Nejhezčí čtyřoká Octavia se představuje, Scout leze do zelí Yetimu nebo Tiguanu

ar6, 21. prosince 2016, 10:21 Google+

Kruh se uzavírá. Po standardních verzích i ostrém RS ukázala Škodovka omlazenou tvář také zvednuté kombi Scout. To se podobně jako dnešní kompaktní SUV umí poprat s lehčím terénem a k tomu odvézt pohodlně celou rodinu. Mimo to jde možná o nejhezčí Octavii současnosti.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Octavia Scout je nejhezčím zástupce své řady s novou přední částí.

Škoda Octavia Scout je nejhezčím zástupce své řady s novou přední částí. | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Octavia Scout se povedla už v minulé generaci a střídání stráží na tomto faktu nic nezměnilo. „Čtyřoký“ facelift ale mnohým dělal vrásky na čele, protože v případě základního liftback či kombi i sportovního RS způsoboval nemalé rozpaky. A ty asi bude leckdo mít i při pohledu na Scout, decentní oplastování karosérie a o 30 milimetrů vyšší světlá výška ale novým (volitelně) adaptivním full-LED světlometům sluší nejvíce z celé modelové řady. Vedle „očí“ dostal Scout také novou masku chladiče, přepracovanou kapotu, upravené mlhovky a zadní LED světla s jinou optikou.

Vyloženě praktickým prvkem je zahrnutí paketu pro špatné cesty, chlubící se plastovým zakrytováním částí podlahy, včetně brzdového a palivového vedení pod vozem. Do lehčího terénu se budou hodit větší nájezdové úhly – 16,6 stupňů vpředu a 14,5 stupňů vzadu. K dispozici bude pohon všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou, stejně jako elektronická uzávěrka diferenciálu EDS, aktivní na přední i zadní nápravě. Volič jízdních režimů nově obsahuje mód Offroad, umožňující především snadné a bezpečné sjíždějí svahů. Pod kapotou najdeme 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k) a dvě verze turbodieselu 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) nebo 135 kW (184 k). Slabší varianta je nově nabízena i se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG a pohonem obou náprav.

Základním infotainmentem je podobně jako u RS model Swing se 6,5palcovou obrazovkou. Mnohem zajímavější jsou ale vlastně všechny ostatní varianty s novým skleněným designem displejů. Vrchol představuje navigace Columbus s úhlopříčkou 9,2 palce, internetovým připojením a WiFi hotspotem. Za příplatek jsou dostupné nouzové volání eCall a online služby Škoda Connect. Mezi Simly Clever řešení se u Scouta řadí vyhřívaný volant a sedadla s potahovou látkou Thermo Flux, která zvyšuje prodyšnost a zaručuje špičkový komfort jízdy za různých klimatických podmínek. Zavazadlový prostor má objem 610 až 1740 litrů,  maximální přípustná hmotnost přívěsu činí v závislosti na motorizaci až dvě tuny.

Bezpečnostní výbava byla rozšířena o asistent pro couvání s přívěsem, sledování mrtvého úhlu a monitorování provozu za vozidlem a vedle něj při couvání. Crew Protect Assist při hrozící nehodě zavře okna a střešní okno, předepne bezpečnostní pásy cestujících vpředu a spolupracuje s vylepšeným systémem Front Assist s funkcí nouzové brzdy a prediktivní ochranou chodců. Rozšířeny byly také funkce parkovacího asistentu. Do prodeje omlazený Scout zamíří na jaře příštího roku.

Vytisknout

Diskuze: Nejhezčí čtyřoká Octavia se představuje, Scout leze do zelí Yetimu nebo Tiguanu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Exkluzivní Ferrari J50 s pevnou střechou

Ferrari J50 dostalo pevnou střechu! Co na to říkají Japonci?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud