Opel Insignia Grand Sport je bezpochyby jedním z nejhezčích automobilů nejen ve střední třídě. Reprezentativnímu vzhledu by ale slušela nějaká ta výkonová špička, což přeplňovaný dvoulitr o výkonu 184 kW (250 k) splní jen těžko. V očekávání je sice příchod verze OPC, i ona ale dostane čtyřválec. A tak musíme své zraky posunout k některému z dvojčat, v tomto případě australskému.
Odhalení Opelu Insignia Grand Sport nepřineslo jen potěchu oka nad ladnými tvary německého liftbacku, ale i sourozence z opačných koutů světa. Fotky Vauxhallu, který bude opravdu jen tím přeznačením Opelem, najdete v našem původním článku. Souběžně se ale ukázal rovněž model s logem Holdenu. Jistě nemusíme říkat, že jde o australskou automobilku a kdo tamní automobilový průmysl trochu zná, toho rovněž nepřekvapí, že se Insignia jmenuje Commodore. Evropana tento model zcela určitě nadchne, Australan ale bude možná mírně rozladěn. Nebude to každopádně vzhledem, ten je až na loga úplně stejný jako u Opelu. Stejná poznámka platí také o interiéru, i když s volantem napravo.
Co byste o Holenu Commodore asi měli vědět je fakt, že byl typický pohonem zadních kol a výrobou ve své domovině. Novinka, jejíž prodej začne až v roce 2018, však ani jedno nenabídne. Stejně jako Insignia, i Commodore má pohon předních kol, doplněný o základní přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec v benzínovém i naftovém provedení. Produkci pak budou mít na starosti v Německu, kde „pouze“ vymění loga na karosérii a v interiéru. A teď ta příjemnější zpráva, která se bude jistě líbit především našincům. Commodore dostane vedle čtyřválců i 3.6litrový zážehový vidlicový šestiválec o výkonu 230 kW (313 k) s točivým momentem 370 Nm. Sílu přenáší na všechna kola devítistupňový automat, další řešení, které Insignia nedostane. Jejím vrcholem sice bude OPC, pravděpodobně naladěné na 257 kW (350 k), tuto sílu ale bude dávat přeplňovaný čtyřválec.
Vzhledem k hmotnosti stávajícího Commodore shodila novinka dokonce téměř 200 kilogramů, základem ale zůstává stejná platforma jako u Opelu. Vedle pětidveřového liftbacku pak dorazí i praktické kombi.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.