Osmnáctého února minulého roku se Rolls-Royce zavázal svým akcionářům dvakrát ročně zveřejňovat aktuální informace o stavu vozu, skrývající se za označením Project Cullinan. Ti, co vývoj na poli automobilů sledují dlouhodobě už jistě vědí, že jde o připravované SUV. A protože se letos zatím objevila pouze jedna oficiální zmínka o autě, dnes je na čase podívat se na tu druhou.
V lednu letošního roku Rolls-Royce odhalil, že základem chystaného SUV Cullinan bude hliníková platforma, jíž postupně dostanou i další modely automobilky. Zároveň se auto maskovalo stále jako zvýšený Phantom. Dnes však Britové přišli s prvními oficiálními fotkami svého prvního SUV. To je sice pořád ukryto pod maskovací folií, a vzhledem k začátku prodejů někdy v roce 2018 tam nějakou chvíli zůstane, přesto odhalenými detaily dává dobrou představu, jak bude vypadat. A bude to klasický Rolls-Royce se vším všudy.
Základem jsou dominantní kapota a obrovská maska chladiče, která ale nepůsobí rušivě či nevhodně. Ke značce patří, měl ji i Phantom a stále ji mají řady Ghost a Wraith. Na masku navazují „tradičně“ tvarované světlomety a nárazník se dvěma mohutnými nasávacími otvory. Zároveň tento maskovaný prototyp zítra začne podstupovat testování na běžných silnicích, cílem je přitom odladit nejen hliníkovou platformu, ale také úplně nový systém pohonu všech kol. Po Vánocích se auto vydá dokonce za polární kruh, aby se ukázalo, jak na tom skutečně je v chladných podmínkách. Mezi lokacemi se ale objeví i Střední východ s úplně opačným počasím. Zkrátka, Rolls-Royce nechce ponechat nic náhodě.
Co bude pod kapotou zatím automobilka nespecifikovala, pravděpodobné je ale použití hybridního či plně elektrického pohonného ústrojí. Snižování flotilových emisí je aktuálně v kurzu a papírově je ničím jiným dolů dostat nelze. Jak už bylo řečeno, Cullinan se objeví nejdříve v roce 2018. Pak se však segment těch nejluxusnějších SUV má zcela nepochybně na co těšit.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?