Otevřený Huracán se zadním pohonem je umělecké dílo na kolech. Čím překvapí?

Lamborghini Huracán LP 580-2 Spyder má stejně jako kupé pohon zadních kol.
Lamborghini Huracán LP 580-2 Spyder má stejně jako kupé pohon zadních kol., foto: Lamborghini
ar6 17. listopadu 2016 00:32
Sdílej:

Loni se na stejném místě představilo kupé, letos do Los Angeles dorazil spyder. Řeč je o Lamborghini Huracán LP 580-2, což po rozklíčování neznamená nic jiného než pohon výhradně zadní nápravy. Výrazné odlišnosti mezi oběma karosériemi nečekejte, minimálně zářivě žlutý lak ale za prohlédnutí galerie stojí.

Lamborghini Huracán s pohonem všech kol bylo až donedávna zkrátka nevyhnutelnou volbou. Od konce minulého roku je ale vše jinak, italský býk za cenu menšího výkonu nabídne o něco více zábavy za volantem. Nejprve s karosérií kupé, nyní i jako spyder. Provedení LP 580-2 se však vedle jinak uspořádaného pohonu změnilo i vizuálně. Přední nárazník má větší nasávací otvory, vzadu jsou jiný nárazník a mřížka pro přívod vzduchu k motoru a 19palcová kola mají nazuty speciálně pro tento model vyvinuté pneumatiky Pirelli PZero.

Otevřené provedení se pak chlubí plátěnou střechou, jejíž stažení nebo natažení zabere 17 sekund a lze jej provádět až do 50 km/h. Zadní okno funguje jako větrný štít, řidič ho však při natažené i stažené střeše může elektronicky otevřít, čímž se k uším posádky dostane mimo jiné také zvuk motoru. Ke kabině se pak váže ještě jedna poznámka, a sice že Lamborghini použilo 12,3palcovou TFT obrazovku místo konvenčních budíků.

V motorovém prostoru stejný 5.2litrový vidlicový desetiválec se systémem vypínání válců jako u kupé, znamená to tedy výkon 426 kW (580 k) při 8000 ot./min a točivý moment na 540 Nm při 6500 ot./min. V porovnání se čtyřkolkou to je úbytek 30 koní a 20 Nm, hmotnost vozu se zastavila na hodnotě 1509 kilogramů (rozložení v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy). Výsledkem je akcelerace z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy a maximální rychlost 319 km/h.

Na zadní kola přenáší výkon sedmistupňový dvouspojkový automat LDF, jehož součástí je také launch control. Upraven byl dále elektronický posilovač řízení, volitelně doplnitelný dynamickým řízením. Optimalizován pro pohon zadní nápravy byl i podvozek s dvojitými lichoběžníky a senzory LPI, dodávající informace řízení, kontrole stability a volitelnému magnetickému odpružení. Volič ANIMA obsahuje jízdní režimy Strada, Sport a Corsa, opět speciálně upravené pro pohon zadních kol. Prodej Huracánu LP 580-2 Spyder začne v lednu příštího roku, ceny známé nejsou.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.