Loni se na stejném místě představilo kupé, letos do Los Angeles dorazil spyder. Řeč je o Lamborghini Huracán LP 580-2, což po rozklíčování neznamená nic jiného než pohon výhradně zadní nápravy. Výrazné odlišnosti mezi oběma karosériemi nečekejte, minimálně zářivě žlutý lak ale za prohlédnutí galerie stojí.
Lamborghini Huracán s pohonem všech kol bylo až donedávna zkrátka nevyhnutelnou volbou. Od konce minulého roku je ale vše jinak, italský býk za cenu menšího výkonu nabídne o něco více zábavy za volantem. Nejprve s karosérií kupé, nyní i jako spyder. Provedení LP 580-2 se však vedle jinak uspořádaného pohonu změnilo i vizuálně. Přední nárazník má větší nasávací otvory, vzadu jsou jiný nárazník a mřížka pro přívod vzduchu k motoru a 19palcová kola mají nazuty speciálně pro tento model vyvinuté pneumatiky Pirelli PZero.
Otevřené provedení se pak chlubí plátěnou střechou, jejíž stažení nebo natažení zabere 17 sekund a lze jej provádět až do 50 km/h. Zadní okno funguje jako větrný štít, řidič ho však při natažené i stažené střeše může elektronicky otevřít, čímž se k uším posádky dostane mimo jiné také zvuk motoru. Ke kabině se pak váže ještě jedna poznámka, a sice že Lamborghini použilo 12,3palcovou TFT obrazovku místo konvenčních budíků.
V motorovém prostoru stejný 5.2litrový vidlicový desetiválec se systémem vypínání válců jako u kupé, znamená to tedy výkon 426 kW (580 k) při 8000 ot./min a točivý moment na 540 Nm při 6500 ot./min. V porovnání se čtyřkolkou to je úbytek 30 koní a 20 Nm, hmotnost vozu se zastavila na hodnotě 1509 kilogramů (rozložení v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy). Výsledkem je akcelerace z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy a maximální rychlost 319 km/h.
Na zadní kola přenáší výkon sedmistupňový dvouspojkový automat LDF, jehož součástí je také launch control. Upraven byl dále elektronický posilovač řízení, volitelně doplnitelný dynamickým řízením. Optimalizován pro pohon zadní nápravy byl i podvozek s dvojitými lichoběžníky a senzory LPI, dodávající informace řízení, kontrole stability a volitelnému magnetickému odpružení. Volič ANIMA obsahuje jízdní režimy Strada, Sport a Corsa, opět speciálně upravené pro pohon zadních kol. Prodej Huracánu LP 580-2 Spyder začne v lednu příštího roku, ceny známé nejsou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.