Jste-li fanoušek švédské automobilky Volvo, pak si jistě pamatujete na dvě generace otevřeného Volva C70. Před třemi lety skončila produkce tohoto otevřeného Švéda, ovšem s příchodem modelu S90 by se mohlo vše změnit.
První generace kabrioletu C70 se přitom začala prodávat již v roce 1999. Finální konec výroby kupé-kabrioletu C70 ale způsobilo uzavření továrny Uddevalla. Tenhle model přitom stál na bázi sedanu a kombíku S40/V50, takže i přes absenci pevné střechy kabina nabídla čtyři plnohodnotná sedadla.
V roce 2013, když Volvo končilo s modelem C70, však prohlašovalo, že do budoucna se ničeho takového již nedočkáme. Až doposud to tak opravdu vypadalo, jenže to by nesměl na naší planetě žít šikovný designér, který si usmyslel, že Volvo trošku pomůže s přemýšlením.
Oním umělcem je Theophilus Chin, jenž si vzal do parády snímek klasického sedanu S90. Ten následně přetvořil do podoby velkého luxusního kabrioletu, který by mohl směle konkurovat například Mercedesu-Benz S Cabrio. Oproti němu by ale ztrádal po motorové stránce, protože Volvo do nové řady S90 nasazuje výhradně čtyřválcové motory.
Za nás ale musíme udělit palec nahoru, tato počítačová vize otevřeného Volva C90 vypadá nádherně a rozhodně i dost reálně. Samo Volvo ale nic takového zatím neplánuje, tedy zatím o tom nejsou žádné zprávy. Ale znáte to, nikdy neříkej nikdy...
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?