Kalifornská automobilka Rezvani je známá především pro otevřený model s příznačným názvem Beast, jehož základem je Ariel Atom a v útrobách vozí kompresorem přeplňovaný motor Honda. Nově představený model Beast Alpha se tak trochu vymyká zajetým kolejím, protože má pevnou střechu a především unikátní mechanismus dveří.
Řady unikátních malosériových sporťáků poslední roky utěšeně rostou. Jednou ze značek, která se orientuje právě na klientelu, hledající něco víc jak se odlišit, je Rezvani. Její model Beast a extrémnější Beast X asi nemusíme připomínat, nový typ Beast Alpha však za pozornost rozhodně stojí. V základě by se dalo říct, že jde o otevřenou verzi s odnímatelnou pevnou střechou. Bylo by ale chybou vůz takto označkovat. Alpha má v rukávu hned několik zajímavých trumfů. Jedním z nich jsou dveře zvané SideWinder. Ty sice přidaly něco na hmotnosti, vůz tak váží stále ne nějak závratných 884 kilogramů, ale také punc exkluzivity. Jejich otevírání totiž probíhá tak, že nejprve se posunou o kousek směrem ven od auta a potom dopředu. Komplikované, ale velmi stylové. Jinak má karosérie známé prvky jako přední LED světla nebo prvky z kompozitu a karbonu (z něj je vyrobena prakticky celá karosérie).
Kabina na první pohled vypadá spartánsky, ale ve své podstatě jí nic zásadního nechybí. Před sportovním volantem je závodními vozy inspirovaná digitální přístrojová deska, středovou konzoli zdobí infotainment s rozhraním Apple CarPlay i Android Auto. Čalounění prakticky všeho od sedadel po výplně dveří obstarává kůže a Alcantara, výbava obsahuje i klimatizaci, airbagy nebo volič jízdního režimů. Po prohlídce interiéru se pravděpodobně zaměříte na techniku, a v této kolonce čeká znalce původního roadsteru mírný šok. Základem vozu totiž není Ariel Atom, ale hliníkové šasi britského Lotusu.
Pod kapotou je i nadále 2.4litrový čtyřválec K24 od Hondy, nově však přeplňovaný turbodmychadlem. Maximální výkon je tak 373 kW (507 k), který na zadní kola transferují manuální šestistupňová převodovka nebo automatická sekvenční skříň. Výrobce udává zrychlení z 0 na 96 km/h za 3,2 sekundy a maximální rychlost 281 km/h. V prvním případě je to o něco horší číslo než u roadsteru, v tom druhém je ale asi i kvůli lepší aerodynamice Alpha rychlejší. Za zmínku také stojí pořádně jadrný zvuk, zajištěný unikátním umístěním dvojité koncovky výfuku. Všechny vymoženosti ale něco stojí, v základu si Rezvani řekne o 200 000 dolarů (cca 5 051 400 korun). K dispozici je ale i značkový leasing.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.