Otevřený Huracán se zadním pohonem je umělecké dílo na kolech. Čím překvapí?

Lamborghini Huracán LP 580-2 Spyder má stejně jako kupé pohon zadních kol.
Lamborghini Huracán LP 580-2 Spyder má stejně jako kupé pohon zadních kol., foto: Lamborghini
ar6 17. listopadu 2016 0:32
Sdílej:

Loni se na stejném místě představilo kupé, letos do Los Angeles dorazil spyder. Řeč je o Lamborghini Huracán LP 580-2, což po rozklíčování neznamená nic jiného než pohon výhradně zadní nápravy. Výrazné odlišnosti mezi oběma karosériemi nečekejte, minimálně zářivě žlutý lak ale za prohlédnutí galerie stojí.

Lamborghini Huracán s pohonem všech kol bylo až donedávna zkrátka nevyhnutelnou volbou. Od konce minulého roku je ale vše jinak, italský býk za cenu menšího výkonu nabídne o něco více zábavy za volantem. Nejprve s karosérií kupé, nyní i jako spyder. Provedení LP 580-2 se však vedle jinak uspořádaného pohonu změnilo i vizuálně. Přední nárazník má větší nasávací otvory, vzadu jsou jiný nárazník a mřížka pro přívod vzduchu k motoru a 19palcová kola mají nazuty speciálně pro tento model vyvinuté pneumatiky Pirelli PZero.

Otevřené provedení se pak chlubí plátěnou střechou, jejíž stažení nebo natažení zabere 17 sekund a lze jej provádět až do 50 km/h. Zadní okno funguje jako větrný štít, řidič ho však při natažené i stažené střeše může elektronicky otevřít, čímž se k uším posádky dostane mimo jiné také zvuk motoru. Ke kabině se pak váže ještě jedna poznámka, a sice že Lamborghini použilo 12,3palcovou TFT obrazovku místo konvenčních budíků.

V motorovém prostoru stejný 5.2litrový vidlicový desetiválec se systémem vypínání válců jako u kupé, znamená to tedy výkon 426 kW (580 k) při 8000 ot./min a točivý moment na 540 Nm při 6500 ot./min. V porovnání se čtyřkolkou to je úbytek 30 koní a 20 Nm, hmotnost vozu se zastavila na hodnotě 1509 kilogramů (rozložení v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy). Výsledkem je akcelerace z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy a maximální rychlost 319 km/h.

Na zadní kola přenáší výkon sedmistupňový dvouspojkový automat LDF, jehož součástí je také launch control. Upraven byl dále elektronický posilovač řízení, volitelně doplnitelný dynamickým řízením. Optimalizován pro pohon zadní nápravy byl i podvozek s dvojitými lichoběžníky a senzory LPI, dodávající informace řízení, kontrole stability a volitelnému magnetickému odpružení. Volič ANIMA obsahuje jízdní režimy Strada, Sport a Corsa, opět speciálně upravené pro pohon zadních kol. Prodej Huracánu LP 580-2 Spyder začne v lednu příštího roku, ceny známé nejsou.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.