Audi A3, Seat Leon a Škoda Octavia. Tři ze čtyř zástupců koncernu Volkswagen mají mezigenerační facelift již za sebou. Nejočekávanější je ale stejně omlazení Volkswagenu Golf. To překvapení nepřineslo, německému bestselleru ale opět zajistilo pozici nejen technologického lídra celé nižší střední třídy.
Sedmá generace Volkswagenu Golf je tu s námi již čtvrtým rokem, pověstný konzervativní design ale jakoby ani nezestárl. Němci zkrátka ví, jak na dlouhověkost a potvrzují i to aktuální omlazovací kúrou celé modelové řady, čítající tří- a pětidveřový hatchback, respektive kombi. Vizuálních změn sice je hned několik, žádná ale výrazně nezměnila charakter vozu. Maska chladiče dostala ve spodní části decentní chromovanou linku (červeně zbarvená pro GTI a modře pro GTE), která navazuje přímo na LED diody pro denní svícení v hlavních světlometech. Ty mohou být za příplatek full-LED diodové, tato technologie pak nahradila dosavadní bi-xenony. O něco níže zaujme přepracovaný nárazník s nově tvarovanými nasávacími otvory. V jeho středu pak již nenajdete černou plochu radaru, jehož služeb využívají adaptivní tempomat a systém Front Assist. Nově je radar skrytý za logem automobilky v masce chladiče. V zadní části budou mít všechny výbavy ve standardu full-LED světla, nejvyšší stupeň k nim ještě dostane „plovoucí“ blinkry. Golf Variant k novým světlům přidává přepracovaný nárazník ve stylu většího Passatu.
Při představování kabiny můžeme začít zmínkou o nových dekoračních plochách palubní desky a výplní dveří, respektive kvalitnějším čalounění s přepracovanými vzory. Mezi předními sedadly může být přepracovaná odkládací schránka, nabízející třeba bezdrátovou nabíječku chytrých telefonů. Zbytek změn je už ale o multimédiích. Za příplatek dostane omlazený Golf 12,3palcový digitální přístrojový panel, jenž lze nastavit do pěti různých režimů zobrazení. Ve verzích GTI a GTE pak má specifické barevné schéma. Nová obrazovka je podobně jako u nedávno odhalené Octavie také na středové konzoli. Infotainmenty vychází z modulární platformy MIB, oproti minulému modelu pak byla jejich nabídky výrazně zjednodušena. Základem je nově systém Composition Colour s 6,5palcovým displejem, následují systémy Composition Media a Discover Media (s navigací) s osmipalcovou obrazovkou.
Vrcholem celé řady multimediálních systémů je model Discover Pro s navigací a 9,2palcovou obrazovkou. Na jeho ovládání klasickými tlačítky prakticky zapomeňte (na boku je pouze pět základních funkcí, dostupných přes dotyková tlačítka), Volkswagen jej vedle dotykového a hlasového ovládání vybavil i možností projíždět menu a jednotlivé funkce pomocí gest. Novinkou je možnost mít na celém displeji až tři menší okna – větší nalevo a dvě menší napravo. Součástí systému jsou rovněž DVD přehrávač, dva USB porty, dva sloty na paměťovou kartu nebo úložiště o velikosti 10 GB. Za příplatek je možné získat couvací kameru, digitální rádio, dva extra USB porty nebo mobilní rozhraní. Po tablety a chytré telefony nabízí Volkswagen aplikaci Media Control, jejímž prostřednictvím mohou i cestující vzadu ovládat klimatizaci nebo audiosystém. Stačí přenosná zařízení připojit k systémům Discover Media nebo Discover Pro pomocí WiFi. Dostupný bude rovněž balíček Car-Net.
Motorová paleta omlazeného Golfu obsahuje, jak u vůbec prvního auta koncernu, zážehovou 1.5 TSI Evo řady EA211. Ta má 110 kW (150 k) a 250 Nm již při 1500 ot./min, spotřebu na 4,9 l/100 km pomohlo stlačit i aktivní vypínání válců. Ještě o něco úspornější bude nový motor v provedení Bluemotion, kdy při výkonu 96 kW (130 k) a točivém momentu 200 Nm spotřebuje pouze 4,6 l/100 km. Slabší varianta rovněž disponuje funkcí takzvaného plachtění, to znamená vypnutí motoru ve chvíli, kdy řidič vyšlápne plynový pedál. Jakkoliv další podrobnosti o motorové paletě standardního Golfu nejsou známé, víme, že šestistupňové DSG bude napříč spektrem nahrazeno dvouspojkou se sedmi stupni. Navýšení výkonu se dočkal dvoulitr TSI v útrobách Golfu GTI. Klasická verze tak má nyní 169 kW (230 k), GTI Performance se dostane až na 180 kW (245 k).
Z větších a dražších modelů značky si omlazený Golf půjčuje řadu asistenčních systémů. Za všechny jmenujme detekci chodců, zabudovanou do systému Front Assist s automatickým nouzovým brzděním, výrazně přepracovaný proaktivní systém ochrany posádky PreCrash nebo asistent pro jízdu s přívěsem. Dostupný bude i asistent pro jízdu v koloně, spolupracující s adaptivním tempomatem a varováním před opuštěním jízdního pruhu. Zároveň ale půjde o prvek, dostupný jen motorizacím v kombinaci s automatickou převodovkou DSG. Emergency Assist (kombinace varování při opuštění jízdního pruhu a adaptivního tempomatu) v případě nečinnosti upozorní řidiče se stoupající intenzitou na blížící se problém, pokud však řidič nereaguje, systém auto zpomalí nebo dokonce sám zastaví. Výrazného vylepšení se dočkal parkovací asistent s poloautomatickým paralelním i kolmým parkováním. Výstavní premiéru si vozidlo odbude v Los Angeles, do prodeje zamíří příští rok na jaře.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.