S modelem Giulia zahájila Alfa Romeo frontální útok zpět na přední příčky evropského automobilového trhu. Zanedlouho se k ní přidá také SUV Stelvio, jenže co dál? Nejpravděpodobněji se jeví představení nové generace hatchbacku Giulietta, jejíž první rendery vypadají naprosto fantasticky.
Jestli Alfa Romeo s novou řadou modelů něco trefila, pak je to vnější design. Ani stávající MiTo a Giulietta nejsou nijak škaredými vozy, avšak až Giulia a Stelvio ukázaly naplno potenciál italských designérů. A pokračovat by to mělo také novou Giuliettou. Ta, pokud vůbec přijde, dostane mnoho designových prvků ze dvou výše zmíněných modelů a s tímto předpokladem pracuje také render z dílen Theo China. Vidíme tak typickou přední masku ve tvaru erbu, světla protáhla do boků a jednoduchou zadní část. Atraktivitu vozu ještě umocňují doplňky provedení Quadrifoglio, a to včetně čtyř koncovek výfuku nebo nasávacích otvorů v kapotě.
V útrobách vozu se s vysokou pravděpodobností objeví platforma Giorgio, umožňující pohánět zadní nebo všechna kola. S příchodem Giulietty by tak nastala docela paradoxní situace. Zatímco BMW přejde v příští generaci řady 1 na platformu s předním pohonem, Italové by ji vyměnili za tu s pohonem na zadek. Jak už jsme několikrát psali, běžný uživatel vozu rozdíl pravděpodobně příliš nepozná, kdo má ale rád zábavu za volantem, je pohon zadních kol nezbytností. Podle dostupných informací se navíc u Giulie Q povedlo podvozek vyladit téměř dokonale, takže proč by se to nemělo povést i u menšího modelu? A když už je řeč o vrcholném provedení, to by klidně mohlo dostat nějakou méně výkonnou variantu dvakrát přeplňovaného šestiválce z Giulie a Steliva v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou. Nejlepší ostrý hatchback na trhu? No, dost možná!
Kromě již zmíněného BMW řady 1 bude proti druhému vydání Alfy Giulietta stát také Audi A3, Infiniti Q30 nebo Mercedes-Benz třídy A. Lehká konkurence to jistě není, pokud se ale Italům povede vyladit počáteční nedostatky v intuitivnosti multimediálního systému a kvalitě interiérových plastů, může být Giulietta všem naprosto vyrovnaným soupeřem. Jestli se tak stane zjistíme pravděpodobně v roce 2018. V nadcházejících měsících totiž přijdou na řadu klasické verze Stelvia a Giulia s karosérií kombi.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?