Značka Honda podle poslední ankety velice hodně učarovala řidičkám. V anketě Women’s World Car of the Year si totiž odnesla vítězství hned ve dvou kategoriích.
Celosvětová automobilistická anketa se konala již posedmé a je vlastně jediná svého druhu. O výsledku zde totiž rozhodují výhradně automobilistické novinářky. A jak to vše dopadlo? Vůz Honda Civic byl vyhlášen vítězem v kategorii „rodinný vůz“, zatímco model Jazz získal ocenění jako „nejekonomičtější vůz“. Japonská značka Honda tak jako jediná zvítězila ve více kategoriích.
Hlasování o vítězi ankety Women’s Car of the Year má přísná pravidla. Každá členka globální poroty zde v rámci účasti předkládá své osobní nominace. Do letošní ankety se přihlásilo 17 porotkyň ze 14 různých zemí Následně je z nominovaných vozů (kterých bylo ve výsledku 294) proveden užší výběr na počet 32, a to v šesti různých kategoriích. Automobilistické novinářky pak volí v tajné volbě.
Sandra Hughes, ředitelka marketingu a správy automobilových produktů společnosti Honda Motor Europe, pak k celé anketě uvedla: „Úspěch v těchto dvou kategoriích ankety Women’s World Car of the Year ukazuje, že automobily Honda splňují očekávání žen na celém světě. Zvláště nás těší podpora desáté generace modelu Civic, která je důležitým předpokladem pro uvedení nového hatchbacku na světové trhy".
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.