Zatímco letos Opel v otázce nových modelů spíše paběrkoval, příští rok chystá skutečnou modelovou ofenzivu. Ta zahrnuje několik zásadních novinek, a to včetně nové generace vlajkové lodi se staronovým označením Insignia. Co dál si pro nás německý blesk připravil?
7 v 17, tak Opel označuje plánovanou modelovou ofenzivu pro příští rok. Rozklíčováním názvu zjistíme, že pro rok 2017 má německý výrobce v repertoáru celkem sedm nových modelů, ačkoliv toto označení zas až tak přesné není. Jako první je totiž uváděn elektromobil Ampera-e s výkonem 150 kW (204 k) a dojezdem až 500 kilometrů. Ten sice na jaře 2017 přijede reálně do showroomů značky, premiéru si ale odbyl už letos na pařížském autosalonu. Jeho základem je americký Chevrolet Bolt, vedle úsporného provozu a dynamiky sportovního vozu (pouze v oblasti kolem zrychlení z 0 na 50 km/h) má zákazníky zaujmout také vnitřním prostorem. Tak uvidíme, jestli se konkurent Nissanu Leaf výrazněji prodejně prosadí.
Mnohem důležitější, možná tou vůbec nej, novinkou je druhá generace Opelu Insignia. Ta dostane přídomek Grand Sport, a to především kvůli tvaru pětidveřové karosérie typu liftback, připomínající svou elegancí čtyřdveřová kupé (linie střechy mezigeneračně klesla o 3 centimetry). Pod kabátkem vozu se objeví zcela nová platforma s o více než 9 centimetrů prodlouženým rozvorem, centimetr širším rozchodem náprav a celkovou délkou větší o 5,5 centimetru. Opel slibuje rovněž nižší hmotnost o 175 kilogramů a více prostoru uvnitř. Stranou zájmu nezůstane ani design, inspirovaný novou Astrou i tři roky starým konceptem Monza. Hlavním stylingovým prvkem se stanou světla, volitelně vybavená technologií IntelliLux LED, což znamená adaptivní světla se 16 individuálními LED segmenty (osm pro každý reflektor).
Premiéra liftbacku, dostupného i s pohonem všech kol, proběhne na jaře v Ženevě. Stranou zájmu ale nezůstane ani kombi Sports Tourer s větším kufrem i vnitřním prostorem, respektive jeho dobrodružné provedení Country Tourer s vyšší světlou výškou, plasty chráněnou karosérií a pohonem všech kol. Segment terénních vozů, dnes už přesněji SUV a crossoverů, rozšíří Opel v příštím roce o dva nové modely. Po bok Mokky X se zařadí model Crossland X, nahrazující MPV Meriva. Podle zatím dostupných informací má jít o emocionální model se vzrušujícím designem, určený především do městské džungle. Do nižší střední třídy zamíří doposud nepojmenovaný crossover, řadící se mezi Astru a Zafiru. Pravděpodobné je využití mechanických komponentů Astry, na níž by měl odkazovat i vnější design. Poslední ohlášenou novinku představuje speciální designová verze mikrobusu Vivaro Combi.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?