Kruh se uzavírá. Po standardních verzích i ostrém RS ukázala Škodovka omlazenou tvář také zvednuté kombi Scout. To se podobně jako dnešní kompaktní SUV umí poprat s lehčím terénem a k tomu odvézt pohodlně celou rodinu. Mimo to jde možná o nejhezčí Octavii současnosti.
Octavia Scout se povedla už v minulé generaci a střídání stráží na tomto faktu nic nezměnilo. „Čtyřoký“ facelift ale mnohým dělal vrásky na čele, protože v případě základního liftback či kombi i sportovního RS způsoboval nemalé rozpaky. A ty asi bude leckdo mít i při pohledu na Scout, decentní oplastování karosérie a o 30 milimetrů vyšší světlá výška ale novým (volitelně) adaptivním full-LED světlometům sluší nejvíce z celé modelové řady. Vedle „očí“ dostal Scout také novou masku chladiče, přepracovanou kapotu, upravené mlhovky a zadní LED světla s jinou optikou.
Vyloženě praktickým prvkem je zahrnutí paketu pro špatné cesty, chlubící se plastovým zakrytováním částí podlahy, včetně brzdového a palivového vedení pod vozem. Do lehčího terénu se budou hodit větší nájezdové úhly – 16,6 stupňů vpředu a 14,5 stupňů vzadu. K dispozici bude pohon všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou, stejně jako elektronická uzávěrka diferenciálu EDS, aktivní na přední i zadní nápravě. Volič jízdních režimů nově obsahuje mód Offroad, umožňující především snadné a bezpečné sjíždějí svahů. Pod kapotou najdeme 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k) a dvě verze turbodieselu 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) nebo 135 kW (184 k). Slabší varianta je nově nabízena i se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG a pohonem obou náprav.
Základním infotainmentem je podobně jako u RS model Swing se 6,5palcovou obrazovkou. Mnohem zajímavější jsou ale vlastně všechny ostatní varianty s novým skleněným designem displejů. Vrchol představuje navigace Columbus s úhlopříčkou 9,2 palce, internetovým připojením a WiFi hotspotem. Za příplatek jsou dostupné nouzové volání eCall a online služby Škoda Connect. Mezi Simly Clever řešení se u Scouta řadí vyhřívaný volant a sedadla s potahovou látkou Thermo Flux, která zvyšuje prodyšnost a zaručuje špičkový komfort jízdy za různých klimatických podmínek. Zavazadlový prostor má objem 610 až 1740 litrů, maximální přípustná hmotnost přívěsu činí v závislosti na motorizaci až dvě tuny.
Bezpečnostní výbava byla rozšířena o asistent pro couvání s přívěsem, sledování mrtvého úhlu a monitorování provozu za vozidlem a vedle něj při couvání. Crew Protect Assist při hrozící nehodě zavře okna a střešní okno, předepne bezpečnostní pásy cestujících vpředu a spolupracuje s vylepšeným systémem Front Assist s funkcí nouzové brzdy a prediktivní ochranou chodců. Rozšířeny byly také funkce parkovacího asistentu. Do prodeje omlazený Scout zamíří na jaře příštího roku.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.