Jedním z témat téměř uplynulého roku se v automobilovém průmyslu stal návrat automobilky Alpine. Za vydatné podpory Renaultu se koncem prosince ukáže sériová podoba kupé, odkazujícího na pravděpodobně nejznámější vůz z minulosti výrobce – kupé A110. A ačkoliv auto fyzicky ještě nikdo neviděl, Francouzi již spustili možnost, zapsat se na čekací listinu.
Velkolepý návrat čeká za pár dnů automobilku Alpine. Po narozeninovém snu, dvou relativně produkčně vypadajících konceptech, futuristickém modelu pro počítačovou hru a několika závodních speciálech se konečně dočkáme i možnosti prohánět se v autě francouzského výrobce na běžných silnicích. Jak se bude novinka jmenovat zatím nevíme, ale z videa s pečlivě zakamuflovanými prototypy je zřejmé, že příliš designových odlišností od únorového konceptu Vision očekávat nelze. Jinými slovy, odkazy na model A110 budou všudypřítomné, stejně jako prvky z některých sportovnějších Renaultů. Větší proměnou projde interiér, novinka totiž nebude supersportem za několik desítek milionů a větší množství hi-tech prvků by stejně bylo spíše na škodu.
Ale co tedy o budoucím automobilu vlastně víme? Tak například nejprve se dostane do prodeje exkluzivní limitovaná série 1955 automobilů, nazvaná Première Édition. Tu je již nyní možné si přeobjednat, a to ve vybraných zemích světa. Nechybí Německo, Rakousko, Francie, Španělsko, Švýcarsko, Polsko, Velká Británie nebo Itálie. Na Česko a Slovensko se nedostalo. Mimo Evropu je novinku možné přeobjednat pouze v Japonsku, a to až od příštího roku. Zpět však k automobilu samotnému, který bude k dispozici pouze ve třech barvách – modré, bílé a černé. Zájemce si také může vybrat číslo svého automobilu, pokud je ještě stále volné. Že jde automobilka s dobou ukazuje fakt, že rezervace vozu probíhá pouze přes speciální mobilní aplikaci, kde je rovněž obsažena možnost výběru barvy a pořadového čísla. Potvrzením objednávky je záloha ve výši 2000 euro (cca 54 000 korun). Známe ale i cenu samotného vozu, která bude ve Francii mezi 55 000 až 60 000 eury (cca 1 487 000 až 1 622 000 korun).
Nejde o nikterak vysokou částku, především vzhledem ke konkurenci, kterou jistě budou Alfa Romeo 4C, Audi TT, BMW řady 2, Nissan 370Z nebo Porsche 718 Cayman. Těm všem rovněž odpovídá zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 vteřiny. Více informací o pohonném ústrojí zatím nevíme, koncept však dostal uprostřed uložený přeplňovaný čtyřválec v kombinaci s automatem EDC a tuto konfiguraci pravděpodobně dostane i sériový model. Jestli to bude na škodu ukáže až čas. První vozy z Première Édition se k zákazníkům podívají před koncem příštího roku, Japonsko a Velká Británie si budou muset počkat až na rok 2018.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.