Loni se na stejném místě představilo kupé, letos do Los Angeles dorazil spyder. Řeč je o Lamborghini Huracán LP 580-2, což po rozklíčování neznamená nic jiného než pohon výhradně zadní nápravy. Výrazné odlišnosti mezi oběma karosériemi nečekejte, minimálně zářivě žlutý lak ale za prohlédnutí galerie stojí.
Lamborghini Huracán s pohonem všech kol bylo až donedávna zkrátka nevyhnutelnou volbou. Od konce minulého roku je ale vše jinak, italský býk za cenu menšího výkonu nabídne o něco více zábavy za volantem. Nejprve s karosérií kupé, nyní i jako spyder. Provedení LP 580-2 se však vedle jinak uspořádaného pohonu změnilo i vizuálně. Přední nárazník má větší nasávací otvory, vzadu jsou jiný nárazník a mřížka pro přívod vzduchu k motoru a 19palcová kola mají nazuty speciálně pro tento model vyvinuté pneumatiky Pirelli PZero.
Otevřené provedení se pak chlubí plátěnou střechou, jejíž stažení nebo natažení zabere 17 sekund a lze jej provádět až do 50 km/h. Zadní okno funguje jako větrný štít, řidič ho však při natažené i stažené střeše může elektronicky otevřít, čímž se k uším posádky dostane mimo jiné také zvuk motoru. Ke kabině se pak váže ještě jedna poznámka, a sice že Lamborghini použilo 12,3palcovou TFT obrazovku místo konvenčních budíků.
V motorovém prostoru stejný 5.2litrový vidlicový desetiválec se systémem vypínání válců jako u kupé, znamená to tedy výkon 426 kW (580 k) při 8000 ot./min a točivý moment na 540 Nm při 6500 ot./min. V porovnání se čtyřkolkou to je úbytek 30 koní a 20 Nm, hmotnost vozu se zastavila na hodnotě 1509 kilogramů (rozložení v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy). Výsledkem je akcelerace z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy a maximální rychlost 319 km/h.
Na zadní kola přenáší výkon sedmistupňový dvouspojkový automat LDF, jehož součástí je také launch control. Upraven byl dále elektronický posilovač řízení, volitelně doplnitelný dynamickým řízením. Optimalizován pro pohon zadní nápravy byl i podvozek s dvojitými lichoběžníky a senzory LPI, dodávající informace řízení, kontrole stability a volitelnému magnetickému odpružení. Volič ANIMA obsahuje jízdní režimy Strada, Sport a Corsa, opět speciálně upravené pro pohon zadních kol. Prodej Huracánu LP 580-2 Spyder začne v lednu příštího roku, ceny známé nejsou.
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?