Jistě vám neuniklo, že italské Ferrari oslavuje padesát let oficiální existence na japonském trhu, přičemž si k této příležitosti připravilo pro Japonce speciální model J50.
Ten bude vyroben výhradně v deseti kusech a jeho základem je defacto model 488 Spider. Díky tomu pod jeho kapotou najdeme přeplňovaný osmiválec s objemem 3,9litru o výkonu 690 koní. Na zadní kola proto putuje výkon skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku a skvělé jízdní dynamice má pomáhat nízká váha.
Celá karoserie je totiž až na drobné výjimky vyrobena z uhlíkových vláken. I majitelé 488 GTB pak mají minimální šance na to, aby poznali, že J50 je vlastně její kopií. Vše totiž bylo kompletně přepracováno a nově se na internetu objevila verze, která má pevnou střechu. Tu má na svědomí designér RM Design a japonští klienti se možná po tomto "úniku" začnou obracet na Ferrari s tím, zda půjde něco takového vyrobit.
Asi není divu, že o ceně otevřeného J50 se výrobce logicky nezmiňuje. Jedná se o limitovanou edici, která čítá deset kusů a podle toho je vybíráná ta nejvhodnější a nejbohatší klientela. O tom svědčí design novinky, o kterém Ferrari říká, že je futuristický s vysokou rozlišovací osobností.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.