S modelem Giulia zahájila Alfa Romeo frontální útok zpět na přední příčky evropského automobilového trhu. Zanedlouho se k ní přidá také SUV Stelvio, jenže co dál? Nejpravděpodobněji se jeví představení nové generace hatchbacku Giulietta, jejíž první rendery vypadají naprosto fantasticky.
Jestli Alfa Romeo s novou řadou modelů něco trefila, pak je to vnější design. Ani stávající MiTo a Giulietta nejsou nijak škaredými vozy, avšak až Giulia a Stelvio ukázaly naplno potenciál italských designérů. A pokračovat by to mělo také novou Giuliettou. Ta, pokud vůbec přijde, dostane mnoho designových prvků ze dvou výše zmíněných modelů a s tímto předpokladem pracuje také render z dílen Theo China. Vidíme tak typickou přední masku ve tvaru erbu, světla protáhla do boků a jednoduchou zadní část. Atraktivitu vozu ještě umocňují doplňky provedení Quadrifoglio, a to včetně čtyř koncovek výfuku nebo nasávacích otvorů v kapotě.
V útrobách vozu se s vysokou pravděpodobností objeví platforma Giorgio, umožňující pohánět zadní nebo všechna kola. S příchodem Giulietty by tak nastala docela paradoxní situace. Zatímco BMW přejde v příští generaci řady 1 na platformu s předním pohonem, Italové by ji vyměnili za tu s pohonem na zadek. Jak už jsme několikrát psali, běžný uživatel vozu rozdíl pravděpodobně příliš nepozná, kdo má ale rád zábavu za volantem, je pohon zadních kol nezbytností. Podle dostupných informací se navíc u Giulie Q povedlo podvozek vyladit téměř dokonale, takže proč by se to nemělo povést i u menšího modelu? A když už je řeč o vrcholném provedení, to by klidně mohlo dostat nějakou méně výkonnou variantu dvakrát přeplňovaného šestiválce z Giulie a Steliva v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou. Nejlepší ostrý hatchback na trhu? No, dost možná!
Kromě již zmíněného BMW řady 1 bude proti druhému vydání Alfy Giulietta stát také Audi A3, Infiniti Q30 nebo Mercedes-Benz třídy A. Lehká konkurence to jistě není, pokud se ale Italům povede vyladit počáteční nedostatky v intuitivnosti multimediálního systému a kvalitě interiérových plastů, může být Giulietta všem naprosto vyrovnaným soupeřem. Jestli se tak stane zjistíme pravděpodobně v roce 2018. V nadcházejících měsících totiž přijdou na řadu klasické verze Stelvia a Giulia s karosérií kombi.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.