Volkswagen sotva před pár dny představil omlazený sedmičkový Golf a společně s tím se na svět dostala první zdařilá ilustrace otevřené verze Cabrio.
Současná poslední generace Golfu Cabrio však vlastně vycházela z pětkové řady, což je v dnešní době již zastaralý model. Představena byla již v roce 2011 a proto je na čase, aby se VW uchýlil k něčemu novému. Proto by nebylo od věci, aby pustil do světa jeho zcela novou generaci.
A jak by vlastně mohl takový automobil vypadat? O to se postaral slavný designér X-Tom design. Ten si pohrál se snímkem faceliftované verze, postavil jí na příjemné pozadí a autu decentně odebral střechu. Bílý lak, hezká litá kola a optický sportovní paket dodávají tomuhle kabriu ten správný šmrnc.
Psali jsme: Nový Golf se opět stal jedničkou ve třídě. Facelift změnil vše
Jak jsme již psali, nový Golf dostal ve verzi GTI výkon 245 koní, takže by nebylo vůbec špatné, aby se VW rozhodl tenhle motor do kabrioletu dostat. Zcela nový Golf Cabrio by byl také jedním z nejvíce technologicky vyspělých vozidel bez střechy na trhu. Konkurovat by mohl i některým otevřeným Audinám.
Jenže díky kauze Dieselgate a razantím úsporám to zatím moc dobře nevypadá po stránce sériové výroby. Musíme si tak počkat, s čím vším VW vyrukuje a zda se opravdu dočkáme nástupce již zastaralého pětkového Golfu bez střechy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.