Tokijský Auto Salon je již tradičně místem nejrůznějších méně či více šílených kreací na čtyřech kolech. Letos možná nejzajímavější sestavu automobilů předvede Daihatsu, jehož flotila čítá hned jedenáct vozů v hodně zajímavých verzích.
Pomyslně se bude dát stánek Daihatsu na lednovém Auto Salonu v Tokiu rozdělit do čtyř sekcí. Největší prostor dostanou modely s označením Sporza, odkazující některými prvky na ostré hatchbacky Charade De Tomaso a TR-XX z minulého století. Modely Copen by D-Sport, Boon CiLQ, Thor a Move Canbus tak mají červeně lakovanou karosérii, doplněnou o zlatá litá kola a černé, potažmo karbonové doplňky. Celá čtveřice disponuje dále aerodynamickým bodykitem, výrazným nasávacím otvorem na kapotě, sníženou světlou výškou a spoilerem na víku kufru. Copen navíc přidává i rozměrný nasávací otvor v předním nárazníku.
Malinko pouťově vypadají modely Thor Custom, Tanto Custom a Move Custom v provedení Grand Custom. To se u všech tří aut vyznačuje černým lakem karosérie a modrými elementy nejen na ní, ale také na kolech. Nejstylovějším, ale i nejbizarnějším prvkem jsou modré LED mlhovky. Mnohem líbivěji vypadají Move Canbus a Boone X v retro provedení Beach Cruising. Světle modrou karosérii v obou případech doplňují bílé, dřevěné a chromované prvky. Zvláštní pozornost zaslouží retro kola.
Nezapomíná se ani na příznivce dobrodružství, pro něž jsou určené Cast Activa a Wake Cross Field. Jejich poznávacím znamením je lakování khaki odstínem s oranžovými doplňky, ochranným obložením spodní části vozu a maskáčovým provedením střechy, zrcátek a okolí mlhovek. Letošní ročník tuningové show se v japonském hlavním městě koná od 13. do 15. ledna, všech jedenáct vozů Daihatsu se následně přesune na podobnou akci do Ósaky, jež se koná od 10. do 12. února.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?