Lancia to má v posledních letech extrémně těžké. Sázka na přeznačené Chryslery jí nevyšla a v portfoliu tak zůstal pouze malý hatchback Ypsilon. Ten má navíc slušné prodeje prakticky jen v Itálii, není proto divu, že se čas od času objeví spekulace, že by snad bylo lepší legendární automobilku zavřít. Podle posledních informací k tomu nejenže nedojde, ale zároveň je v plánu dokonce zcela nový model!
Lancia dnes už víceméně pouze připomíná tu slavnou značku, která v osmdesátých letech dominovala světovému šampionátu v rally a nabízela auta jako Delta Integrale, Thema 8.32 nebo Thesis. Dnes byste v jejím portfoliu našli jediný, a to navíc už notně zaprášený model. Malý hatchback Ypsilon se v současném provedení představil v roce 2011 a nic na tom nezměnil ani loňský facelift. Stáří auta se projevuje především v interiéru a také na žalostných výsledcích v nárazových testech Euro NCAP. Pouhé dvě hvězdičky jsou v dnešní době naprosto tristním výsledkem, auto po nárazu navíc začalo hořet.
O to více překvapivě působí zpráva, s níž přišel italský blog Passione Auto Italiane. Podle něj totiž v Turíně pracují na novém modelu segmentu B s logem Lancia. Malý hatchback by měl být posazen o něco výše než Ypsilon (Italové zmiňují označení Ypsilon XL) a premiéru by si měl odbýt v roce 2018. Základem se mu stane platforma Fiatu 500L a 500X, kterou najdeme také v útrobách chystané nové generace Fiatu Punto.
Pro úplnost uveďme, že Lancia Ypsilon je aktuálně v nabídce s pěti motory – čtyřválec o objemu 1.2 litru má 51 kW (69 k), přeplňovaný dvouválec 0.9 TwinAir disponuje silou 63 kW (85 k) a konečně 1.3 MultiJet má 70 kW (95 k). Zbývající dva motory jezdí v případě upravené dvanáctistovky na LPG a TwinAiru se sníženým výkonem na 59 kW (80 k) na CNG. Vedle Itálie je auto oficiálně nabízeno například také v Německu, mimo domovinu ale Lancia prodala naprosté minimum z celkem 58 300 vozidel (údaje za období leden až říjen 2016). Ypsilon je navíc lídrem italského trhu s malými auty.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.