Volkswagen Golf je opět nejlepším kompaktním hatchbackem, GTI výrazně posílilo

ar6, 10. listopadu 2016, 14:35 Google+ Los Angeles Auto Show 2016

Audi A3, Seat Leon a Škoda Octavia. Tři ze čtyř zástupců koncernu Volkswagen mají mezigenerační facelift již za sebou. Nejočekávanější je ale stejně omlazení Volkswagenu Golf. To překvapení nepřineslo, německému bestselleru ale opět zajistilo pozici nejen technologického lídra celé nižší střední třídy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Golf se dočkal výrazného technologického faceliftu.

Volkswagen Golf se dočkal výrazného technologického faceliftu. | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Sedmá generace Volkswagenu Golf je tu s námi již čtvrtým rokem, pověstný konzervativní design ale jakoby ani nezestárl. Němci zkrátka ví, jak na dlouhověkost a potvrzují i to aktuální omlazovací kúrou celé modelové řady, čítající tří- a pětidveřový hatchback, respektive kombi. Vizuálních změn sice je hned několik, žádná ale výrazně nezměnila charakter vozu. Maska chladiče dostala ve spodní části decentní chromovanou linku (červeně zbarvená pro GTI a modře pro GTE), která navazuje přímo na LED diody pro denní svícení v hlavních světlometech. Ty mohou být za příplatek full-LED diodové, tato technologie pak nahradila dosavadní bi-xenony. O něco níže zaujme přepracovaný nárazník s nově tvarovanými nasávacími otvory. V jeho středu pak již nenajdete černou plochu radaru, jehož služeb využívají adaptivní tempomat a systém Front Assist. Nově je radar skrytý za logem automobilky v masce chladiče. V zadní části budou mít všechny výbavy ve standardu full-LED světla, nejvyšší stupeň k nim ještě dostane „plovoucí“ blinkry. Golf Variant k novým světlům přidává přepracovaný nárazník ve stylu většího Passatu.

Při představování kabiny můžeme začít zmínkou o nových dekoračních plochách palubní desky a výplní dveří, respektive kvalitnějším čalounění s přepracovanými vzory. Mezi předními sedadly může být přepracovaná odkládací schránka, nabízející třeba bezdrátovou nabíječku chytrých telefonů. Zbytek změn je už ale o multimédiích. Za příplatek dostane omlazený Golf 12,3palcový digitální přístrojový panel, jenž lze nastavit do pěti různých režimů zobrazení. Ve verzích GTI a GTE pak má specifické barevné schéma. Nová obrazovka je podobně jako u nedávno odhalené Octavie také na středové konzoli. Infotainmenty vychází z modulární platformy MIB, oproti minulému modelu pak byla jejich nabídky výrazně zjednodušena. Základem je nově systém Composition Colour s 6,5palcovým displejem, následují systémy Composition Media a Discover Media (s navigací) s osmipalcovou obrazovkou.

img-responsive

Kabina nového Golfu dostala infotainment s ovládáním gesty. | foto: Volkswagen

Vrcholem celé řady multimediálních systémů je model Discover Pro s navigací a 9,2palcovou obrazovkou. Na jeho ovládání klasickými tlačítky prakticky zapomeňte (na boku je pouze pět základních funkcí, dostupných přes dotyková tlačítka), Volkswagen jej vedle dotykového a hlasového ovládání vybavil i možností projíždět menu a jednotlivé funkce pomocí gest. Novinkou je možnost mít na celém displeji až tři menší okna – větší nalevo a dvě menší napravo. Součástí systému jsou rovněž DVD přehrávač, dva USB porty, dva sloty na paměťovou kartu nebo úložiště o velikosti 10 GB. Za příplatek je možné získat couvací kameru, digitální rádio, dva extra USB porty nebo mobilní rozhraní. Po tablety a chytré telefony nabízí Volkswagen aplikaci Media Control, jejímž prostřednictvím mohou i cestující vzadu ovládat klimatizaci nebo audiosystém. Stačí přenosná zařízení připojit k systémům Discover Media nebo Discover Pro pomocí WiFi. Dostupný bude rovněž balíček Car-Net.

Motorová paleta omlazeného Golfu obsahuje, jak u vůbec prvního auta koncernu, zážehovou 1.5 TSI Evo řady EA211. Ta má 110 kW (150 k) a 250 Nm již při 1500 ot./min, spotřebu na 4,9 l/100 km pomohlo stlačit i aktivní vypínání válců. Ještě o něco úspornější bude nový motor v provedení Bluemotion, kdy při výkonu 96 kW (130 k) a točivém momentu 200 Nm spotřebuje pouze 4,6 l/100 km. Slabší varianta rovněž disponuje funkcí takzvaného plachtění, to znamená vypnutí motoru ve chvíli, kdy řidič vyšlápne plynový pedál. Jakkoliv další podrobnosti o motorové paletě standardního Golfu nejsou známé, víme, že šestistupňové DSG bude napříč spektrem nahrazeno dvouspojkou se sedmi stupni. Navýšení výkonu se dočkal dvoulitr TSI v útrobách Golfu GTI. Klasická verze tak má nyní 169 kW (230 k), GTI Performance se dostane až na 180 kW (245 k).

Z větších a dražších modelů značky si omlazený Golf půjčuje řadu asistenčních systémů. Za všechny jmenujme detekci chodců, zabudovanou do systému Front Assist s automatickým nouzovým brzděním, výrazně přepracovaný proaktivní systém ochrany posádky PreCrash nebo asistent pro jízdu s přívěsem. Dostupný bude i asistent pro jízdu v koloně, spolupracující s adaptivním tempomatem a varováním před opuštěním jízdního pruhu. Zároveň ale půjde o prvek, dostupný jen motorizacím v kombinaci s automatickou převodovkou DSG. Emergency Assist (kombinace varování při opuštění jízdního pruhu a adaptivního tempomatu) v případě nečinnosti upozorní řidiče se stoupající intenzitou na blížící se problém, pokud však řidič nereaguje, systém auto zpomalí nebo dokonce sám zastaví. Výrazného vylepšení se dočkal parkovací asistent s poloautomatickým paralelním i kolmým parkováním. Výstavní premiéru si vozidlo odbude v Los Angeles, do prodeje zamíří příští rok na jaře.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen Golf je opět nejlepším kompaktním hatchbackem, GTI výrazně posílilo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Porsche Panamera přichází ve vrcholném provedení Executive s prodlouženým rozvorem.

Porsche představuje Panameru pro každého. Spolu s ní ale myslí i na vyvolené

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud