Tokijský Auto Salon je již tradičně místem nejrůznějších méně či více šílených kreací na čtyřech kolech. Letos možná nejzajímavější sestavu automobilů předvede Daihatsu, jehož flotila čítá hned jedenáct vozů v hodně zajímavých verzích.
Pomyslně se bude dát stánek Daihatsu na lednovém Auto Salonu v Tokiu rozdělit do čtyř sekcí. Největší prostor dostanou modely s označením Sporza, odkazující některými prvky na ostré hatchbacky Charade De Tomaso a TR-XX z minulého století. Modely Copen by D-Sport, Boon CiLQ, Thor a Move Canbus tak mají červeně lakovanou karosérii, doplněnou o zlatá litá kola a černé, potažmo karbonové doplňky. Celá čtveřice disponuje dále aerodynamickým bodykitem, výrazným nasávacím otvorem na kapotě, sníženou světlou výškou a spoilerem na víku kufru. Copen navíc přidává i rozměrný nasávací otvor v předním nárazníku.
Malinko pouťově vypadají modely Thor Custom, Tanto Custom a Move Custom v provedení Grand Custom. To se u všech tří aut vyznačuje černým lakem karosérie a modrými elementy nejen na ní, ale také na kolech. Nejstylovějším, ale i nejbizarnějším prvkem jsou modré LED mlhovky. Mnohem líbivěji vypadají Move Canbus a Boone X v retro provedení Beach Cruising. Světle modrou karosérii v obou případech doplňují bílé, dřevěné a chromované prvky. Zvláštní pozornost zaslouží retro kola.
Nezapomíná se ani na příznivce dobrodružství, pro něž jsou určené Cast Activa a Wake Cross Field. Jejich poznávacím znamením je lakování khaki odstínem s oranžovými doplňky, ochranným obložením spodní části vozu a maskáčovým provedením střechy, zrcátek a okolí mlhovek. Letošní ročník tuningové show se v japonském hlavním městě koná od 13. do 15. ledna, všech jedenáct vozů Daihatsu se následně přesune na podobnou akci do Ósaky, jež se koná od 10. do 12. února.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.