Jste-li fanoušek švédské automobilky Volvo, pak si jistě pamatujete na dvě generace otevřeného Volva C70. Před třemi lety skončila produkce tohoto otevřeného Švéda, ovšem s příchodem modelu S90 by se mohlo vše změnit.
První generace kabrioletu C70 se přitom začala prodávat již v roce 1999. Finální konec výroby kupé-kabrioletu C70 ale způsobilo uzavření továrny Uddevalla. Tenhle model přitom stál na bázi sedanu a kombíku S40/V50, takže i přes absenci pevné střechy kabina nabídla čtyři plnohodnotná sedadla.
V roce 2013, když Volvo končilo s modelem C70, však prohlašovalo, že do budoucna se ničeho takového již nedočkáme. Až doposud to tak opravdu vypadalo, jenže to by nesměl na naší planetě žít šikovný designér, který si usmyslel, že Volvo trošku pomůže s přemýšlením.
Oním umělcem je Theophilus Chin, jenž si vzal do parády snímek klasického sedanu S90. Ten následně přetvořil do podoby velkého luxusního kabrioletu, který by mohl směle konkurovat například Mercedesu-Benz S Cabrio. Oproti němu by ale ztrádal po motorové stránce, protože Volvo do nové řady S90 nasazuje výhradně čtyřválcové motory.
Za nás ale musíme udělit palec nahoru, tato počítačová vize otevřeného Volva C90 vypadá nádherně a rozhodně i dost reálně. Samo Volvo ale nic takového zatím neplánuje, tedy zatím o tom nejsou žádné zprávy. Ale znáte to, nikdy neříkej nikdy...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.