Osmnáctého února minulého roku se Rolls-Royce zavázal svým akcionářům dvakrát ročně zveřejňovat aktuální informace o stavu vozu, skrývající se za označením Project Cullinan. Ti, co vývoj na poli automobilů sledují dlouhodobě už jistě vědí, že jde o připravované SUV. A protože se letos zatím objevila pouze jedna oficiální zmínka o autě, dnes je na čase podívat se na tu druhou.
V lednu letošního roku Rolls-Royce odhalil, že základem chystaného SUV Cullinan bude hliníková platforma, jíž postupně dostanou i další modely automobilky. Zároveň se auto maskovalo stále jako zvýšený Phantom. Dnes však Britové přišli s prvními oficiálními fotkami svého prvního SUV. To je sice pořád ukryto pod maskovací folií, a vzhledem k začátku prodejů někdy v roce 2018 tam nějakou chvíli zůstane, přesto odhalenými detaily dává dobrou představu, jak bude vypadat. A bude to klasický Rolls-Royce se vším všudy.
Základem jsou dominantní kapota a obrovská maska chladiče, která ale nepůsobí rušivě či nevhodně. Ke značce patří, měl ji i Phantom a stále ji mají řady Ghost a Wraith. Na masku navazují „tradičně“ tvarované světlomety a nárazník se dvěma mohutnými nasávacími otvory. Zároveň tento maskovaný prototyp zítra začne podstupovat testování na běžných silnicích, cílem je přitom odladit nejen hliníkovou platformu, ale také úplně nový systém pohonu všech kol. Po Vánocích se auto vydá dokonce za polární kruh, aby se ukázalo, jak na tom skutečně je v chladných podmínkách. Mezi lokacemi se ale objeví i Střední východ s úplně opačným počasím. Zkrátka, Rolls-Royce nechce ponechat nic náhodě.
Co bude pod kapotou zatím automobilka nespecifikovala, pravděpodobné je ale použití hybridního či plně elektrického pohonného ústrojí. Snižování flotilových emisí je aktuálně v kurzu a papírově je ničím jiným dolů dostat nelze. Jak už bylo řečeno, Cullinan se objeví nejdříve v roce 2018. Pak se však segment těch nejluxusnějších SUV má zcela nepochybně na co těšit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.