Druhá generace rodinného MPV od Volkswagenu nesla označení Sharan a v její kabině se mohlo usadit až sedm cestujících. To vlastně platí až dodnes, jenže i tak je současná nová generace v něčem odlišná.
První generace Sharanu se totiž prodávala také s benzinovým motorem V6 o objemu 2.8litru. Tuhle pohonnou jednotku už v novém Sharanu nenajdete, vlastě jsou zde samé čtyřválce. Na portálu eBay.de však probíhá aktuálně dost zajímavá aukce.
Za aktuální částku 11 690 eur se tam draží druhé generace populárního německého MPV, které ukrývá jednu velkou zvlášnost. Exemplář s 2,8litrovým šestiválcem o původním výkonu 204 koní a točivém momentu 280 Nm má najeto 228 tisíc kilometrů. Všímavý čtenáři si jistě všimli, že jsme zde ohledně výkonu použili pojem "původní".
Jeho majitel se rozhodl motoru přidat turbo Garrett GT30, nový výfukový systém z nerezové oceli, spojku Sachs a jinou převodovku. Spolu s tím instaloval také vstřikování směsi vody a methanolu, čímž zvýšil výkon na 440 koní. To vše je podpořeno pohonem všech kol 4Motion a řadící pákou z Golfu IV R32
Díky tomu se jedná zřejmě o nejrychlejší Sharan za celou historii značky. Nikde se neuvádí, kolik tohle zběsilé rodinné MPV sežere paliva za každých sto kilometrů, ale myslíme si, že s výkonem 440 koní bude budoucí majitel řešit spíše to, koho všeho na silnici zostudí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?