Lancia to má v posledních letech extrémně těžké. Sázka na přeznačené Chryslery jí nevyšla a v portfoliu tak zůstal pouze malý hatchback Ypsilon. Ten má navíc slušné prodeje prakticky jen v Itálii, není proto divu, že se čas od času objeví spekulace, že by snad bylo lepší legendární automobilku zavřít. Podle posledních informací k tomu nejenže nedojde, ale zároveň je v plánu dokonce zcela nový model!
Lancia dnes už víceméně pouze připomíná tu slavnou značku, která v osmdesátých letech dominovala světovému šampionátu v rally a nabízela auta jako Delta Integrale, Thema 8.32 nebo Thesis. Dnes byste v jejím portfoliu našli jediný, a to navíc už notně zaprášený model. Malý hatchback Ypsilon se v současném provedení představil v roce 2011 a nic na tom nezměnil ani loňský facelift. Stáří auta se projevuje především v interiéru a také na žalostných výsledcích v nárazových testech Euro NCAP. Pouhé dvě hvězdičky jsou v dnešní době naprosto tristním výsledkem, auto po nárazu navíc začalo hořet.
O to více překvapivě působí zpráva, s níž přišel italský blog Passione Auto Italiane. Podle něj totiž v Turíně pracují na novém modelu segmentu B s logem Lancia. Malý hatchback by měl být posazen o něco výše než Ypsilon (Italové zmiňují označení Ypsilon XL) a premiéru by si měl odbýt v roce 2018. Základem se mu stane platforma Fiatu 500L a 500X, kterou najdeme také v útrobách chystané nové generace Fiatu Punto.
Pro úplnost uveďme, že Lancia Ypsilon je aktuálně v nabídce s pěti motory – čtyřválec o objemu 1.2 litru má 51 kW (69 k), přeplňovaný dvouválec 0.9 TwinAir disponuje silou 63 kW (85 k) a konečně 1.3 MultiJet má 70 kW (95 k). Zbývající dva motory jezdí v případě upravené dvanáctistovky na LPG a TwinAiru se sníženým výkonem na 59 kW (80 k) na CNG. Vedle Itálie je auto oficiálně nabízeno například také v Německu, mimo domovinu ale Lancia prodala naprosté minimum z celkem 58 300 vozidel (údaje za období leden až říjen 2016). Ypsilon je navíc lídrem italského trhu s malými auty.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.