Jedním z témat téměř uplynulého roku se v automobilovém průmyslu stal návrat automobilky Alpine. Za vydatné podpory Renaultu se koncem prosince ukáže sériová podoba kupé, odkazujícího na pravděpodobně nejznámější vůz z minulosti výrobce – kupé A110. A ačkoliv auto fyzicky ještě nikdo neviděl, Francouzi již spustili možnost, zapsat se na čekací listinu.
Velkolepý návrat čeká za pár dnů automobilku Alpine. Po narozeninovém snu, dvou relativně produkčně vypadajících konceptech, futuristickém modelu pro počítačovou hru a několika závodních speciálech se konečně dočkáme i možnosti prohánět se v autě francouzského výrobce na běžných silnicích. Jak se bude novinka jmenovat zatím nevíme, ale z videa s pečlivě zakamuflovanými prototypy je zřejmé, že příliš designových odlišností od únorového konceptu Vision očekávat nelze. Jinými slovy, odkazy na model A110 budou všudypřítomné, stejně jako prvky z některých sportovnějších Renaultů. Větší proměnou projde interiér, novinka totiž nebude supersportem za několik desítek milionů a větší množství hi-tech prvků by stejně bylo spíše na škodu.
Ale co tedy o budoucím automobilu vlastně víme? Tak například nejprve se dostane do prodeje exkluzivní limitovaná série 1955 automobilů, nazvaná Première Édition. Tu je již nyní možné si přeobjednat, a to ve vybraných zemích světa. Nechybí Německo, Rakousko, Francie, Španělsko, Švýcarsko, Polsko, Velká Británie nebo Itálie. Na Česko a Slovensko se nedostalo. Mimo Evropu je novinku možné přeobjednat pouze v Japonsku, a to až od příštího roku. Zpět však k automobilu samotnému, který bude k dispozici pouze ve třech barvách – modré, bílé a černé. Zájemce si také může vybrat číslo svého automobilu, pokud je ještě stále volné. Že jde automobilka s dobou ukazuje fakt, že rezervace vozu probíhá pouze přes speciální mobilní aplikaci, kde je rovněž obsažena možnost výběru barvy a pořadového čísla. Potvrzením objednávky je záloha ve výši 2000 euro (cca 54 000 korun). Známe ale i cenu samotného vozu, která bude ve Francii mezi 55 000 až 60 000 eury (cca 1 487 000 až 1 622 000 korun).
Nejde o nikterak vysokou částku, především vzhledem ke konkurenci, kterou jistě budou Alfa Romeo 4C, Audi TT, BMW řady 2, Nissan 370Z nebo Porsche 718 Cayman. Těm všem rovněž odpovídá zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 vteřiny. Více informací o pohonném ústrojí zatím nevíme, koncept však dostal uprostřed uložený přeplňovaný čtyřválec v kombinaci s automatem EDC a tuto konfiguraci pravděpodobně dostane i sériový model. Jestli to bude na škodu ukáže až čas. První vozy z Première Édition se k zákazníkům podívají před koncem příštího roku, Japonsko a Velká Británie si budou muset počkat až na rok 2018.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.