Volkswagen sotva před pár dny představil omlazený sedmičkový Golf a společně s tím se na svět dostala první zdařilá ilustrace otevřené verze Cabrio.
Současná poslední generace Golfu Cabrio však vlastně vycházela z pětkové řady, což je v dnešní době již zastaralý model. Představena byla již v roce 2011 a proto je na čase, aby se VW uchýlil k něčemu novému. Proto by nebylo od věci, aby pustil do světa jeho zcela novou generaci.
A jak by vlastně mohl takový automobil vypadat? O to se postaral slavný designér X-Tom design. Ten si pohrál se snímkem faceliftované verze, postavil jí na příjemné pozadí a autu decentně odebral střechu. Bílý lak, hezká litá kola a optický sportovní paket dodávají tomuhle kabriu ten správný šmrnc.
Psali jsme: Nový Golf se opět stal jedničkou ve třídě. Facelift změnil vše
Jak jsme již psali, nový Golf dostal ve verzi GTI výkon 245 koní, takže by nebylo vůbec špatné, aby se VW rozhodl tenhle motor do kabrioletu dostat. Zcela nový Golf Cabrio by byl také jedním z nejvíce technologicky vyspělých vozidel bez střechy na trhu. Konkurovat by mohl i některým otevřeným Audinám.
Jenže díky kauze Dieselgate a razantím úsporám to zatím moc dobře nevypadá po stránce sériové výroby. Musíme si tak počkat, s čím vším VW vyrukuje a zda se opravdu dočkáme nástupce již zastaralého pětkového Golfu bez střechy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.