Honda N-One je sama o sobě dost velkým retro modelem, odkazujícím až k prvnímu modelu japonské automobilky. A na N360 bude vzpomínat i speciální edice moderního vozu se jménem slavného závodního okruhu Suzuka. Zkratka SS totiž znamená Suzuka Special.
Retro design je v segmentu kei cars v kurzu, průkopníkem je pak v tomto ohledu jednoznačně Honda. Stačí vzpomenout roadster S660 nebo hatchback N-One. Ten nyní přijíždí v edici Suzuka Special, na níž je retro duch vidět ještě o mnoho více. Vedle závodního okruhu ve svém názvu pak vůz vzpomíná především na první vyrobenou Hondu vůbec, model N360, který letos slaví padesátiny. Ten přitom připomíná už základní design pětidveřového hatchbacku, stačí se podívat na tvarování přední masky a světlometů.
Provedení Suzuka Special vychází z verze N-One Premium Tourer ve specifikaci Lowdown. Oproti standardu má navíc pruh na kapotě, šachovnicový potisk části střechy, spoileru a bočních prahů, černou masku, kliky dveří a lištu nad zadní SPZ a specifická 15palcová litá kola, rovněž v černém odstínu. Na výběr budou jen tři barevné kombinace, zahrnující bílou a černou (střecha, zrcátka a pruh na kapotě), červenou a bílou a konečně zelenou a bílou. Aby byl retro duch ještě potržen, ona zelená je ve slavném odstínu British Racing Green. Tak se dělá retro, Mini!
Uvnitř je především extra výbava, zahrnující mimo jiné i vyhřívání předních sedadel nebo multimediální systém. S černou palubní deskou a výplněmi dveří pak zajímavě kontrastují sedadla ve světle hnědém odstínu. Pod kapotou se objeví přeplňovaný tříválec o objemu 0.66 litru s výkonem 47 kW (64 k). Přes bezestupňový automat CVT budou poháněna výhradně přední kola. Cena vozu je 1 798 000 jenů (cca 417 000 korun), k dispozici pak nebude omezené množství kusů, ale neomezené množství po omezený čas. Prodej se rozběhl v pátek 11. listopadu a skončí v úterý 31. října příštího roku. Také máte nutkání sednout na letadlo a jeden exemplář si dovézt do Evropy?
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?