S modelem Giulia zahájila Alfa Romeo frontální útok zpět na přední příčky evropského automobilového trhu. Zanedlouho se k ní přidá také SUV Stelvio, jenže co dál? Nejpravděpodobněji se jeví představení nové generace hatchbacku Giulietta, jejíž první rendery vypadají naprosto fantasticky.
Jestli Alfa Romeo s novou řadou modelů něco trefila, pak je to vnější design. Ani stávající MiTo a Giulietta nejsou nijak škaredými vozy, avšak až Giulia a Stelvio ukázaly naplno potenciál italských designérů. A pokračovat by to mělo také novou Giuliettou. Ta, pokud vůbec přijde, dostane mnoho designových prvků ze dvou výše zmíněných modelů a s tímto předpokladem pracuje také render z dílen Theo China. Vidíme tak typickou přední masku ve tvaru erbu, světla protáhla do boků a jednoduchou zadní část. Atraktivitu vozu ještě umocňují doplňky provedení Quadrifoglio, a to včetně čtyř koncovek výfuku nebo nasávacích otvorů v kapotě.
V útrobách vozu se s vysokou pravděpodobností objeví platforma Giorgio, umožňující pohánět zadní nebo všechna kola. S příchodem Giulietty by tak nastala docela paradoxní situace. Zatímco BMW přejde v příští generaci řady 1 na platformu s předním pohonem, Italové by ji vyměnili za tu s pohonem na zadek. Jak už jsme několikrát psali, běžný uživatel vozu rozdíl pravděpodobně příliš nepozná, kdo má ale rád zábavu za volantem, je pohon zadních kol nezbytností. Podle dostupných informací se navíc u Giulie Q povedlo podvozek vyladit téměř dokonale, takže proč by se to nemělo povést i u menšího modelu? A když už je řeč o vrcholném provedení, to by klidně mohlo dostat nějakou méně výkonnou variantu dvakrát přeplňovaného šestiválce z Giulie a Steliva v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou. Nejlepší ostrý hatchback na trhu? No, dost možná!
Kromě již zmíněného BMW řady 1 bude proti druhému vydání Alfy Giulietta stát také Audi A3, Infiniti Q30 nebo Mercedes-Benz třídy A. Lehká konkurence to jistě není, pokud se ale Italům povede vyladit počáteční nedostatky v intuitivnosti multimediálního systému a kvalitě interiérových plastů, může být Giulietta všem naprosto vyrovnaným soupeřem. Jestli se tak stane zjistíme pravděpodobně v roce 2018. V nadcházejících měsících totiž přijdou na řadu klasické verze Stelvia a Giulia s karosérií kombi.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.