Honda N-One je sama o sobě dost velkým retro modelem, odkazujícím až k prvnímu modelu japonské automobilky. A na N360 bude vzpomínat i speciální edice moderního vozu se jménem slavného závodního okruhu Suzuka. Zkratka SS totiž znamená Suzuka Special.
Retro design je v segmentu kei cars v kurzu, průkopníkem je pak v tomto ohledu jednoznačně Honda. Stačí vzpomenout roadster S660 nebo hatchback N-One. Ten nyní přijíždí v edici Suzuka Special, na níž je retro duch vidět ještě o mnoho více. Vedle závodního okruhu ve svém názvu pak vůz vzpomíná především na první vyrobenou Hondu vůbec, model N360, který letos slaví padesátiny. Ten přitom připomíná už základní design pětidveřového hatchbacku, stačí se podívat na tvarování přední masky a světlometů.
Provedení Suzuka Special vychází z verze N-One Premium Tourer ve specifikaci Lowdown. Oproti standardu má navíc pruh na kapotě, šachovnicový potisk části střechy, spoileru a bočních prahů, černou masku, kliky dveří a lištu nad zadní SPZ a specifická 15palcová litá kola, rovněž v černém odstínu. Na výběr budou jen tři barevné kombinace, zahrnující bílou a černou (střecha, zrcátka a pruh na kapotě), červenou a bílou a konečně zelenou a bílou. Aby byl retro duch ještě potržen, ona zelená je ve slavném odstínu British Racing Green. Tak se dělá retro, Mini!
Uvnitř je především extra výbava, zahrnující mimo jiné i vyhřívání předních sedadel nebo multimediální systém. S černou palubní deskou a výplněmi dveří pak zajímavě kontrastují sedadla ve světle hnědém odstínu. Pod kapotou se objeví přeplňovaný tříválec o objemu 0.66 litru s výkonem 47 kW (64 k). Přes bezestupňový automat CVT budou poháněna výhradně přední kola. Cena vozu je 1 798 000 jenů (cca 417 000 korun), k dispozici pak nebude omezené množství kusů, ale neomezené množství po omezený čas. Prodej se rozběhl v pátek 11. listopadu a skončí v úterý 31. října příštího roku. Také máte nutkání sednout na letadlo a jeden exemplář si dovézt do Evropy?
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.