Opel Insignia Grand Sport je bezpochyby jedním z nejhezčích automobilů nejen ve střední třídě. Reprezentativnímu vzhledu by ale slušela nějaká ta výkonová špička, což přeplňovaný dvoulitr o výkonu 184 kW (250 k) splní jen těžko. V očekávání je sice příchod verze OPC, i ona ale dostane čtyřválec. A tak musíme své zraky posunout k některému z dvojčat, v tomto případě australskému.
Odhalení Opelu Insignia Grand Sport nepřineslo jen potěchu oka nad ladnými tvary německého liftbacku, ale i sourozence z opačných koutů světa. Fotky Vauxhallu, který bude opravdu jen tím přeznačením Opelem, najdete v našem původním článku. Souběžně se ale ukázal rovněž model s logem Holdenu. Jistě nemusíme říkat, že jde o australskou automobilku a kdo tamní automobilový průmysl trochu zná, toho rovněž nepřekvapí, že se Insignia jmenuje Commodore. Evropana tento model zcela určitě nadchne, Australan ale bude možná mírně rozladěn. Nebude to každopádně vzhledem, ten je až na loga úplně stejný jako u Opelu. Stejná poznámka platí také o interiéru, i když s volantem napravo.
Co byste o Holenu Commodore asi měli vědět je fakt, že byl typický pohonem zadních kol a výrobou ve své domovině. Novinka, jejíž prodej začne až v roce 2018, však ani jedno nenabídne. Stejně jako Insignia, i Commodore má pohon předních kol, doplněný o základní přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec v benzínovém i naftovém provedení. Produkci pak budou mít na starosti v Německu, kde „pouze“ vymění loga na karosérii a v interiéru. A teď ta příjemnější zpráva, která se bude jistě líbit především našincům. Commodore dostane vedle čtyřválců i 3.6litrový zážehový vidlicový šestiválec o výkonu 230 kW (313 k) s točivým momentem 370 Nm. Sílu přenáší na všechna kola devítistupňový automat, další řešení, které Insignia nedostane. Jejím vrcholem sice bude OPC, pravděpodobně naladěné na 257 kW (350 k), tuto sílu ale bude dávat přeplňovaný čtyřválec.
Vzhledem k hmotnosti stávajícího Commodore shodila novinka dokonce téměř 200 kilogramů, základem ale zůstává stejná platforma jako u Opelu. Vedle pětidveřového liftbacku pak dorazí i praktické kombi.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?