Ostré hatchbacky dostanou nudnou techniku, Lada vstane z mrtvých. A kdo bude letos nahánět Golf?

ar6, 4. ledna 2017, 19:44 Google+

Novinky 2017 – Jakkoliv poslední léta co do počtu novinek jasně ovládal segment SUV, ještě většího významu stále dosahuje kategorie kompaktů nižší střední třídy. I tam pronikl duch SUV a crossoverů, automobilky ale nezapomínají ani na klasické hatchbacky, případně sedany a kombi. Také letos přivítáme několik důležitých modelů, a to včetně zcela nového Fordu Focus.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Letošní rok bude v nižší střední třídě patřit ostrým modelům.

Letošní rok bude v nižší střední třídě patřit ostrým modelům. | foto: Koláž: AutoRoad.cz

Sdílejte článek

V uplynulém roce se světu představilo několik důležitých novinek nižší střední třídy – Honda Civic, Hyundai i30 nebo omlazené trio koncernu Volkswagen. Zahálet ale automobilky nebudou ani letos a začít můžeme možná tím vůbec nejdůležitějším modelem ze všech. Ford Focus totiž vstoupí do své čtvrté generace, která by se od té současné globální měla výrazně odlišit. Vzhledově půjde spíše o evoluci, uvnitř ale bude více místa a intuitivnější středová konzole ve stylu menší Fiesty. Technicky vsadí Focus na osvědčené motory modrého oválu, zahrnující tří- a čtyřválce EcoBoost, respektive čtyřválce TDCi. Podle německého Auto Bildu ani vůz neprojde razantní dietou, zhruba padesát kilo je dnes prakticky nic. „Posledního hurá“ se dočká také současné provedení, verze RS totiž posílí na 257 kW (350 k) a bude si říkat RS500 (kvůli počtu vyrobených kusů).

Svět ostrých hatchbacků jen tak neopustíme, letos se totiž dočkáme rovněž konečné verze Civicu Type R, jenž ve formě konceptu debutoval na podzimním pařížském autosalonu. Na agresivním zevnějšku se toho asi moc měnit nebude, pod kapotou pak přivítáme přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec VTEC. Vedle klasického manuálu by se pak mohlo překvapivě dostat i na bezestupňový automat CVT. Jestli se dočkáme vedle Type R letos i kombíku je zatím ve hvězdách, nejpozději začátkem roku 2018 jej ale určitě spatříme. To u Hyundai i30 se na praktickou variantu nebude čekat tak dlouho, v plné parádě se představí již letos a příliš změn oproti hatchbacku čekat nelze. Naproti tomu sportovní i30 N nabídne změn více než dost, ačkoliv šílenosti konceptu RN30 určitě nedosáhne. Místo vzhůru se otevírajících dveří čekejte klasiku, pod kapotou ale bude turbem dopovaný čtyřválec. Jakou nápravu bude pohánět se musíme nechat překvapit.

img-responsive

Takto bude pravděpodobně vypadat Hyundai i30 s karosérií kombi. | foto: RM Design

Otázkou do pranice je možnost představení nové Kie Cee’d. Ta současná je na trhu již pátým rokem a nástupce by se i vzhledem k nové i30 určitě hodil. Jihokorejci se ale letos budou ubírat spíše směrem nového Picanta a GT, o němž bude ještě řeč. Úplný konec roku bude patřit Nissanu, který v Tokiu předvede novou generaci elektromobilu Leaf. Její dojezd se zvětší, technika vylepší a design uhladí, minimálně Hyundai Ioniq tak bude mít mnohem více práce. Citroën nedávno spolu s Peugeotem představil facelift sedanů C-Elysée a 301. Zraky příznivců modelů s lvíčkem na kapotě se ale v nižší střední třídě budou ubírat spíše směrem průběžné modernizace řady 308. Ta nebude nikterak zásadní, mírně ale zjemní vzhled a přinese nejnovější multimediální prvky z 3008 a 5008.

Nejdiskutovanější novinkou mezi kompakty se letos může stát Renault Mégane RS. Ten dostane přeplňovanou šestnáctistovku a také dvouspojkový automat EDC. Ve hře je ale stále i možnost její alternace se šestistupňovým manuálem. Tím se posouváme ke koncernovém triu, jehož premiéra se sice odehrála již v loňském roce, formálně je ale veřejnost poprvé uvidí až za pár dnů ve Vídni. Řeč je o Seatu Leon, Škodě Octavia a Volkswagenu Golf. Španělé vsadili jen na decentní změny zevnějšku i interiéru, respektive posílenou Cupru, Škoda ale vzala celou operaci vážně a liftbacku i kombi úplně změnila identitu. Kromě toho se dostalo na až 9,2palcový displej infotainmentu nebo posílené provedení RS (ukázal se už i Scout). Golf se také drží konzervativního vzhledu, uvnitř pak nabídne úplně nové multimediální systémy a pod kapotou později také 1.5 TSI. Modernizací prošly i deriváty – Alltrack, e-Golf, GTI nebo R. Škoda pak podle zdrojů Motor1 plánuje omladit také řadu Rapid. Úplně na konci roku se ukáže nová Toyota Auris, vyloučen není ani příchod nástupce Volva V40.

img-responsive

Facelift Škody Octavia rozdělil společnost. | foto: Škoda Auto

Český trh se v nižší střední třídě, nejen uvedením výše zmíněných novinek, hodně promění. Audi uvede zbývající deriváty řady A3, Fiat Tipo se dočká konečně karosérie kombi, Honda již brzy spustí prodeje Civicu a Hyundai pro změnu i30. Jihokorejci rovněž uvedou plug-in hybridní verzi Ioniqu, jemuž bude přímo konkurovat Prius PHEV. Na ekologickou notu bude hrát i Opel Ampera-e, jestli se ale nakonec podívá k nám je otázkou. V následujících se ve velkém rozjede prodej mírně upravené Mazdy3, o Citroënu C-Elysée a Peugeotu 301 již byla řeč. Dozajista bestsellerem bude i nadále Škoda Octavia, doplněná také již zmiňovanými koncernovými kolegy. A největším překvapením může být Lada Vesta, která snad ze Slovenska přijede i k nám.

Vytisknout

Diskuze: Ostré hatchbacky dostanou nudnou techniku, Lada vstane z mrtvých. A kdo bude letos nahánět Golf?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Na český trh vstupují Renault Scénic a Grand Scénic.

Výbavou vyčnívá, přechod na crossover ale není nejlevnější. Kolik stojí nový…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud