Zatímco letos Opel v otázce nových modelů spíše paběrkoval, příští rok chystá skutečnou modelovou ofenzivu. Ta zahrnuje několik zásadních novinek, a to včetně nové generace vlajkové lodi se staronovým označením Insignia. Co dál si pro nás německý blesk připravil?
7 v 17, tak Opel označuje plánovanou modelovou ofenzivu pro příští rok. Rozklíčováním názvu zjistíme, že pro rok 2017 má německý výrobce v repertoáru celkem sedm nových modelů, ačkoliv toto označení zas až tak přesné není. Jako první je totiž uváděn elektromobil Ampera-e s výkonem 150 kW (204 k) a dojezdem až 500 kilometrů. Ten sice na jaře 2017 přijede reálně do showroomů značky, premiéru si ale odbyl už letos na pařížském autosalonu. Jeho základem je americký Chevrolet Bolt, vedle úsporného provozu a dynamiky sportovního vozu (pouze v oblasti kolem zrychlení z 0 na 50 km/h) má zákazníky zaujmout také vnitřním prostorem. Tak uvidíme, jestli se konkurent Nissanu Leaf výrazněji prodejně prosadí.
Mnohem důležitější, možná tou vůbec nej, novinkou je druhá generace Opelu Insignia. Ta dostane přídomek Grand Sport, a to především kvůli tvaru pětidveřové karosérie typu liftback, připomínající svou elegancí čtyřdveřová kupé (linie střechy mezigeneračně klesla o 3 centimetry). Pod kabátkem vozu se objeví zcela nová platforma s o více než 9 centimetrů prodlouženým rozvorem, centimetr širším rozchodem náprav a celkovou délkou větší o 5,5 centimetru. Opel slibuje rovněž nižší hmotnost o 175 kilogramů a více prostoru uvnitř. Stranou zájmu nezůstane ani design, inspirovaný novou Astrou i tři roky starým konceptem Monza. Hlavním stylingovým prvkem se stanou světla, volitelně vybavená technologií IntelliLux LED, což znamená adaptivní světla se 16 individuálními LED segmenty (osm pro každý reflektor).
Premiéra liftbacku, dostupného i s pohonem všech kol, proběhne na jaře v Ženevě. Stranou zájmu ale nezůstane ani kombi Sports Tourer s větším kufrem i vnitřním prostorem, respektive jeho dobrodružné provedení Country Tourer s vyšší světlou výškou, plasty chráněnou karosérií a pohonem všech kol. Segment terénních vozů, dnes už přesněji SUV a crossoverů, rozšíří Opel v příštím roce o dva nové modely. Po bok Mokky X se zařadí model Crossland X, nahrazující MPV Meriva. Podle zatím dostupných informací má jít o emocionální model se vzrušujícím designem, určený především do městské džungle. Do nižší střední třídy zamíří doposud nepojmenovaný crossover, řadící se mezi Astru a Zafiru. Pravděpodobné je využití mechanických komponentů Astry, na níž by měl odkazovat i vnější design. Poslední ohlášenou novinku představuje speciální designová verze mikrobusu Vivaro Combi.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?