SsangYong Korando, v mezičase navíc ještě s písmenem C v názvu, slouží letos již sedmý rok. Jeden facelift prodělal před čtyřmi lety, nyní je místo nové generace na řadě druhý. A ten tak nějak odpovídá někdejším designovým kontroverzím jihokorejské automobilky.
SsangYong chystá na příštích několik let silnou modelovou ofenzívu, po níž ho údajně vůbec nepoznáme. Než k ní ale dojde, připravili Jihokorejci poslední facelift kompaktnímu SUV Korando C. Nejvíce se změny dotkly přední části, kde jsou nyní ostřeji řezaná světla s diodami pro denní svícení ve tvaru diamantu, mnohem komplikovanější maska chladiče se dvěma stříbrnými linkami a přepracovaný nárazník. Ten zahrnuje nejen větší mlhovky, ale též jiný nasávací otvor. Zadní část je ve změnách mnohem mírnější, v podstatě se smrskly jen na jinou optiku světlometů. Celek pak dotvářejí nová 18palcová litá kola, nabídku verzí doplnila plně vybavená edice Extreme (na fotkách model se červeným lakem karosérie).
Kabina je jakýmsi střetem dvou světů. Na jedné straně se Korando C chlubí infotainmentem se sedmipalcovou obrazovkou, na té druhé má displej klimatizace obstarožní grafiku s oranžovým podbarvením. Mezi příplatky pak nechybí audio Infinity od společnosti Harman Audio. Mimo středový panel se změnil i přístrojový štít, mající vedle dvou analogových budíků též obrazovku palubního počítače mezi nimi. Zajímavostí je šest možných barev podsvícení přístrojů. Vyhřívaný multifunkční volant má nově nepravidelný tvar, jestli s ním půjde lépe manipulovat je otázkou. Výhodou Koranda je vysoká variabilita a celková prostornost kabiny, což ale při rozvoru 2650 milimetrů není až takovým překvapením.
Pod kapotou jihokorejské specifikace zůstává 2.2litrový turbodiesel e-XDi o výkonu 131 kW (178 k) s točivým momentem 400 Nm. Poháněna jsou přední nebo všechna kola (se čtyřmi jízdními režimy), a to prostřednictvím manuálního nebo automatického šestikvaltu. Prodej vozu v Jižní Koreji už běží, celkem jsou v nabídce čtyři výbavové stupně s cenovým rozpětím od 22 430 000 do 28 770 000 wonů (cca 480 000 až 616 000 korun). Evropská premiéra se pravděpodobně uskuteční v Ženevě, prodej se rozběhne chvíli potom.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.