Španělská automobilka Seat již definitivně potvrdila, že hodlá příští rok vypustit na silnice omlazený Leon Cupra. Novinka přitom nabídne víc než jen kosmetické změny.
Španělský blog Decoches zveřejnil pár snímků nové verze, ovšem ve výsledku se Leon po faceliftu zas až tak moc lišit nebude. Mnohem důležitější informací je to, že vůz se za příplatek dočká instalace systému pohonu všech kol se spojkou Haldex 5. generace.
Ano, tušíte správně, v lepší verzí a za tučnější příplatek se z Leonu Cupra stane čtyřkolka, ačkoliv jen v rodinné verzi ST. Obecně má verze Cupra nabídnout výkon 300 koňských sil, takže je otázkou, zda nedojde na označení Cupra 300. Ve výsledku tady máme budoucího konkurenta dražšího a trochu více prestižnějšího Golfu R Variant.
Leon Cupra pro rok 2017 dostane do nabídky také adaptivní tlumiče, lehce přeladěnou automatickou převodovku DSG a podle dalšího zdroje, kterým je britský Auto Express, se opravdu dočkáme výkonu s třemi stovkami koní. Pokud se to opravdu stane, pak je dost jisté, že nadcházející Ateca Cupra bude mít také 300 koňských sil. Leon je jejím základem a tak nic nebrání instalaci stejného motoru.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.