S uvedením nové Fiesty přišla zcela nabídka motorů, přičemž pod kapotou prozatimní nejsilnější Fiesty nepořídíte nic jiného než tříválec. Otázkou proto je, co se stane v případě příchodu ostré verze ST, potažmo RS.
Právě lehce přiostřená Fiesta ST se má podle posledních zpráv dočkat 1,6litrového přeplňovaného benzinového čtyřválce. U něj čekejme výkon 200 koní, což by mělo s novou a mnohem lehčí Fiestou slušně hýbat. Akcelerace z nuly na stovku se má stát skutečností během šesti a půl sekundy, o maximálce ale nepadlo jediné slovo.
Psali jsme: Nová Fiesta je tady! Co vše nabídne? Víme o ní vše
A jak vlastně víme, že Ford hodlá postavit novou Fiestu ve verzi ST? S novinkou přišel sám vývojový šéf modelů Ford ST a RS, pan Tyrone Johnson. Ten v zahraničním rozhovoru pro britský Autocar řekl, že již příští rok se dočkáme premiéry nového "estéčka".
Dobrou zprávou je také fakt, že do sportovna laděný malý Ford přijde v třídveřovém, ale i v pětidveřovém provedení. Po designové stránce se více přiblíží většímu Focusu RS. S tím souvisí otázka, zda se časem Ford rozhodne uvést zběsilou Fiestu RS.Ta totiž měla dostat v nové generaci čtyřkolku a výkon kolem 250 koní.
Sen mnohých fanoušků Fordu ovšem rychle krotí viceprezident vývoje modelů Ford, pan Joe Bakaj. Podle něj je vše o penězích a prioritách. Navíc, větší Focus RS hrál v době vývoje větší důležitost a vlastně jí hraje dodnes. Menší Fiesta RS tak může být realitou, nikoliv však za rok.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?