Volkswagen ke konci roku 2016 představil své první sedmimístné SUV se jménem Atlas. V Evropě (pokud se vůbec bude na náš trh dovážet) však ponese označení Teramont. A jelikož Američané jsou nedočkaví, není divu, že na svět se dostaly fotky verze R-Line.
A jelikož si od letošního jara mohou Američané vybrat verzi s přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 238 koní nebo s 3,6litrovým atmosférickým šestiválcem s výkonem 280 koní, edice R-Line se víc než hodí. Potrhne totiž ještě víc agresivitu a dynamiku, kterou nabídne druhá výkonnější motorizace.
Důležitou informací je fakt, že model Atlas vlastně vznikl výhradně pro USA. Značka tím chce napravit svou naprosto poničenou reputaci s naftovými motory TDI. Díky tomu není divu, že se Atlas nabízí s benzinovými jednotkami, naftě by asi nikdo teď moc nevěřil.
Novinka s paketem R-Line se ukáže za týden na dalším ročníku autosalonu v Detroitu. Každý jí pak pozná podle agresivnějších nárazníků, širších bočních prahů anebo velkých litých kol o velikosti 20". Posledním prvkem jsou nezbytná loga na přídí a bocích vozu.
Jisté změny se dostanou také do kabiny, takže Američané nemusejí mít strach, že by jejich Atlas vypadal sportovně jen zvenčí. Trošku potíž ale bude s prodejem samotného kitu. I když jde Atlas do prodeje letos v březnu, R-Line výbava bude dostupná zřejmě až v květnu. Volkswagen chce totiž natáhnout pozornost o vůz co nejvíc a tak nechce nabídnout "vše a hned" najednou.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?