Novinky 2017 – Jakkoliv poslední léta co do počtu novinek jasně ovládal segment SUV, ještě většího významu stále dosahuje kategorie kompaktů nižší střední třídy. I tam pronikl duch SUV a crossoverů, automobilky ale nezapomínají ani na klasické hatchbacky, případně sedany a kombi. Také letos přivítáme několik důležitých modelů, a to včetně zcela nového Fordu Focus.
V uplynulém roce se světu představilo několik důležitých novinek nižší střední třídy – Honda Civic, Hyundai i30 nebo omlazené trio koncernu Volkswagen. Zahálet ale automobilky nebudou ani letos a začít můžeme možná tím vůbec nejdůležitějším modelem ze všech. Ford Focus totiž vstoupí do své čtvrté generace, která by se od té současné globální měla výrazně odlišit. Vzhledově půjde spíše o evoluci, uvnitř ale bude více místa a intuitivnější středová konzole ve stylu menší Fiesty. Technicky vsadí Focus na osvědčené motory modrého oválu, zahrnující tří- a čtyřválce EcoBoost, respektive čtyřválce TDCi. Podle německého Auto Bildu ani vůz neprojde razantní dietou, zhruba padesát kilo je dnes prakticky nic. „Posledního hurá“ se dočká také současné provedení, verze RS totiž posílí na 257 kW (350 k) a bude si říkat RS500 (kvůli počtu vyrobených kusů).
Svět ostrých hatchbacků jen tak neopustíme, letos se totiž dočkáme rovněž konečné verze Civicu Type R, jenž ve formě konceptu debutoval na podzimním pařížském autosalonu. Na agresivním zevnějšku se toho asi moc měnit nebude, pod kapotou pak přivítáme přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec VTEC. Vedle klasického manuálu by se pak mohlo překvapivě dostat i na bezestupňový automat CVT. Jestli se dočkáme vedle Type R letos i kombíku je zatím ve hvězdách, nejpozději začátkem roku 2018 jej ale určitě spatříme. To u Hyundai i30 se na praktickou variantu nebude čekat tak dlouho, v plné parádě se představí již letos a příliš změn oproti hatchbacku čekat nelze. Naproti tomu sportovní i30 N nabídne změn více než dost, ačkoliv šílenosti konceptu RN30 určitě nedosáhne. Místo vzhůru se otevírajících dveří čekejte klasiku, pod kapotou ale bude turbem dopovaný čtyřválec. Jakou nápravu bude pohánět se musíme nechat překvapit.
Otázkou do pranice je možnost představení nové Kie Cee’d. Ta současná je na trhu již pátým rokem a nástupce by se i vzhledem k nové i30 určitě hodil. Jihokorejci se ale letos budou ubírat spíše směrem nového Picanta a GT, o němž bude ještě řeč. Úplný konec roku bude patřit Nissanu, který v Tokiu předvede novou generaci elektromobilu Leaf. Její dojezd se zvětší, technika vylepší a design uhladí, minimálně Hyundai Ioniq tak bude mít mnohem více práce. Citroën nedávno spolu s Peugeotem představil facelift sedanů C-Elysée a 301. Zraky příznivců modelů s lvíčkem na kapotě se ale v nižší střední třídě budou ubírat spíše směrem průběžné modernizace řady 308. Ta nebude nikterak zásadní, mírně ale zjemní vzhled a přinese nejnovější multimediální prvky z 3008 a 5008.
Nejdiskutovanější novinkou mezi kompakty se letos může stát Renault Mégane RS. Ten dostane přeplňovanou šestnáctistovku a také dvouspojkový automat EDC. Ve hře je ale stále i možnost její alternace se šestistupňovým manuálem. Tím se posouváme ke koncernovém triu, jehož premiéra se sice odehrála již v loňském roce, formálně je ale veřejnost poprvé uvidí až za pár dnů ve Vídni. Řeč je o Seatu Leon, Škodě Octavia a Volkswagenu Golf. Španělé vsadili jen na decentní změny zevnějšku i interiéru, respektive posílenou Cupru, Škoda ale vzala celou operaci vážně a liftbacku i kombi úplně změnila identitu. Kromě toho se dostalo na až 9,2palcový displej infotainmentu nebo posílené provedení RS (ukázal se už i Scout). Golf se také drží konzervativního vzhledu, uvnitř pak nabídne úplně nové multimediální systémy a pod kapotou později také 1.5 TSI. Modernizací prošly i deriváty – Alltrack, e-Golf, GTI nebo R. Škoda pak podle zdrojů Motor1 plánuje omladit také řadu Rapid. Úplně na konci roku se ukáže nová Toyota Auris, vyloučen není ani příchod nástupce Volva V40.
Český trh se v nižší střední třídě, nejen uvedením výše zmíněných novinek, hodně promění. Audi uvede zbývající deriváty řady A3, Fiat Tipo se dočká konečně karosérie kombi, Honda již brzy spustí prodeje Civicu a Hyundai pro změnu i30. Jihokorejci rovněž uvedou plug-in hybridní verzi Ioniqu, jemuž bude přímo konkurovat Prius PHEV. Na ekologickou notu bude hrát i Opel Ampera-e, jestli se ale nakonec podívá k nám je otázkou. V následujících se ve velkém rozjede prodej mírně upravené Mazdy3, o Citroënu C-Elysée a Peugeotu 301 již byla řeč. Dozajista bestsellerem bude i nadále Škoda Octavia, doplněná také již zmiňovanými koncernovými kolegy. A největším překvapením může být Lada Vesta, která snad ze Slovenska přijede i k nám.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.