Těsně před Vánoci ukázala Kia první skici nového Picanta, avšak bez nějakých větších podrobností. Odhalení na sebe překvapivě nenechalo čekat příliš dlouho, přestože se minivůz veřejnosti představí až v březnu v Ženevě.
Třetí generace nejmenšího modelu jihokorejské automobilky je opět velice odlišná od té předchozí. Picanto dospělo, a to ve všech ohledech. Nejpatrnější je to na vnějším designu, který není už jen zaoblený a určený jen do městského provozu, ale půjčuje si agresivitu z větších modelů značky. První snímky pak dynamičnost ještě umocňují přítomností provedení GT-Line s červenými akcenty v masce chladiče, kolem nasávacích otvorů v předním nárazníku, zadním difuzoru nebo nástavcích prahů. Pokud si však odmyslíte agresivní bodykit, liší se Picanto od svého současníka především velkými hlavními světlomety, výrazným nasávacím otvorem a zadními reflektory ve tvaru písmene C. V nabídce bude až 11 odstínů karosérie, nejvíc v historii modelu.
Délka pětidveřového hatchbacku zůstala na 3595 milimetrech, rozvor náprav se však natáhl o 15 milimetrů na rovných 2400 milimetrů. To je výsledkem posunutí kol prakticky do rohů karosérie, čímž výrazně narostl vnitřní prostor. O kolik zatím nevíme, ale určitě půjde o jedny z nejlepších hodnot (prostor před koleny nebo v zavazadelníku) ve třídě. Palubní deska je až překvapivě podobná novému Riu. Můžou za to především volně stojící obrazovka multimediálního systému a ovládací prvky automatické klimatizace. Ve výbavě se dále objeví také multifunkční volant, vyhřívané sedačky nebo kožené čalounění, u GT-Line s kontrastním červeným prošíváním.
Co bude pod kapotou Kia zveřejní až při premiéře na ženevském autosalonu, dá se ale vedle atmosférických tří- nebo čtyřválců čekat i přítomnost přeplňovaného litrového tříválce T-GDI, pravděpodobně ve slabším provedení s výkonem 73,5 kW (100 k). Prodeje začnou ve třetím čtvrtletí letošního roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.