Ferrari i Lamborghini blednou závistí. Bestie od Rezvani dostala unikátní dveře

ar6, 18. listopadu 2016, 00:48 Google+ Los Angeles Auto Show 2016

Kalifornská automobilka Rezvani je známá především pro otevřený model s příznačným názvem Beast, jehož základem je Ariel Atom a v útrobách vozí kompresorem přeplňovaný motor Honda. Nově představený model Beast Alpha se tak trochu vymyká zajetým kolejím, protože má pevnou střechu a především unikátní mechanismus dveří.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Rezvani Beast Alpha je unikátní nejen dveřmi.

Rezvani Beast Alpha je unikátní nejen dveřmi. | foto: Rezvani

Sdílejte článek

Řady unikátních malosériových sporťáků poslední roky utěšeně rostou. Jednou ze značek, která se orientuje právě na klientelu, hledající něco víc jak se odlišit, je Rezvani. Její model Beast a extrémnější Beast X asi nemusíme připomínat, nový typ Beast Alpha však za pozornost rozhodně stojí. V základě by se dalo říct, že jde o otevřenou verzi s odnímatelnou pevnou střechou. Bylo by ale chybou vůz takto označkovat. Alpha má v rukávu hned několik zajímavých trumfů. Jedním z nich jsou dveře zvané SideWinder. Ty sice přidaly něco na hmotnosti, vůz tak váží stále ne nějak závratných 884 kilogramů, ale také punc exkluzivity. Jejich otevírání totiž probíhá tak, že nejprve se posunou o kousek směrem ven od auta a potom dopředu. Komplikované, ale velmi stylové. Jinak má karosérie známé prvky jako přední LED světla nebo prvky z kompozitu a karbonu (z něj je vyrobena prakticky celá karosérie).

Kabina na první pohled vypadá spartánsky, ale ve své podstatě jí nic zásadního nechybí. Před sportovním volantem je závodními vozy inspirovaná digitální přístrojová deska, středovou konzoli zdobí infotainment s rozhraním Apple CarPlay i Android Auto. Čalounění prakticky všeho od sedadel po výplně dveří obstarává kůže a Alcantara, výbava obsahuje i klimatizaci, airbagy nebo volič jízdního režimů. Po prohlídce interiéru se pravděpodobně zaměříte na techniku, a v této kolonce čeká znalce původního roadsteru mírný šok. Základem vozu totiž není Ariel Atom, ale hliníkové šasi britského Lotusu.

Pod kapotou je i nadále 2.4litrový čtyřválec K24 od Hondy, nově však přeplňovaný turbodmychadlem. Maximální výkon je tak 373 kW (507 k), který na zadní kola transferují manuální šestistupňová převodovka nebo automatická sekvenční skříň. Výrobce udává zrychlení z 0 na 96 km/h za 3,2 sekundy a maximální rychlost 281 km/h. V prvním případě je to o něco horší číslo než u roadsteru, v tom druhém je ale asi i kvůli lepší aerodynamice Alpha rychlejší. Za zmínku také stojí pořádně jadrný zvuk, zajištěný unikátním umístěním dvojité koncovky výfuku. Všechny vymoženosti ale něco stojí, v základu si Rezvani řekne o 200 000 dolarů (cca 5 051 400 korun). K dispozici je ale i značkový leasing.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari i Lamborghini blednou závistí. Bestie od Rezvani dostala unikátní dveře

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volkswagen e-Golf zvýšil svůj dojezd i výkon.

Dojezd se zvýšil skoro o polovinu. Elektrický Golf začíná šlapat na paty…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud