Zatímco letos Opel v otázce nových modelů spíše paběrkoval, příští rok chystá skutečnou modelovou ofenzivu. Ta zahrnuje několik zásadních novinek, a to včetně nové generace vlajkové lodi se staronovým označením Insignia. Co dál si pro nás německý blesk připravil?
7 v 17, tak Opel označuje plánovanou modelovou ofenzivu pro příští rok. Rozklíčováním názvu zjistíme, že pro rok 2017 má německý výrobce v repertoáru celkem sedm nových modelů, ačkoliv toto označení zas až tak přesné není. Jako první je totiž uváděn elektromobil Ampera-e s výkonem 150 kW (204 k) a dojezdem až 500 kilometrů. Ten sice na jaře 2017 přijede reálně do showroomů značky, premiéru si ale odbyl už letos na pařížském autosalonu. Jeho základem je americký Chevrolet Bolt, vedle úsporného provozu a dynamiky sportovního vozu (pouze v oblasti kolem zrychlení z 0 na 50 km/h) má zákazníky zaujmout také vnitřním prostorem. Tak uvidíme, jestli se konkurent Nissanu Leaf výrazněji prodejně prosadí.
Mnohem důležitější, možná tou vůbec nej, novinkou je druhá generace Opelu Insignia. Ta dostane přídomek Grand Sport, a to především kvůli tvaru pětidveřové karosérie typu liftback, připomínající svou elegancí čtyřdveřová kupé (linie střechy mezigeneračně klesla o 3 centimetry). Pod kabátkem vozu se objeví zcela nová platforma s o více než 9 centimetrů prodlouženým rozvorem, centimetr širším rozchodem náprav a celkovou délkou větší o 5,5 centimetru. Opel slibuje rovněž nižší hmotnost o 175 kilogramů a více prostoru uvnitř. Stranou zájmu nezůstane ani design, inspirovaný novou Astrou i tři roky starým konceptem Monza. Hlavním stylingovým prvkem se stanou světla, volitelně vybavená technologií IntelliLux LED, což znamená adaptivní světla se 16 individuálními LED segmenty (osm pro každý reflektor).
Premiéra liftbacku, dostupného i s pohonem všech kol, proběhne na jaře v Ženevě. Stranou zájmu ale nezůstane ani kombi Sports Tourer s větším kufrem i vnitřním prostorem, respektive jeho dobrodružné provedení Country Tourer s vyšší světlou výškou, plasty chráněnou karosérií a pohonem všech kol. Segment terénních vozů, dnes už přesněji SUV a crossoverů, rozšíří Opel v příštím roce o dva nové modely. Po bok Mokky X se zařadí model Crossland X, nahrazující MPV Meriva. Podle zatím dostupných informací má jít o emocionální model se vzrušujícím designem, určený především do městské džungle. Do nižší střední třídy zamíří doposud nepojmenovaný crossover, řadící se mezi Astru a Zafiru. Pravděpodobné je využití mechanických komponentů Astry, na níž by měl odkazovat i vnější design. Poslední ohlášenou novinku představuje speciální designová verze mikrobusu Vivaro Combi.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?