Jste-li fanoušek švédské automobilky Volvo, pak si jistě pamatujete na dvě generace otevřeného Volva C70. Před třemi lety skončila produkce tohoto otevřeného Švéda, ovšem s příchodem modelu S90 by se mohlo vše změnit.
První generace kabrioletu C70 se přitom začala prodávat již v roce 1999. Finální konec výroby kupé-kabrioletu C70 ale způsobilo uzavření továrny Uddevalla. Tenhle model přitom stál na bázi sedanu a kombíku S40/V50, takže i přes absenci pevné střechy kabina nabídla čtyři plnohodnotná sedadla.
V roce 2013, když Volvo končilo s modelem C70, však prohlašovalo, že do budoucna se ničeho takového již nedočkáme. Až doposud to tak opravdu vypadalo, jenže to by nesměl na naší planetě žít šikovný designér, který si usmyslel, že Volvo trošku pomůže s přemýšlením.
Oním umělcem je Theophilus Chin, jenž si vzal do parády snímek klasického sedanu S90. Ten následně přetvořil do podoby velkého luxusního kabrioletu, který by mohl směle konkurovat například Mercedesu-Benz S Cabrio. Oproti němu by ale ztrádal po motorové stránce, protože Volvo do nové řady S90 nasazuje výhradně čtyřválcové motory.
Za nás ale musíme udělit palec nahoru, tato počítačová vize otevřeného Volva C90 vypadá nádherně a rozhodně i dost reálně. Samo Volvo ale nic takového zatím neplánuje, tedy zatím o tom nejsou žádné zprávy. Ale znáte to, nikdy neříkej nikdy...
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?