V říjnu na pařížském autosalonu odhalila Kia novou generaci řady Rio a naznačila tak, jakým designován směrem se budou ubírat i další modely jihokorejské automobilky. Důkazem jsou například první zveřejněné snímky městského Picanta.
Dvě generace a každá úplně jiná. Zatímco první Picanto cílilo především na nízkou cenu a vysokou užitnou hodnotu, to druhé k tomu přidalo i stylovější vzhled, zaměřený na mladší publikum, opět v kombinaci s dobře využitelným vnitřním prostorem a i relativně dobrou cenou. Zajímavostí modelové řady je zájem ženského publika, které tvoří celých 62 procent prodejů vozu!
Nová generace se podle prvních zveřejněných snímků bude chtít zalíbit i mužské populaci. Celkově bude totiž mnohem dynamičtější a agresivnější, za což mohou prvky známé z Ria. Máme tu tak ostře řezanou přední část s velkými světlomety a maskou ve tvaru tygřího nosu, vzadu jsou podobně jako dnes na výšku orientované reflektory s výrazným C. Vyobrazený kousek je navíc doplněný o sportovní paket, zahrnující například jiné nárazníky, nástavce prahů, větší kola nebo stylové červené doplňky.
Kabina podobně jako u Ria sází na volně stojící displej multimediálního systému UVO, patrně se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou. Nižší verze výbav dostanou rádio, případně jen přípravu pro něj u nejlevnější varianty. Kia rovněž slibuje ještě lepší využití obestavěného prostoru, kvalitní materiály a širokou nabídku moderních prvků výbavy. Premiéru bude mít Picanto začátkem příštího roku, Evropa jej poprvé uvidí pravděpodobně v Ženevě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?