Fanoušci německého Opelu mohou začít jásat. Dneškem je totiž díky neplánovanému úniku známá sériová podoba nové vlajkové lodi s názvem Insignia.
O to víc překvapí, že snímky nové Insignie byly nafoceny nikoliv v Evropě., ale v USA. Jelikož však novinka sdílí některé části s novým Chevroletem Malibu, jako je třeba platforma E2XX, má přítomnost Insignie v USA podstatné vysvětlení. Aby toho nebylo málo, na snímících vidíme verze s pakety OPC Line. Nesmíte se tak nechat okouzlit jejím nádherným vzhledem, úplný "oholený" základ tak krásně vypadat jistě nebude.
Fotogalerie nového Opelu Insignia bez špetky maskování
Pokud si někdo bude ochoten připlatit, pak na svou novou Insignii dostane navíc sadu krásných spoilerů, širší boční prahy a pro dojem sportovnosti dvě sportovní koncovky výfuku. Pokud navíc doufáte, že hotový velký Opel uvidíte na živo ještě letos, měli byste krotit své emoce.
Dříve jak v březnu na autosalonu v Ženevě se vám to zřejmě nepovede. Díky nové plaftormě se má novinka chlubit nižší vahou o přibilžně 175 kg (v závislosti na verzi). Rozměrově se Insignie nové generace dočká většího rozvoru, jenž naroste o 93 milimetrů v porovnání s předchůdcem.
Co se týče motorů, v nabídce čekejme klasické benzinové a naftové motory, jimiž budou jednotky 1,4 a 1,6 Turbo z řady benzinů, za naftového zastoupení přijde motor o objemu 1,6 a 2.0litru. Spekulace se točí kolem vrcholné edice OPC. Ta má nabídnout čtyři stovky koní, jenže zatím se neví, co jí bude pohánět. Bude to šestiválec? Nebo se místo něj dostane pod kapotu nadopovaný dvoulitr s turbem, tak jako to dělá některá konkurence?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?