Ne, nezbláznili jsme se. Nová verze Audi TT současné generace se totiž přiblížila české Škodě Octavia Scout s naftovým motorem. Jak je to možné?
Odpovědí je dvoulitrový turbodiesel o výkonu 184 koní, jenž je spojen s pohonem všech kol quattro. Přesně tuhle kombinaci můžete zakoupit také u české Škody Auto, pro model Octavia Combi a Scout. Dalšími verzemi je RS 4x4 a u sesterského Volkswagenu se jednotka pojí s modelem Golf GTD a Alltrack.
V hlavní roli u pohonu všech kol hraje mezinápravová spojka Haldex páté generace. Ta si musí poradit s točivým momentem 380 Nm v 1750-3250 ot./min, přičemž zrychlení z nuly na stovku činí u dvoulitrového TT 2.0 TDI 6,7 sekundy. Nejvyšší maximální rychlost činí 234 km/h, přičemž otevřená verze ve sprintu na stovku ztrácí tři desetiny sekundy a 4 km/h na maximálce.
Pokud vás nová dvoulitrová Audi TT zaujala, rovnou si ji můžete objednat. Výrobce prozradil ceník, který na domácím trhu v Německu začíná na 41 250 eur. Otevřený roadster je o 2400 eur dražší, přičemž první vyrobené exempláře dorazí ke svým majitelům v lednu příštího roku.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?