Už loni se nechalo japonské Mitsubishi slyšet, že s koncem roku 2016 přestane vyrábět populární sportovní model Lancer. S novým rokem se ale vše trošku změnilo, i když jen minimálně...
Konec legendy, která nejen na klasických silnicích oponovala hlavně v 90. letech slavnému Subaru Impreza nastane letos v srpnu. Automobilka se chce více zaměřit na kategorii crossoverů, které jsou aktuálně nejvíce populární napříč všemi světovými trhy.
A jak o přesném konci Lanceru vlastně víme? Řekl to sám Don Swearingen, který je výkonný viceprezident zastoupení značky Mitsubishi v Severní Americe. Podle něj se již výroba kompaktního sedanu nevyplácí a proto si případní zájemci o něj mohou objednat jedny z posledních plánovaných kusů.
Zajímavostí je statistika prodejů, kdy v roce 2002 trhal Lancer prodejní příčky nejen v Japonsku. S každým dalším rokem se ale prodeje neustále snižovali a dnes jsou tak tragické, že i několik tisíc prodaných kusů je pro Mitsubishi málo. A co nástupce? Ten se podle všeho neplánuje, vše je podřízeno vývoji nového crossoveru.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?