Aktuální čtvrtou generaci francouzského hatchbacku Mégane zná snad naprosto každý. Pár dní zpátky se navíc český trh obohatil o novou naftovou verzi GT. Jenže dnes se budeme bavit naprosto o něčem jiném.
Je to sotva týden, co Volkswagen zajel slavný Nurburgring ještě rychleji, než doposud. Může za to jeho model Golf GTI Clubsport S. Ten je klasickou předokolkou s výkonem přes třista koní, což dělá vrásky na čele divizi Renault Sport.
A z toho důvodu se u Renaultu dali opět do práce a je dost pravděpodobné, že s příchodem nového Méganu R.S se u Volkswagenu bude bouchat pěstí do stolu. Ostrá verze má dorazit již v druhé polovině příštího roku, tudíž ještě několik měsíců potrvá, než bude vydána finální výkonnostní specifikace.
Navíc sportovně laděný Renault má na co navazovat. Předešlá generace Méganu RS bývala jeden čas králem Nürburgringu, konkrétně v roce 2014. Až posléze jej porazil novější Seat Leon Cupra 280 a následně oba Honda Civic Type R. Aktuálně však prvenství drží Volkswagen.
Technici Renault Sport jsou pravděpodobně teď v plném nasazení a testovací jezdci automobilky pilně vychytávají chyby, kterých se musí verze RS vyvarovat. S největší pravděpodobností se o další rok později dočkáme ještě šílenější verze Mégane RS.
Ta přijde s tužším podvozkem, nižší vahou a ostřejším řízením. Dost možná se nám proto rýsuje další bitva o nejrychlejšího kandidáta s pohonem přední nápravy na slavném Nordschleife.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.