Ne, nezbláznili jsme se. Nová verze Audi TT současné generace se totiž přiblížila české Škodě Octavia Scout s naftovým motorem. Jak je to možné?
Odpovědí je dvoulitrový turbodiesel o výkonu 184 koní, jenž je spojen s pohonem všech kol quattro. Přesně tuhle kombinaci můžete zakoupit také u české Škody Auto, pro model Octavia Combi a Scout. Dalšími verzemi je RS 4x4 a u sesterského Volkswagenu se jednotka pojí s modelem Golf GTD a Alltrack.
V hlavní roli u pohonu všech kol hraje mezinápravová spojka Haldex páté generace. Ta si musí poradit s točivým momentem 380 Nm v 1750-3250 ot./min, přičemž zrychlení z nuly na stovku činí u dvoulitrového TT 2.0 TDI 6,7 sekundy. Nejvyšší maximální rychlost činí 234 km/h, přičemž otevřená verze ve sprintu na stovku ztrácí tři desetiny sekundy a 4 km/h na maximálce.
Pokud vás nová dvoulitrová Audi TT zaujala, rovnou si ji můžete objednat. Výrobce prozradil ceník, který na domácím trhu v Německu začíná na 41 250 eur. Otevřený roadster je o 2400 eur dražší, přičemž první vyrobené exempláře dorazí ke svým majitelům v lednu příštího roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.