Včera se uskutečnil již v pořadí čtvrtý ročník ankety České Auto (Auto, které bych si koupil). Ten se konal již po druhé v pražské Praga Aréně a my jsme nemohli chybět u slavnostního vyhlášení výsledků.
Ty vyhlašoval slavný český komentátor závodů Formule 1, Tomáš Richtr. Do soutěže bylo nominováno na padesát novinek, které přišly na český trh od loňského listopadu do konce letošního října. O vítězi hlavní i doplňkových kategorií rozhodla výhradně široká veřejnost. Mezi tu se proto počítají majitelé vozidel a také zájemci o ně.
Samotná soutěž vlastně vznikla před 3,5 lety, a to jako reakce na stále rostoucí stáří vozového parku v ČR. Jeho průměrná věková hranice totiž překračuje 14 let, což není zrovna málo. Součástí vyhlášení výsledků ankety byla i možnost, svézt se s některými vozy, které do ní byly nominovány. Díky tomu jsme mohli projet například nové Volvo S90 s naftovým čtyřválcovým motorem a označením D5.
Ještě než ale prozradíme výsledky všech vyhlášených kategorií, je nutné připomenout, že všechny předchozí tři ročníky ankety vyhrála pokaždé značka Škoda Auto. Ta ovšem letos neměla mezi nominovanými auty ani jednoho kandidáta.
Kategorie a jejich vítězové:Auto snů: Lamborghini Huracán Spyder
Auto pro partnera/ku: Audi Q2
Auto, které je nejšetrnější k přírodě: Toyota Prius (2017)
Auto, které je nejpraktičtější: Volkswagen Touran
Absolutním vítězem ankety České Auto 2016/17 se však stal nový Volkswagen Tiguan! Na druhém místě se umístil jeho menší bratr, kterým je model Touran. Na třetím místě se umístilo nové (a námi na krátkou chvíli otestované) Volvo S90. To má sesterskou a mnohem praktičtější verzi V90. Jejím konkurentem je proto Audi A6 Avant, popřípadě pětkové BMW ve verzi Touring.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.