Jste-li fanoušek švédské automobilky Volvo, pak si jistě pamatujete na dvě generace otevřeného Volva C70. Před třemi lety skončila produkce tohoto otevřeného Švéda, ovšem s příchodem modelu S90 by se mohlo vše změnit.
První generace kabrioletu C70 se přitom začala prodávat již v roce 1999. Finální konec výroby kupé-kabrioletu C70 ale způsobilo uzavření továrny Uddevalla. Tenhle model přitom stál na bázi sedanu a kombíku S40/V50, takže i přes absenci pevné střechy kabina nabídla čtyři plnohodnotná sedadla.
V roce 2013, když Volvo končilo s modelem C70, však prohlašovalo, že do budoucna se ničeho takového již nedočkáme. Až doposud to tak opravdu vypadalo, jenže to by nesměl na naší planetě žít šikovný designér, který si usmyslel, že Volvo trošku pomůže s přemýšlením.
Oním umělcem je Theophilus Chin, jenž si vzal do parády snímek klasického sedanu S90. Ten následně přetvořil do podoby velkého luxusního kabrioletu, který by mohl směle konkurovat například Mercedesu-Benz S Cabrio. Oproti němu by ale ztrádal po motorové stránce, protože Volvo do nové řady S90 nasazuje výhradně čtyřválcové motory.
Za nás ale musíme udělit palec nahoru, tato počítačová vize otevřeného Volva C90 vypadá nádherně a rozhodně i dost reálně. Samo Volvo ale nic takového zatím neplánuje, tedy zatím o tom nejsou žádné zprávy. Ale znáte to, nikdy neříkej nikdy...
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?