Honda N-One je sama o sobě dost velkým retro modelem, odkazujícím až k prvnímu modelu japonské automobilky. A na N360 bude vzpomínat i speciální edice moderního vozu se jménem slavného závodního okruhu Suzuka. Zkratka SS totiž znamená Suzuka Special.
Retro design je v segmentu kei cars v kurzu, průkopníkem je pak v tomto ohledu jednoznačně Honda. Stačí vzpomenout roadster S660 nebo hatchback N-One. Ten nyní přijíždí v edici Suzuka Special, na níž je retro duch vidět ještě o mnoho více. Vedle závodního okruhu ve svém názvu pak vůz vzpomíná především na první vyrobenou Hondu vůbec, model N360, který letos slaví padesátiny. Ten přitom připomíná už základní design pětidveřového hatchbacku, stačí se podívat na tvarování přední masky a světlometů.
Provedení Suzuka Special vychází z verze N-One Premium Tourer ve specifikaci Lowdown. Oproti standardu má navíc pruh na kapotě, šachovnicový potisk části střechy, spoileru a bočních prahů, černou masku, kliky dveří a lištu nad zadní SPZ a specifická 15palcová litá kola, rovněž v černém odstínu. Na výběr budou jen tři barevné kombinace, zahrnující bílou a černou (střecha, zrcátka a pruh na kapotě), červenou a bílou a konečně zelenou a bílou. Aby byl retro duch ještě potržen, ona zelená je ve slavném odstínu British Racing Green. Tak se dělá retro, Mini!
Uvnitř je především extra výbava, zahrnující mimo jiné i vyhřívání předních sedadel nebo multimediální systém. S černou palubní deskou a výplněmi dveří pak zajímavě kontrastují sedadla ve světle hnědém odstínu. Pod kapotou se objeví přeplňovaný tříválec o objemu 0.66 litru s výkonem 47 kW (64 k). Přes bezestupňový automat CVT budou poháněna výhradně přední kola. Cena vozu je 1 798 000 jenů (cca 417 000 korun), k dispozici pak nebude omezené množství kusů, ale neomezené množství po omezený čas. Prodej se rozběhl v pátek 11. listopadu a skončí v úterý 31. října příštího roku. Také máte nutkání sednout na letadlo a jeden exemplář si dovézt do Evropy?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?