Kalifornská automobilka Rezvani je známá především pro otevřený model s příznačným názvem Beast, jehož základem je Ariel Atom a v útrobách vozí kompresorem přeplňovaný motor Honda. Nově představený model Beast Alpha se tak trochu vymyká zajetým kolejím, protože má pevnou střechu a především unikátní mechanismus dveří.
Řady unikátních malosériových sporťáků poslední roky utěšeně rostou. Jednou ze značek, která se orientuje právě na klientelu, hledající něco víc jak se odlišit, je Rezvani. Její model Beast a extrémnější Beast X asi nemusíme připomínat, nový typ Beast Alpha však za pozornost rozhodně stojí. V základě by se dalo říct, že jde o otevřenou verzi s odnímatelnou pevnou střechou. Bylo by ale chybou vůz takto označkovat. Alpha má v rukávu hned několik zajímavých trumfů. Jedním z nich jsou dveře zvané SideWinder. Ty sice přidaly něco na hmotnosti, vůz tak váží stále ne nějak závratných 884 kilogramů, ale také punc exkluzivity. Jejich otevírání totiž probíhá tak, že nejprve se posunou o kousek směrem ven od auta a potom dopředu. Komplikované, ale velmi stylové. Jinak má karosérie známé prvky jako přední LED světla nebo prvky z kompozitu a karbonu (z něj je vyrobena prakticky celá karosérie).
Kabina na první pohled vypadá spartánsky, ale ve své podstatě jí nic zásadního nechybí. Před sportovním volantem je závodními vozy inspirovaná digitální přístrojová deska, středovou konzoli zdobí infotainment s rozhraním Apple CarPlay i Android Auto. Čalounění prakticky všeho od sedadel po výplně dveří obstarává kůže a Alcantara, výbava obsahuje i klimatizaci, airbagy nebo volič jízdního režimů. Po prohlídce interiéru se pravděpodobně zaměříte na techniku, a v této kolonce čeká znalce původního roadsteru mírný šok. Základem vozu totiž není Ariel Atom, ale hliníkové šasi britského Lotusu.
Pod kapotou je i nadále 2.4litrový čtyřválec K24 od Hondy, nově však přeplňovaný turbodmychadlem. Maximální výkon je tak 373 kW (507 k), který na zadní kola transferují manuální šestistupňová převodovka nebo automatická sekvenční skříň. Výrobce udává zrychlení z 0 na 96 km/h za 3,2 sekundy a maximální rychlost 281 km/h. V prvním případě je to o něco horší číslo než u roadsteru, v tom druhém je ale asi i kvůli lepší aerodynamice Alpha rychlejší. Za zmínku také stojí pořádně jadrný zvuk, zajištěný unikátním umístěním dvojité koncovky výfuku. Všechny vymoženosti ale něco stojí, v základu si Rezvani řekne o 200 000 dolarů (cca 5 051 400 korun). K dispozici je ale i značkový leasing.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?