Volkswagen ke konci roku 2016 představil své první sedmimístné SUV se jménem Atlas. V Evropě (pokud se vůbec bude na náš trh dovážet) však ponese označení Teramont. A jelikož Američané jsou nedočkaví, není divu, že na svět se dostaly fotky verze R-Line.
A jelikož si od letošního jara mohou Američané vybrat verzi s přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 238 koní nebo s 3,6litrovým atmosférickým šestiválcem s výkonem 280 koní, edice R-Line se víc než hodí. Potrhne totiž ještě víc agresivitu a dynamiku, kterou nabídne druhá výkonnější motorizace.
Důležitou informací je fakt, že model Atlas vlastně vznikl výhradně pro USA. Značka tím chce napravit svou naprosto poničenou reputaci s naftovými motory TDI. Díky tomu není divu, že se Atlas nabízí s benzinovými jednotkami, naftě by asi nikdo teď moc nevěřil.
Novinka s paketem R-Line se ukáže za týden na dalším ročníku autosalonu v Detroitu. Každý jí pak pozná podle agresivnějších nárazníků, širších bočních prahů anebo velkých litých kol o velikosti 20". Posledním prvkem jsou nezbytná loga na přídí a bocích vozu.
Jisté změny se dostanou také do kabiny, takže Američané nemusejí mít strach, že by jejich Atlas vypadal sportovně jen zvenčí. Trošku potíž ale bude s prodejem samotného kitu. I když jde Atlas do prodeje letos v březnu, R-Line výbava bude dostupná zřejmě až v květnu. Volkswagen chce totiž natáhnout pozornost o vůz co nejvíc a tak nechce nabídnout "vše a hned" najednou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.