Takto vypadá nejvzácnější Ferrari dneška, profesi majitele neuhodnete

Ferrari SP275 RW Competizione je další unikát na zakázku.
Ferrari SP275 RW Competizione je další unikát na zakázku., foto: Ferrari S.p.a.
ar6 5. prosince 2016 00:07
Sdílej:

Vlastnit některý z automobilů Ferrari je prestižní samo o sobě. Pokud jste ovšem multimilionář, pravděpodobně se nespokojíte s něčím, v čem může potenciálně jezdit i několik stovek lidí. A proto maranellský koník dokáže za patřičný obnos vytvořit unikátní auto přesně podle představ majitele. Do této kategorie nově přibývá model SP275 RW Competizione.

Řekněme si na rovinu, že vlastnit Ferrari F12berlinetta je sice cool, avšak takových lidí jezdí po světě možná až nepřípustné množství. Proto loni vznikla F12tdf se silnějším motorem, rychlejší převodovkou a účinnější aerodynamikou. Té v Maranellu vyrobili jen 799 kusů, což je pro pozornosti prahnoucího miliardáře přijatelnější číslo. Stále to ale není ono, tedy minimálně pro někoho. A tak kromě desetikusové edice F60America nebo unikátní F12 TRS nyní přijíždí další speciál se základem v F12. Model SP275 RW Competizione vznikne v jednom jediném kuse, kromě jeho jména a toho, že má žlutý lak karosérie v kombinaci s karbonovými prvky o něm ale příliš nevíme.

Vůz se objevil na akci Finali Mondiali v Daytoně a jeho fotky přinesla mimo jiné facebooková stránka, sdružující fanoušky modelu F12tdf. Jestli auto vychází z klasické F12 nebo právě silnějšího provedení tdf jistě nevíme, vzhledem k detailům karosérie nebo interiéru se ale pravděpodobněji jeví druhá možnost. Karosérie tak jako tak byla významně přepracována a žlutým odstínem Giallo to rozhodně nekončí. Dále tu máme nová světla, jiný přední nárazník, upravenou kapotu a daleko čistší zadní část s karbonovým difuzorem a čtyřmi koncovkami výfuku. Tvary se hodně inspirovaly modelem 275 GTB/C Speciale z roku 1964, vlastněným podnikatelem Prestonem Hennem.

Komu patří tahle SP275 RW Competizione oficiálně jasné není. Podle Ferrari Chatu jde ale o floridského zubaře Rick Workman, čemuž by odpovídaly i iniciály RW v názvu. Vůz měl údajně dostat ani ne před týdnem. Pod kapotou je téměř jistě 6.3litrový atmosférický vidlicový dvanáctiválec, jeho naladění ale záleží na základním modelu. F12berlinetta má 545 kW (740 k), F12tdf 574 kW (780 k). Ať už je ale v útrobách vozu cokoliv, neuchvátí to zkrátka tolik jako vnější vzhled.

Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?