Kruh se uzavírá. Po standardních verzích i ostrém RS ukázala Škodovka omlazenou tvář také zvednuté kombi Scout. To se podobně jako dnešní kompaktní SUV umí poprat s lehčím terénem a k tomu odvézt pohodlně celou rodinu. Mimo to jde možná o nejhezčí Octavii současnosti.
Octavia Scout se povedla už v minulé generaci a střídání stráží na tomto faktu nic nezměnilo. „Čtyřoký“ facelift ale mnohým dělal vrásky na čele, protože v případě základního liftback či kombi i sportovního RS způsoboval nemalé rozpaky. A ty asi bude leckdo mít i při pohledu na Scout, decentní oplastování karosérie a o 30 milimetrů vyšší světlá výška ale novým (volitelně) adaptivním full-LED světlometům sluší nejvíce z celé modelové řady. Vedle „očí“ dostal Scout také novou masku chladiče, přepracovanou kapotu, upravené mlhovky a zadní LED světla s jinou optikou.
Vyloženě praktickým prvkem je zahrnutí paketu pro špatné cesty, chlubící se plastovým zakrytováním částí podlahy, včetně brzdového a palivového vedení pod vozem. Do lehčího terénu se budou hodit větší nájezdové úhly – 16,6 stupňů vpředu a 14,5 stupňů vzadu. K dispozici bude pohon všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou, stejně jako elektronická uzávěrka diferenciálu EDS, aktivní na přední i zadní nápravě. Volič jízdních režimů nově obsahuje mód Offroad, umožňující především snadné a bezpečné sjíždějí svahů. Pod kapotou najdeme 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k) a dvě verze turbodieselu 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) nebo 135 kW (184 k). Slabší varianta je nově nabízena i se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG a pohonem obou náprav.
Základním infotainmentem je podobně jako u RS model Swing se 6,5palcovou obrazovkou. Mnohem zajímavější jsou ale vlastně všechny ostatní varianty s novým skleněným designem displejů. Vrchol představuje navigace Columbus s úhlopříčkou 9,2 palce, internetovým připojením a WiFi hotspotem. Za příplatek jsou dostupné nouzové volání eCall a online služby Škoda Connect. Mezi Simly Clever řešení se u Scouta řadí vyhřívaný volant a sedadla s potahovou látkou Thermo Flux, která zvyšuje prodyšnost a zaručuje špičkový komfort jízdy za různých klimatických podmínek. Zavazadlový prostor má objem 610 až 1740 litrů, maximální přípustná hmotnost přívěsu činí v závislosti na motorizaci až dvě tuny.
Bezpečnostní výbava byla rozšířena o asistent pro couvání s přívěsem, sledování mrtvého úhlu a monitorování provozu za vozidlem a vedle něj při couvání. Crew Protect Assist při hrozící nehodě zavře okna a střešní okno, předepne bezpečnostní pásy cestujících vpředu a spolupracuje s vylepšeným systémem Front Assist s funkcí nouzové brzdy a prediktivní ochranou chodců. Rozšířeny byly také funkce parkovacího asistentu. Do prodeje omlazený Scout zamíří na jaře příštího roku.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?