Značka Honda podle poslední ankety velice hodně učarovala řidičkám. V anketě Women’s World Car of the Year si totiž odnesla vítězství hned ve dvou kategoriích.
Celosvětová automobilistická anketa se konala již posedmé a je vlastně jediná svého druhu. O výsledku zde totiž rozhodují výhradně automobilistické novinářky. A jak to vše dopadlo? Vůz Honda Civic byl vyhlášen vítězem v kategorii „rodinný vůz“, zatímco model Jazz získal ocenění jako „nejekonomičtější vůz“. Japonská značka Honda tak jako jediná zvítězila ve více kategoriích.
Hlasování o vítězi ankety Women’s Car of the Year má přísná pravidla. Každá členka globální poroty zde v rámci účasti předkládá své osobní nominace. Do letošní ankety se přihlásilo 17 porotkyň ze 14 různých zemí Následně je z nominovaných vozů (kterých bylo ve výsledku 294) proveden užší výběr na počet 32, a to v šesti různých kategoriích. Automobilistické novinářky pak volí v tajné volbě.
Sandra Hughes, ředitelka marketingu a správy automobilových produktů společnosti Honda Motor Europe, pak k celé anketě uvedla: „Úspěch v těchto dvou kategoriích ankety Women’s World Car of the Year ukazuje, že automobily Honda splňují očekávání žen na celém světě. Zvláště nás těší podpora desáté generace modelu Civic, která je důležitým předpokladem pro uvedení nového hatchbacku na světové trhy".
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.