Osmnáctého února minulého roku se Rolls-Royce zavázal svým akcionářům dvakrát ročně zveřejňovat aktuální informace o stavu vozu, skrývající se za označením Project Cullinan. Ti, co vývoj na poli automobilů sledují dlouhodobě už jistě vědí, že jde o připravované SUV. A protože se letos zatím objevila pouze jedna oficiální zmínka o autě, dnes je na čase podívat se na tu druhou.
V lednu letošního roku Rolls-Royce odhalil, že základem chystaného SUV Cullinan bude hliníková platforma, jíž postupně dostanou i další modely automobilky. Zároveň se auto maskovalo stále jako zvýšený Phantom. Dnes však Britové přišli s prvními oficiálními fotkami svého prvního SUV. To je sice pořád ukryto pod maskovací folií, a vzhledem k začátku prodejů někdy v roce 2018 tam nějakou chvíli zůstane, přesto odhalenými detaily dává dobrou představu, jak bude vypadat. A bude to klasický Rolls-Royce se vším všudy.
Základem jsou dominantní kapota a obrovská maska chladiče, která ale nepůsobí rušivě či nevhodně. Ke značce patří, měl ji i Phantom a stále ji mají řady Ghost a Wraith. Na masku navazují „tradičně“ tvarované světlomety a nárazník se dvěma mohutnými nasávacími otvory. Zároveň tento maskovaný prototyp zítra začne podstupovat testování na běžných silnicích, cílem je přitom odladit nejen hliníkovou platformu, ale také úplně nový systém pohonu všech kol. Po Vánocích se auto vydá dokonce za polární kruh, aby se ukázalo, jak na tom skutečně je v chladných podmínkách. Mezi lokacemi se ale objeví i Střední východ s úplně opačným počasím. Zkrátka, Rolls-Royce nechce ponechat nic náhodě.
Co bude pod kapotou zatím automobilka nespecifikovala, pravděpodobné je ale použití hybridního či plně elektrického pohonného ústrojí. Snižování flotilových emisí je aktuálně v kurzu a papírově je ničím jiným dolů dostat nelze. Jak už bylo řečeno, Cullinan se objeví nejdříve v roce 2018. Pak se však segment těch nejluxusnějších SUV má zcela nepochybně na co těšit.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?