Kruh se uzavírá. Po standardních verzích i ostrém RS ukázala Škodovka omlazenou tvář také zvednuté kombi Scout. To se podobně jako dnešní kompaktní SUV umí poprat s lehčím terénem a k tomu odvézt pohodlně celou rodinu. Mimo to jde možná o nejhezčí Octavii současnosti.
Octavia Scout se povedla už v minulé generaci a střídání stráží na tomto faktu nic nezměnilo. „Čtyřoký“ facelift ale mnohým dělal vrásky na čele, protože v případě základního liftback či kombi i sportovního RS způsoboval nemalé rozpaky. A ty asi bude leckdo mít i při pohledu na Scout, decentní oplastování karosérie a o 30 milimetrů vyšší světlá výška ale novým (volitelně) adaptivním full-LED světlometům sluší nejvíce z celé modelové řady. Vedle „očí“ dostal Scout také novou masku chladiče, přepracovanou kapotu, upravené mlhovky a zadní LED světla s jinou optikou.
Vyloženě praktickým prvkem je zahrnutí paketu pro špatné cesty, chlubící se plastovým zakrytováním částí podlahy, včetně brzdového a palivového vedení pod vozem. Do lehčího terénu se budou hodit větší nájezdové úhly – 16,6 stupňů vpředu a 14,5 stupňů vzadu. K dispozici bude pohon všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou, stejně jako elektronická uzávěrka diferenciálu EDS, aktivní na přední i zadní nápravě. Volič jízdních režimů nově obsahuje mód Offroad, umožňující především snadné a bezpečné sjíždějí svahů. Pod kapotou najdeme 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k) a dvě verze turbodieselu 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) nebo 135 kW (184 k). Slabší varianta je nově nabízena i se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG a pohonem obou náprav.
Základním infotainmentem je podobně jako u RS model Swing se 6,5palcovou obrazovkou. Mnohem zajímavější jsou ale vlastně všechny ostatní varianty s novým skleněným designem displejů. Vrchol představuje navigace Columbus s úhlopříčkou 9,2 palce, internetovým připojením a WiFi hotspotem. Za příplatek jsou dostupné nouzové volání eCall a online služby Škoda Connect. Mezi Simly Clever řešení se u Scouta řadí vyhřívaný volant a sedadla s potahovou látkou Thermo Flux, která zvyšuje prodyšnost a zaručuje špičkový komfort jízdy za různých klimatických podmínek. Zavazadlový prostor má objem 610 až 1740 litrů, maximální přípustná hmotnost přívěsu činí v závislosti na motorizaci až dvě tuny.
Bezpečnostní výbava byla rozšířena o asistent pro couvání s přívěsem, sledování mrtvého úhlu a monitorování provozu za vozidlem a vedle něj při couvání. Crew Protect Assist při hrozící nehodě zavře okna a střešní okno, předepne bezpečnostní pásy cestujících vpředu a spolupracuje s vylepšeným systémem Front Assist s funkcí nouzové brzdy a prediktivní ochranou chodců. Rozšířeny byly také funkce parkovacího asistentu. Do prodeje omlazený Scout zamíří na jaře příštího roku.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.