Už loni se nechalo japonské Mitsubishi slyšet, že s koncem roku 2016 přestane vyrábět populární sportovní model Lancer. S novým rokem se ale vše trošku změnilo, i když jen minimálně...
Konec legendy, která nejen na klasických silnicích oponovala hlavně v 90. letech slavnému Subaru Impreza nastane letos v srpnu. Automobilka se chce více zaměřit na kategorii crossoverů, které jsou aktuálně nejvíce populární napříč všemi světovými trhy.
A jak o přesném konci Lanceru vlastně víme? Řekl to sám Don Swearingen, který je výkonný viceprezident zastoupení značky Mitsubishi v Severní Americe. Podle něj se již výroba kompaktního sedanu nevyplácí a proto si případní zájemci o něj mohou objednat jedny z posledních plánovaných kusů.
Zajímavostí je statistika prodejů, kdy v roce 2002 trhal Lancer prodejní příčky nejen v Japonsku. S každým dalším rokem se ale prodeje neustále snižovali a dnes jsou tak tragické, že i několik tisíc prodaných kusů je pro Mitsubishi málo. A co nástupce? Ten se podle všeho neplánuje, vše je podřízeno vývoji nového crossoveru.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.