Jedním z témat téměř uplynulého roku se v automobilovém průmyslu stal návrat automobilky Alpine. Za vydatné podpory Renaultu se koncem prosince ukáže sériová podoba kupé, odkazujícího na pravděpodobně nejznámější vůz z minulosti výrobce – kupé A110. A ačkoliv auto fyzicky ještě nikdo neviděl, Francouzi již spustili možnost, zapsat se na čekací listinu.
Velkolepý návrat čeká za pár dnů automobilku Alpine. Po narozeninovém snu, dvou relativně produkčně vypadajících konceptech, futuristickém modelu pro počítačovou hru a několika závodních speciálech se konečně dočkáme i možnosti prohánět se v autě francouzského výrobce na běžných silnicích. Jak se bude novinka jmenovat zatím nevíme, ale z videa s pečlivě zakamuflovanými prototypy je zřejmé, že příliš designových odlišností od únorového konceptu Vision očekávat nelze. Jinými slovy, odkazy na model A110 budou všudypřítomné, stejně jako prvky z některých sportovnějších Renaultů. Větší proměnou projde interiér, novinka totiž nebude supersportem za několik desítek milionů a větší množství hi-tech prvků by stejně bylo spíše na škodu.
Ale co tedy o budoucím automobilu vlastně víme? Tak například nejprve se dostane do prodeje exkluzivní limitovaná série 1955 automobilů, nazvaná Première Édition. Tu je již nyní možné si přeobjednat, a to ve vybraných zemích světa. Nechybí Německo, Rakousko, Francie, Španělsko, Švýcarsko, Polsko, Velká Británie nebo Itálie. Na Česko a Slovensko se nedostalo. Mimo Evropu je novinku možné přeobjednat pouze v Japonsku, a to až od příštího roku. Zpět však k automobilu samotnému, který bude k dispozici pouze ve třech barvách – modré, bílé a černé. Zájemce si také může vybrat číslo svého automobilu, pokud je ještě stále volné. Že jde automobilka s dobou ukazuje fakt, že rezervace vozu probíhá pouze přes speciální mobilní aplikaci, kde je rovněž obsažena možnost výběru barvy a pořadového čísla. Potvrzením objednávky je záloha ve výši 2000 euro (cca 54 000 korun). Známe ale i cenu samotného vozu, která bude ve Francii mezi 55 000 až 60 000 eury (cca 1 487 000 až 1 622 000 korun).
Nejde o nikterak vysokou částku, především vzhledem ke konkurenci, kterou jistě budou Alfa Romeo 4C, Audi TT, BMW řady 2, Nissan 370Z nebo Porsche 718 Cayman. Těm všem rovněž odpovídá zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 vteřiny. Více informací o pohonném ústrojí zatím nevíme, koncept však dostal uprostřed uložený přeplňovaný čtyřválec v kombinaci s automatem EDC a tuto konfiguraci pravděpodobně dostane i sériový model. Jestli to bude na škodu ukáže až čas. První vozy z Première Édition se k zákazníkům podívají před koncem příštího roku, Japonsko a Velká Británie si budou muset počkat až na rok 2018.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?