Španělská automobilka Seat již definitivně potvrdila, že hodlá příští rok vypustit na silnice omlazený Leon Cupra. Novinka přitom nabídne víc než jen kosmetické změny.
Španělský blog Decoches zveřejnil pár snímků nové verze, ovšem ve výsledku se Leon po faceliftu zas až tak moc lišit nebude. Mnohem důležitější informací je to, že vůz se za příplatek dočká instalace systému pohonu všech kol se spojkou Haldex 5. generace.
Ano, tušíte správně, v lepší verzí a za tučnější příplatek se z Leonu Cupra stane čtyřkolka, ačkoliv jen v rodinné verzi ST. Obecně má verze Cupra nabídnout výkon 300 koňských sil, takže je otázkou, zda nedojde na označení Cupra 300. Ve výsledku tady máme budoucího konkurenta dražšího a trochu více prestižnějšího Golfu R Variant.
Leon Cupra pro rok 2017 dostane do nabídky také adaptivní tlumiče, lehce přeladěnou automatickou převodovku DSG a podle dalšího zdroje, kterým je britský Auto Express, se opravdu dočkáme výkonu s třemi stovkami koní. Pokud se to opravdu stane, pak je dost jisté, že nadcházející Ateca Cupra bude mít také 300 koňských sil. Leon je jejím základem a tak nic nebrání instalaci stejného motoru.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.