Tohle se příliš nepovedlo. MG ZS je zpátky, z ostrého modelu se stala kopie Mazdy a Kie

MG ZS je nejnovějším malým čínským SUV.
MG ZS je nejnovějším malým čínským SUV., foto: MG
ar6 30. prosince 2016 23:32
Sdílej:

Ještě než MG zkrachovalo a dostalo se do čínských rukou, prodával se pod označením ZS sportovní sedan nebo liftback. Nyní se označení vrací zpět na automobilovou mapu, sportovní model jej ale nenese. Místo něj ho dostalo SUV, až nápadně připomínající Mazdu CX-3.

Znáte tu povídačku o tom, že v Číně se designově kopírují díla věhlasných světových automobilek, poslední dobou se ale situace přece jen o trochu zlepšila? Tak v případě nového MG ZS to určitě neplatí. Malé SUV pro mladé lidi touží být atraktivní a jako vzor si v tomhle vzalo opravdového mistra. Pokud totiž nějaká auta dnes designově skutečně vezmou za srdce, pak jde o Mazdy. Z obdobně velké CX-3 si britská automobilka v čínských rukou, a vyrábějící kompletně tam, vypůjčila styling přední části. Znamená to velkou přední masku a z ní vycházející světlomety, typické kruhovou optikou. Vše má sice říz jiných modelů MG, japonský vzor ale není lehké nevidět.

Vzadu se designéři pro změnu dívali na partie Kie Niro, případně trochu také Renaultu Kadjar. Jsou tu rozměrná horizontální světla a především dvě linie ve tvaru hokejek v nárazníku. Jako celek to sice MG relativně funguje, punc inspirace cizí prací tady ale bude pořád. Přesto má ZS i jeden ryze vlastní trumf v rukávu – panoramatickou střechu s délkou 1365 milimetrů a šířkou 870 milimetrů. Její ovládání navíc, spolu s rádiem, navigací a klimatizací, probíhá kompletně hlasem. Kabina vypadá přesně tak, jak od auta pro mladé očekáváte. V centru dění je velká obrazovka multimediálního systému, doplněná sportovně tvarovaným volantem, kruhovými výdechy ventilace v rozích palubní desky a světlým čalouněním sedadel, výplní dveří i palubní desky.

Podle magazínu Autoevolution je základem vozu zkrácená platforma MG GS. Pod kapotou se objeví litrový tříválec s přeplňováním o výkonu 88 kW (120 k) s točivým momentem 170 Nm, náležící do rodiny NetBlue 16T. Jako dodatek působí větší přeplňovaná patnáctistovka o výkonu 88 kW (120 k) nebo 121 kW (165 k). Z převodovek pravděpodobně dojde na šestistupňový manuál a blíže nespecifikovaný dvouspojkový automat, očekávat můžeme vedle předokolky i čtyřkolku. Prodeje se v Číně nebo na Blízké východě rozběhnou v příštím roce, časem se má MG ZS ukázat i ve Velké Británii. Cena prozatím není známá.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.

Ekonomika
Ilustrační foto

Povinné pojištění auta: Co to je a jak ho sjednat?

Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?