Vlastnit některý z automobilů Ferrari je prestižní samo o sobě. Pokud jste ovšem multimilionář, pravděpodobně se nespokojíte s něčím, v čem může potenciálně jezdit i několik stovek lidí. A proto maranellský koník dokáže za patřičný obnos vytvořit unikátní auto přesně podle představ majitele. Do této kategorie nově přibývá model SP275 RW Competizione.
Řekněme si na rovinu, že vlastnit Ferrari F12berlinetta je sice cool, avšak takových lidí jezdí po světě možná až nepřípustné množství. Proto loni vznikla F12tdf se silnějším motorem, rychlejší převodovkou a účinnější aerodynamikou. Té v Maranellu vyrobili jen 799 kusů, což je pro pozornosti prahnoucího miliardáře přijatelnější číslo. Stále to ale není ono, tedy minimálně pro někoho. A tak kromě desetikusové edice F60America nebo unikátní F12 TRS nyní přijíždí další speciál se základem v F12. Model SP275 RW Competizione vznikne v jednom jediném kuse, kromě jeho jména a toho, že má žlutý lak karosérie v kombinaci s karbonovými prvky o něm ale příliš nevíme.
Vůz se objevil na akci Finali Mondiali v Daytoně a jeho fotky přinesla mimo jiné facebooková stránka, sdružující fanoušky modelu F12tdf. Jestli auto vychází z klasické F12 nebo právě silnějšího provedení tdf jistě nevíme, vzhledem k detailům karosérie nebo interiéru se ale pravděpodobněji jeví druhá možnost. Karosérie tak jako tak byla významně přepracována a žlutým odstínem Giallo to rozhodně nekončí. Dále tu máme nová světla, jiný přední nárazník, upravenou kapotu a daleko čistší zadní část s karbonovým difuzorem a čtyřmi koncovkami výfuku. Tvary se hodně inspirovaly modelem 275 GTB/C Speciale z roku 1964, vlastněným podnikatelem Prestonem Hennem.
Komu patří tahle SP275 RW Competizione oficiálně jasné není. Podle Ferrari Chatu jde ale o floridského zubaře Rick Workman, čemuž by odpovídaly i iniciály RW v názvu. Vůz měl údajně dostat ani ne před týdnem. Pod kapotou je téměř jistě 6.3litrový atmosférický vidlicový dvanáctiválec, jeho naladění ale záleží na základním modelu. F12berlinetta má 545 kW (740 k), F12tdf 574 kW (780 k). Ať už je ale v útrobách vozu cokoliv, neuchvátí to zkrátka tolik jako vnější vzhled.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?