Vlastnit některý z automobilů Ferrari je prestižní samo o sobě. Pokud jste ovšem multimilionář, pravděpodobně se nespokojíte s něčím, v čem může potenciálně jezdit i několik stovek lidí. A proto maranellský koník dokáže za patřičný obnos vytvořit unikátní auto přesně podle představ majitele. Do této kategorie nově přibývá model SP275 RW Competizione.
Řekněme si na rovinu, že vlastnit Ferrari F12berlinetta je sice cool, avšak takových lidí jezdí po světě možná až nepřípustné množství. Proto loni vznikla F12tdf se silnějším motorem, rychlejší převodovkou a účinnější aerodynamikou. Té v Maranellu vyrobili jen 799 kusů, což je pro pozornosti prahnoucího miliardáře přijatelnější číslo. Stále to ale není ono, tedy minimálně pro někoho. A tak kromě desetikusové edice F60America nebo unikátní F12 TRS nyní přijíždí další speciál se základem v F12. Model SP275 RW Competizione vznikne v jednom jediném kuse, kromě jeho jména a toho, že má žlutý lak karosérie v kombinaci s karbonovými prvky o něm ale příliš nevíme.
Vůz se objevil na akci Finali Mondiali v Daytoně a jeho fotky přinesla mimo jiné facebooková stránka, sdružující fanoušky modelu F12tdf. Jestli auto vychází z klasické F12 nebo právě silnějšího provedení tdf jistě nevíme, vzhledem k detailům karosérie nebo interiéru se ale pravděpodobněji jeví druhá možnost. Karosérie tak jako tak byla významně přepracována a žlutým odstínem Giallo to rozhodně nekončí. Dále tu máme nová světla, jiný přední nárazník, upravenou kapotu a daleko čistší zadní část s karbonovým difuzorem a čtyřmi koncovkami výfuku. Tvary se hodně inspirovaly modelem 275 GTB/C Speciale z roku 1964, vlastněným podnikatelem Prestonem Hennem.
Komu patří tahle SP275 RW Competizione oficiálně jasné není. Podle Ferrari Chatu jde ale o floridského zubaře Rick Workman, čemuž by odpovídaly i iniciály RW v názvu. Vůz měl údajně dostat ani ne před týdnem. Pod kapotou je téměř jistě 6.3litrový atmosférický vidlicový dvanáctiválec, jeho naladění ale záleží na základním modelu. F12berlinetta má 545 kW (740 k), F12tdf 574 kW (780 k). Ať už je ale v útrobách vozu cokoliv, neuchvátí to zkrátka tolik jako vnější vzhled.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?