Odstrašující příklad pro všechny modernizace? Přesluhující SsangYong Korando C

SsangYong Korando C dostal omlazený design karosérie i kabiny.
SsangYong Korando C dostal omlazený design karosérie i kabiny., foto: SsangYong
ar6 7. ledna 2017 0:43
Sdílej:

SsangYong Korando, v mezičase navíc ještě s písmenem C v názvu, slouží letos již sedmý rok. Jeden facelift prodělal před čtyřmi lety, nyní je místo nové generace na řadě druhý. A ten tak nějak odpovídá někdejším designovým kontroverzím jihokorejské automobilky.

SsangYong chystá na příštích několik let silnou modelovou ofenzívu, po níž ho údajně vůbec nepoznáme. Než k ní ale dojde, připravili Jihokorejci poslední facelift kompaktnímu SUV Korando C. Nejvíce se změny dotkly přední části, kde jsou nyní ostřeji řezaná světla s diodami pro denní svícení ve tvaru diamantu, mnohem komplikovanější maska chladiče se dvěma stříbrnými linkami a přepracovaný nárazník. Ten zahrnuje nejen větší mlhovky, ale též jiný nasávací otvor. Zadní část je ve změnách mnohem mírnější, v podstatě se smrskly jen na jinou optiku světlometů. Celek pak dotvářejí nová 18palcová litá kola, nabídku verzí doplnila plně vybavená edice Extreme (na fotkách model se červeným lakem karosérie).

Kabina je jakýmsi střetem dvou světů. Na jedné straně se Korando C chlubí infotainmentem se sedmipalcovou obrazovkou, na té druhé má displej klimatizace obstarožní grafiku s oranžovým podbarvením. Mezi příplatky pak nechybí audio Infinity od společnosti Harman Audio. Mimo středový panel se změnil i přístrojový štít, mající vedle dvou analogových budíků též obrazovku palubního počítače mezi nimi. Zajímavostí je šest možných barev podsvícení přístrojů. Vyhřívaný multifunkční volant má nově nepravidelný tvar, jestli s ním půjde lépe manipulovat je otázkou. Výhodou Koranda je vysoká variabilita a celková prostornost kabiny, což ale při rozvoru 2650 milimetrů není až takovým překvapením.

Pod kapotou jihokorejské specifikace zůstává 2.2litrový turbodiesel e-XDi o výkonu 131 kW (178 k) s točivým momentem 400 Nm. Poháněna jsou přední nebo všechna kola (se čtyřmi jízdními režimy), a to prostřednictvím manuálního nebo automatického šestikvaltu. Prodej vozu v Jižní Koreji už běží, celkem jsou v nabídce čtyři výbavové stupně s cenovým rozpětím od 22 430 000 do 28 770 000 wonů (cca 480 000 až 616 000 korun). Evropská premiéra se pravděpodobně uskuteční v Ženevě, prodej se rozběhne chvíli potom.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.