Tokijský Auto Salon je již tradičně místem nejrůznějších méně či více šílených kreací na čtyřech kolech. Letos možná nejzajímavější sestavu automobilů předvede Daihatsu, jehož flotila čítá hned jedenáct vozů v hodně zajímavých verzích.
Pomyslně se bude dát stánek Daihatsu na lednovém Auto Salonu v Tokiu rozdělit do čtyř sekcí. Největší prostor dostanou modely s označením Sporza, odkazující některými prvky na ostré hatchbacky Charade De Tomaso a TR-XX z minulého století. Modely Copen by D-Sport, Boon CiLQ, Thor a Move Canbus tak mají červeně lakovanou karosérii, doplněnou o zlatá litá kola a černé, potažmo karbonové doplňky. Celá čtveřice disponuje dále aerodynamickým bodykitem, výrazným nasávacím otvorem na kapotě, sníženou světlou výškou a spoilerem na víku kufru. Copen navíc přidává i rozměrný nasávací otvor v předním nárazníku.
Malinko pouťově vypadají modely Thor Custom, Tanto Custom a Move Custom v provedení Grand Custom. To se u všech tří aut vyznačuje černým lakem karosérie a modrými elementy nejen na ní, ale také na kolech. Nejstylovějším, ale i nejbizarnějším prvkem jsou modré LED mlhovky. Mnohem líbivěji vypadají Move Canbus a Boone X v retro provedení Beach Cruising. Světle modrou karosérii v obou případech doplňují bílé, dřevěné a chromované prvky. Zvláštní pozornost zaslouží retro kola.
Nezapomíná se ani na příznivce dobrodružství, pro něž jsou určené Cast Activa a Wake Cross Field. Jejich poznávacím znamením je lakování khaki odstínem s oranžovými doplňky, ochranným obložením spodní části vozu a maskáčovým provedením střechy, zrcátek a okolí mlhovek. Letošní ročník tuningové show se v japonském hlavním městě koná od 13. do 15. ledna, všech jedenáct vozů Daihatsu se následně přesune na podobnou akci do Ósaky, jež se koná od 10. do 12. února.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.