Ještě než MG zkrachovalo a dostalo se do čínských rukou, prodával se pod označením ZS sportovní sedan nebo liftback. Nyní se označení vrací zpět na automobilovou mapu, sportovní model jej ale nenese. Místo něj ho dostalo SUV, až nápadně připomínající Mazdu CX-3.
Znáte tu povídačku o tom, že v Číně se designově kopírují díla věhlasných světových automobilek, poslední dobou se ale situace přece jen o trochu zlepšila? Tak v případě nového MG ZS to určitě neplatí. Malé SUV pro mladé lidi touží být atraktivní a jako vzor si v tomhle vzalo opravdového mistra. Pokud totiž nějaká auta dnes designově skutečně vezmou za srdce, pak jde o Mazdy. Z obdobně velké CX-3 si britská automobilka v čínských rukou, a vyrábějící kompletně tam, vypůjčila styling přední části. Znamená to velkou přední masku a z ní vycházející světlomety, typické kruhovou optikou. Vše má sice říz jiných modelů MG, japonský vzor ale není lehké nevidět.
Vzadu se designéři pro změnu dívali na partie Kie Niro, případně trochu také Renaultu Kadjar. Jsou tu rozměrná horizontální světla a především dvě linie ve tvaru hokejek v nárazníku. Jako celek to sice MG relativně funguje, punc inspirace cizí prací tady ale bude pořád. Přesto má ZS i jeden ryze vlastní trumf v rukávu – panoramatickou střechu s délkou 1365 milimetrů a šířkou 870 milimetrů. Její ovládání navíc, spolu s rádiem, navigací a klimatizací, probíhá kompletně hlasem. Kabina vypadá přesně tak, jak od auta pro mladé očekáváte. V centru dění je velká obrazovka multimediálního systému, doplněná sportovně tvarovaným volantem, kruhovými výdechy ventilace v rozích palubní desky a světlým čalouněním sedadel, výplní dveří i palubní desky.
Podle magazínu Autoevolution je základem vozu zkrácená platforma MG GS. Pod kapotou se objeví litrový tříválec s přeplňováním o výkonu 88 kW (120 k) s točivým momentem 170 Nm, náležící do rodiny NetBlue 16T. Jako dodatek působí větší přeplňovaná patnáctistovka o výkonu 88 kW (120 k) nebo 121 kW (165 k). Z převodovek pravděpodobně dojde na šestistupňový manuál a blíže nespecifikovaný dvouspojkový automat, očekávat můžeme vedle předokolky i čtyřkolku. Prodeje se v Číně nebo na Blízké východě rozběhnou v příštím roce, časem se má MG ZS ukázat i ve Velké Británii. Cena prozatím není známá.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?