Nejmenší Kia smazává rozdíly mezi segmenty. Picanto je Citigo a spol. blíž než kdy dřív

ar6, 4. ledna 2017, 10:14 Google+ Geneva International Motor Show 2017

Těsně před Vánoci ukázala Kia první skici nového Picanta, avšak bez nějakých větších podrobností. Odhalení na sebe překvapivě nenechalo čekat příliš dlouho, přestože se minivůz veřejnosti představí až v březnu v Ženevě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Třetí vydání Kie Picanto je po všech směrech dospělejší.

Třetí vydání Kie Picanto je po všech směrech dospělejší. | foto: Kia Motors

Sdílejte článek

Třetí generace nejmenšího modelu jihokorejské automobilky je opět velice odlišná od té předchozí. Picanto dospělo, a to ve všech ohledech. Nejpatrnější je to na vnějším designu, který není už jen zaoblený a určený jen do městského provozu, ale půjčuje si agresivitu z větších modelů značky. První snímky pak dynamičnost ještě umocňují přítomností provedení GT-Line s červenými akcenty v masce chladiče, kolem nasávacích otvorů v předním nárazníku, zadním difuzoru nebo nástavcích prahů. Pokud si však odmyslíte agresivní bodykit, liší se Picanto od svého současníka především velkými hlavními světlomety, výrazným nasávacím otvorem a zadními reflektory ve tvaru písmene C. V nabídce bude až 11 odstínů karosérie, nejvíc v historii modelu.

Délka pětidveřového hatchbacku zůstala na 3595 milimetrech, rozvor náprav se však natáhl o 15 milimetrů na rovných 2400 milimetrů. To je výsledkem posunutí kol prakticky do rohů karosérie, čímž výrazně narostl vnitřní prostor. O kolik zatím nevíme, ale určitě půjde o jedny z nejlepších hodnot (prostor před koleny nebo v zavazadelníku) ve třídě. Palubní deska je až překvapivě podobná novému Riu. Můžou za to především volně stojící obrazovka multimediálního systému a ovládací prvky automatické klimatizace. Ve výbavě se dále objeví také multifunkční volant, vyhřívané sedačky nebo kožené čalounění, u GT-Line s kontrastním červeným prošíváním.

Co bude pod kapotou Kia zveřejní až při premiéře na ženevském autosalonu, dá se ale vedle atmosférických tří- nebo čtyřválců čekat i přítomnost přeplňovaného litrového tříválce T-GDI, pravděpodobně ve slabším provedení s výkonem 73,5 kW (100 k). Prodeje začnou ve třetím čtvrtletí letošního roku.

Vytisknout

Diskuze: Nejmenší Kia smazává rozdíly mezi segmenty. Picanto je Citigo a spol. blíž než kdy dřív

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Mercedes-AMG GLC 43 Coupé

Divoký Mercedes-AMG GLC 63 je realitou. Výkonem údajně překoná i C 63

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud