Aktuální čtvrtou generaci francouzského hatchbacku Mégane zná snad naprosto každý. Pár dní zpátky se navíc český trh obohatil o novou naftovou verzi GT. Jenže dnes se budeme bavit naprosto o něčem jiném.
Je to sotva týden, co Volkswagen zajel slavný Nurburgring ještě rychleji, než doposud. Může za to jeho model Golf GTI Clubsport S. Ten je klasickou předokolkou s výkonem přes třista koní, což dělá vrásky na čele divizi Renault Sport.
A z toho důvodu se u Renaultu dali opět do práce a je dost pravděpodobné, že s příchodem nového Méganu R.S se u Volkswagenu bude bouchat pěstí do stolu. Ostrá verze má dorazit již v druhé polovině příštího roku, tudíž ještě několik měsíců potrvá, než bude vydána finální výkonnostní specifikace.
Navíc sportovně laděný Renault má na co navazovat. Předešlá generace Méganu RS bývala jeden čas králem Nürburgringu, konkrétně v roce 2014. Až posléze jej porazil novější Seat Leon Cupra 280 a následně oba Honda Civic Type R. Aktuálně však prvenství drží Volkswagen.
Technici Renault Sport jsou pravděpodobně teď v plném nasazení a testovací jezdci automobilky pilně vychytávají chyby, kterých se musí verze RS vyvarovat. S největší pravděpodobností se o další rok později dočkáme ještě šílenější verze Mégane RS.
Ta přijde s tužším podvozkem, nižší vahou a ostřejším řízením. Dost možná se nám proto rýsuje další bitva o nejrychlejšího kandidáta s pohonem přední nápravy na slavném Nordschleife.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.