Vlastnit některý z automobilů Ferrari je prestižní samo o sobě. Pokud jste ovšem multimilionář, pravděpodobně se nespokojíte s něčím, v čem může potenciálně jezdit i několik stovek lidí. A proto maranellský koník dokáže za patřičný obnos vytvořit unikátní auto přesně podle představ majitele. Do této kategorie nově přibývá model SP275 RW Competizione.
Řekněme si na rovinu, že vlastnit Ferrari F12berlinetta je sice cool, avšak takových lidí jezdí po světě možná až nepřípustné množství. Proto loni vznikla F12tdf se silnějším motorem, rychlejší převodovkou a účinnější aerodynamikou. Té v Maranellu vyrobili jen 799 kusů, což je pro pozornosti prahnoucího miliardáře přijatelnější číslo. Stále to ale není ono, tedy minimálně pro někoho. A tak kromě desetikusové edice F60America nebo unikátní F12 TRS nyní přijíždí další speciál se základem v F12. Model SP275 RW Competizione vznikne v jednom jediném kuse, kromě jeho jména a toho, že má žlutý lak karosérie v kombinaci s karbonovými prvky o něm ale příliš nevíme.
Vůz se objevil na akci Finali Mondiali v Daytoně a jeho fotky přinesla mimo jiné facebooková stránka, sdružující fanoušky modelu F12tdf. Jestli auto vychází z klasické F12 nebo právě silnějšího provedení tdf jistě nevíme, vzhledem k detailům karosérie nebo interiéru se ale pravděpodobněji jeví druhá možnost. Karosérie tak jako tak byla významně přepracována a žlutým odstínem Giallo to rozhodně nekončí. Dále tu máme nová světla, jiný přední nárazník, upravenou kapotu a daleko čistší zadní část s karbonovým difuzorem a čtyřmi koncovkami výfuku. Tvary se hodně inspirovaly modelem 275 GTB/C Speciale z roku 1964, vlastněným podnikatelem Prestonem Hennem.
Komu patří tahle SP275 RW Competizione oficiálně jasné není. Podle Ferrari Chatu jde ale o floridského zubaře Rick Workman, čemuž by odpovídaly i iniciály RW v názvu. Vůz měl údajně dostat ani ne před týdnem. Pod kapotou je téměř jistě 6.3litrový atmosférický vidlicový dvanáctiválec, jeho naladění ale záleží na základním modelu. F12berlinetta má 545 kW (740 k), F12tdf 574 kW (780 k). Ať už je ale v útrobách vozu cokoliv, neuchvátí to zkrátka tolik jako vnější vzhled.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?