S uvedením nové Fiesty přišla zcela nabídka motorů, přičemž pod kapotou prozatimní nejsilnější Fiesty nepořídíte nic jiného než tříválec. Otázkou proto je, co se stane v případě příchodu ostré verze ST, potažmo RS.
Právě lehce přiostřená Fiesta ST se má podle posledních zpráv dočkat 1,6litrového přeplňovaného benzinového čtyřválce. U něj čekejme výkon 200 koní, což by mělo s novou a mnohem lehčí Fiestou slušně hýbat. Akcelerace z nuly na stovku se má stát skutečností během šesti a půl sekundy, o maximálce ale nepadlo jediné slovo.
Psali jsme: Nová Fiesta je tady! Co vše nabídne? Víme o ní vše
A jak vlastně víme, že Ford hodlá postavit novou Fiestu ve verzi ST? S novinkou přišel sám vývojový šéf modelů Ford ST a RS, pan Tyrone Johnson. Ten v zahraničním rozhovoru pro britský Autocar řekl, že již příští rok se dočkáme premiéry nového "estéčka".
Dobrou zprávou je také fakt, že do sportovna laděný malý Ford přijde v třídveřovém, ale i v pětidveřovém provedení. Po designové stránce se více přiblíží většímu Focusu RS. S tím souvisí otázka, zda se časem Ford rozhodne uvést zběsilou Fiestu RS.Ta totiž měla dostat v nové generaci čtyřkolku a výkon kolem 250 koní.
Sen mnohých fanoušků Fordu ovšem rychle krotí viceprezident vývoje modelů Ford, pan Joe Bakaj. Podle něj je vše o penězích a prioritách. Navíc, větší Focus RS hrál v době vývoje větší důležitost a vlastně jí hraje dodnes. Menší Fiesta RS tak může být realitou, nikoliv však za rok.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?