Honda N-One je sama o sobě dost velkým retro modelem, odkazujícím až k prvnímu modelu japonské automobilky. A na N360 bude vzpomínat i speciální edice moderního vozu se jménem slavného závodního okruhu Suzuka. Zkratka SS totiž znamená Suzuka Special.
Retro design je v segmentu kei cars v kurzu, průkopníkem je pak v tomto ohledu jednoznačně Honda. Stačí vzpomenout roadster S660 nebo hatchback N-One. Ten nyní přijíždí v edici Suzuka Special, na níž je retro duch vidět ještě o mnoho více. Vedle závodního okruhu ve svém názvu pak vůz vzpomíná především na první vyrobenou Hondu vůbec, model N360, který letos slaví padesátiny. Ten přitom připomíná už základní design pětidveřového hatchbacku, stačí se podívat na tvarování přední masky a světlometů.
Provedení Suzuka Special vychází z verze N-One Premium Tourer ve specifikaci Lowdown. Oproti standardu má navíc pruh na kapotě, šachovnicový potisk části střechy, spoileru a bočních prahů, černou masku, kliky dveří a lištu nad zadní SPZ a specifická 15palcová litá kola, rovněž v černém odstínu. Na výběr budou jen tři barevné kombinace, zahrnující bílou a černou (střecha, zrcátka a pruh na kapotě), červenou a bílou a konečně zelenou a bílou. Aby byl retro duch ještě potržen, ona zelená je ve slavném odstínu British Racing Green. Tak se dělá retro, Mini!
Uvnitř je především extra výbava, zahrnující mimo jiné i vyhřívání předních sedadel nebo multimediální systém. S černou palubní deskou a výplněmi dveří pak zajímavě kontrastují sedadla ve světle hnědém odstínu. Pod kapotou se objeví přeplňovaný tříválec o objemu 0.66 litru s výkonem 47 kW (64 k). Přes bezestupňový automat CVT budou poháněna výhradně přední kola. Cena vozu je 1 798 000 jenů (cca 417 000 korun), k dispozici pak nebude omezené množství kusů, ale neomezené množství po omezený čas. Prodej se rozběhl v pátek 11. listopadu a skončí v úterý 31. října příštího roku. Také máte nutkání sednout na letadlo a jeden exemplář si dovézt do Evropy?
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.