Volkswagen ke konci roku 2016 představil své první sedmimístné SUV se jménem Atlas. V Evropě (pokud se vůbec bude na náš trh dovážet) však ponese označení Teramont. A jelikož Američané jsou nedočkaví, není divu, že na svět se dostaly fotky verze R-Line.
A jelikož si od letošního jara mohou Američané vybrat verzi s přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 238 koní nebo s 3,6litrovým atmosférickým šestiválcem s výkonem 280 koní, edice R-Line se víc než hodí. Potrhne totiž ještě víc agresivitu a dynamiku, kterou nabídne druhá výkonnější motorizace.
Důležitou informací je fakt, že model Atlas vlastně vznikl výhradně pro USA. Značka tím chce napravit svou naprosto poničenou reputaci s naftovými motory TDI. Díky tomu není divu, že se Atlas nabízí s benzinovými jednotkami, naftě by asi nikdo teď moc nevěřil.
Novinka s paketem R-Line se ukáže za týden na dalším ročníku autosalonu v Detroitu. Každý jí pak pozná podle agresivnějších nárazníků, širších bočních prahů anebo velkých litých kol o velikosti 20". Posledním prvkem jsou nezbytná loga na přídí a bocích vozu.
Jisté změny se dostanou také do kabiny, takže Američané nemusejí mít strach, že by jejich Atlas vypadal sportovně jen zvenčí. Trošku potíž ale bude s prodejem samotného kitu. I když jde Atlas do prodeje letos v březnu, R-Line výbava bude dostupná zřejmě až v květnu. Volkswagen chce totiž natáhnout pozornost o vůz co nejvíc a tak nechce nabídnout "vše a hned" najednou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?