smrskly jen na jinou optiku světlometů. Celek pak dotvářejí nová 18palcová litá kola, nabídku verzí doplnila plně vybavená edice Extreme (na fotkách model se červeným lakem karosérie).
Kabina je jakýmsi střetem dvou světů. Na jedné straně se Korando C chlubí infotainmentem se sedmipalcovou obrazovkou, na té druhé má displej klimatizace obstarožní grafiku s oranžovým podbarvením. Mezi příplatky pak nechybí audio Infinity od společnosti Harman Audio. Mimo středový panel se změnil i přístrojový štít, mající vedle dvou analogových budíků též obrazovku palubního počítače mezi nimi. Zajímavostí je šest možných barev podsvícení přístrojů. Vyhřívaný multifunkční volant má nově nepravidelný tvar, jestli s ním půjde lépe manipulovat je otázkou. Výhodou Koranda je vysoká variabilita a celková prostornost kabiny, což ale při rozvoru 2650 milimetrů není až takovým překvapením.
Pod kapotou jihokorejské specifikace zůstává 2.2litrový turbodiesel e-XDi o výkonu 131 kW (178 k) s točivým momentem 400 Nm. Poháněna jsou přední nebo všechna kola (se čtyřmi jízdními režimy), a to prostřednictvím manuálního nebo automatického šestikvaltu. Prodej vozu v Jižní Koreji už běží, celkem jsou v nabídce čtyři výbavové stupně s cenovým rozpětím od 22 430 000 do 28 770 000 wonů (cca 480 000 až 616 000 korun). Evropská premiéra se pravděpodobně uskuteční v Ženevě, prodej se rozběhne chvíli potom.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?