Druhá generace rodinného MPV od Volkswagenu nesla označení Sharan a v její kabině se mohlo usadit až sedm cestujících. To vlastně platí až dodnes, jenže i tak je současná nová generace v něčem odlišná.
První generace Sharanu se totiž prodávala také s benzinovým motorem V6 o objemu 2.8litru. Tuhle pohonnou jednotku už v novém Sharanu nenajdete, vlastě jsou zde samé čtyřválce. Na portálu eBay.de však probíhá aktuálně dost zajímavá aukce.
Za aktuální částku 11 690 eur se tam draží druhé generace populárního německého MPV, které ukrývá jednu velkou zvlášnost. Exemplář s 2,8litrovým šestiválcem o původním výkonu 204 koní a točivém momentu 280 Nm má najeto 228 tisíc kilometrů. Všímavý čtenáři si jistě všimli, že jsme zde ohledně výkonu použili pojem "původní".
Jeho majitel se rozhodl motoru přidat turbo Garrett GT30, nový výfukový systém z nerezové oceli, spojku Sachs a jinou převodovku. Spolu s tím instaloval také vstřikování směsi vody a methanolu, čímž zvýšil výkon na 440 koní. To vše je podpořeno pohonem všech kol 4Motion a řadící pákou z Golfu IV R32
Díky tomu se jedná zřejmě o nejrychlejší Sharan za celou historii značky. Nikde se neuvádí, kolik tohle zběsilé rodinné MPV sežere paliva za každých sto kilometrů, ale myslíme si, že s výkonem 440 koní bude budoucí majitel řešit spíše to, koho všeho na silnici zostudí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.