Tohle se příliš nepovedlo. MG ZS je zpátky, z ostrého modelu se stala kopie Mazdy a Kie

MG ZS je nejnovějším malým čínským SUV.
MG ZS je nejnovějším malým čínským SUV., foto: MG
ar6 30. prosince 2016 23:32
Sdílej:

Ještě než MG zkrachovalo a dostalo se do čínských rukou, prodával se pod označením ZS sportovní sedan nebo liftback. Nyní se označení vrací zpět na automobilovou mapu, sportovní model jej ale nenese. Místo něj ho dostalo SUV, až nápadně připomínající Mazdu CX-3.

Znáte tu povídačku o tom, že v Číně se designově kopírují díla věhlasných světových automobilek, poslední dobou se ale situace přece jen o trochu zlepšila? Tak v případě nového MG ZS to určitě neplatí. Malé SUV pro mladé lidi touží být atraktivní a jako vzor si v tomhle vzalo opravdového mistra. Pokud totiž nějaká auta dnes designově skutečně vezmou za srdce, pak jde o Mazdy. Z obdobně velké CX-3 si britská automobilka v čínských rukou, a vyrábějící kompletně tam, vypůjčila styling přední části. Znamená to velkou přední masku a z ní vycházející světlomety, typické kruhovou optikou. Vše má sice říz jiných modelů MG, japonský vzor ale není lehké nevidět.

Vzadu se designéři pro změnu dívali na partie Kie Niro, případně trochu také Renaultu Kadjar. Jsou tu rozměrná horizontální světla a především dvě linie ve tvaru hokejek v nárazníku. Jako celek to sice MG relativně funguje, punc inspirace cizí prací tady ale bude pořád. Přesto má ZS i jeden ryze vlastní trumf v rukávu – panoramatickou střechu s délkou 1365 milimetrů a šířkou 870 milimetrů. Její ovládání navíc, spolu s rádiem, navigací a klimatizací, probíhá kompletně hlasem. Kabina vypadá přesně tak, jak od auta pro mladé očekáváte. V centru dění je velká obrazovka multimediálního systému, doplněná sportovně tvarovaným volantem, kruhovými výdechy ventilace v rozích palubní desky a světlým čalouněním sedadel, výplní dveří i palubní desky.

Podle magazínu Autoevolution je základem vozu zkrácená platforma MG GS. Pod kapotou se objeví litrový tříválec s přeplňováním o výkonu 88 kW (120 k) s točivým momentem 170 Nm, náležící do rodiny NetBlue 16T. Jako dodatek působí větší přeplňovaná patnáctistovka o výkonu 88 kW (120 k) nebo 121 kW (165 k). Z převodovek pravděpodobně dojde na šestistupňový manuál a blíže nespecifikovaný dvouspojkový automat, očekávat můžeme vedle předokolky i čtyřkolku. Prodeje se v Číně nebo na Blízké východě rozběhnou v příštím roce, časem se má MG ZS ukázat i ve Velké Británii. Cena prozatím není známá.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.