Ještě než MG zkrachovalo a dostalo se do čínských rukou, prodával se pod označením ZS sportovní sedan nebo liftback. Nyní se označení vrací zpět na automobilovou mapu, sportovní model jej ale nenese. Místo něj ho dostalo SUV, až nápadně připomínající Mazdu CX-3.
Znáte tu povídačku o tom, že v Číně se designově kopírují díla věhlasných světových automobilek, poslední dobou se ale situace přece jen o trochu zlepšila? Tak v případě nového MG ZS to určitě neplatí. Malé SUV pro mladé lidi touží být atraktivní a jako vzor si v tomhle vzalo opravdového mistra. Pokud totiž nějaká auta dnes designově skutečně vezmou za srdce, pak jde o Mazdy. Z obdobně velké CX-3 si britská automobilka v čínských rukou, a vyrábějící kompletně tam, vypůjčila styling přední části. Znamená to velkou přední masku a z ní vycházející světlomety, typické kruhovou optikou. Vše má sice říz jiných modelů MG, japonský vzor ale není lehké nevidět.
Vzadu se designéři pro změnu dívali na partie Kie Niro, případně trochu také Renaultu Kadjar. Jsou tu rozměrná horizontální světla a především dvě linie ve tvaru hokejek v nárazníku. Jako celek to sice MG relativně funguje, punc inspirace cizí prací tady ale bude pořád. Přesto má ZS i jeden ryze vlastní trumf v rukávu – panoramatickou střechu s délkou 1365 milimetrů a šířkou 870 milimetrů. Její ovládání navíc, spolu s rádiem, navigací a klimatizací, probíhá kompletně hlasem. Kabina vypadá přesně tak, jak od auta pro mladé očekáváte. V centru dění je velká obrazovka multimediálního systému, doplněná sportovně tvarovaným volantem, kruhovými výdechy ventilace v rozích palubní desky a světlým čalouněním sedadel, výplní dveří i palubní desky.
Podle magazínu Autoevolution je základem vozu zkrácená platforma MG GS. Pod kapotou se objeví litrový tříválec s přeplňováním o výkonu 88 kW (120 k) s točivým momentem 170 Nm, náležící do rodiny NetBlue 16T. Jako dodatek působí větší přeplňovaná patnáctistovka o výkonu 88 kW (120 k) nebo 121 kW (165 k). Z převodovek pravděpodobně dojde na šestistupňový manuál a blíže nespecifikovaný dvouspojkový automat, očekávat můžeme vedle předokolky i čtyřkolku. Prodeje se v Číně nebo na Blízké východě rozběhnou v příštím roce, časem se má MG ZS ukázat i ve Velké Británii. Cena prozatím není známá.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.