Velkolepý návrat čeká za pár dnů automobilku Alpine. Po narozeninovém snu, dvou relativně produkčně vypadajících konceptech, futuristickém modelu pro počítačovou hru a několika závodních speciálech se konečně dočkáme i možnosti prohánět se v autě francouzského výrobce na běžných silnicích. Jak se bude novinka jmenovat zatím nevíme, ale z videa s pečlivě zakamuflovanými prototypy je zřejmé, že příliš designových odlišností od únorového konceptu Vision očekávat nelze. Jinými slovy, odkazy na model A110 budou všudypřítomné, stejně jako prvky z některých sportovnějších Renaultů. Větší proměnou projde interiér, novinka totiž nebude supersportem za několik desítek milionů a větší množství hi-tech prvků by stejně bylo spíše na škodu.
Ale co tedy o budoucím automobilu vlastně víme? Tak například nejprve se dostane do prodeje exkluzivní limitovaná série 1955 automobilů, nazvaná Première Édition. Tu je již nyní možné si přeobjednat, a to ve vybraných zemích světa. Nechybí Německo, Rakousko, Francie, Španělsko, Švýcarsko, Polsko, Velká Británie nebo Itálie. Na Česko a Slovensko se nedostalo. Mimo Evropu je novinku možné přeobjednat pouze v Japonsku, a to až od příštího roku. Zpět však k automobilu samotnému, který bude k dispozici pouze ve třech barvách – modré, bílé a černé. Zájemce si také může vybrat číslo svého automobilu, pokud je ještě stále volné. Že jde automobilka s dobou ukazuje fakt, že rezervace vozu probíhá pouze přes speciální mobilní aplikaci, kde je rovněž obsažena možnost výběru barvy a pořadového čísla. Potvrzením objednávky je záloha ve výši 2000 euro (cca 54 000 korun). Známe ale i cenu samotného vozu, která bude ve Francii mezi 55 000 až 60 000 eury (cca 1 487 000 až 1 622 000 korun).
Nejde o nikterak vysokou částku, především vzhledem ke konkurenci, kterou jistě budou Alfa Romeo 4C, Audi TT, BMW řady 2, Nissan 370Z nebo Porsche 718 Cayman. Těm všem rovněž odpovídá zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 vteřiny. Více informací o pohonném ústrojí zatím nevíme, koncept však dostal uprostřed uložený přeplňovaný čtyřválec v kombinaci s automatem EDC a tuto konfiguraci pravděpodobně dostane i sériový model. Jestli to bude na škodu ukáže až čas. První vozy z Première Édition se k zákazníkům podívají před koncem příštího roku, Japonsko a Velká Británie si budou muset počkat až na rok 2018.