Do aukce na známém internetovém portálu Ebay jde slavný supersportovní Jaguar XJ220. Jeho vyvolávací částka je 519 tisíc amerických dolarů a tento úžasný skvost může být klidně váš.
Dnes již kultovní Jaguar XJ220 byl vyráběn v letech 1992 až 1994, přičemž rozhodně nešlo o maskovou produkci. Díky tomu si lze o to více ztěží představit, že ho jeden jeho majitel poslal do aukce na portál eBay. Cena přes půl milionu dolarů je však dost tvrdým důkazem, že tohle auto není vhodné pro každého.
Pod kapotou je stále 3,5litrový biturbo šestiválec s výkonem 540 koňských sil. To stačí k dosažení nejvyšší maximální rychlosti 349 kilometrů za hodinu. Defacto se jednalo o nejrychlejší sériový produkční vůz na planetě, až do příchodu McLarenu F1. Případné zájemce může okouzlit fakt, že dotyčný XJ220 za celou svou existenci ujel jen 717 kilometrů.
Vůz má stále původní stříbrný lak karoserie, bylo o něj patřičně pečováno a nechybí ani originální kola. Stejně tak se počítá, že XJ220 dostával pravidelný servis, a tak je auto jako nové. O to víc překvapí pohled na 22 letý interiér. Ten totiž neukazuje prakticky žádné známky stárnutí. Šedé kožené čalounění sedadel a černý vinyl vypadají stále svěže a v kabině je umístěna plaketka s výrobním číslem dotyčného kusu.
Samotný inzerát je pak velkou chuťovkou pro všechny skalní příznivce sportovních Jaguarů. Dost možná se totiž jedná o kousek s nejnižším počtem ujetých kilometrů, který je aktuálně na prodej. K vozu dostane majitel sadu příruček k vozu a dokonce i extra sadu klíčů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.