O nové Audi A5 už bylo napsána celá hromada článků, ovšem příznivci sportovních derivátů Audi RS netrpělivě čekají hlavně na vrcholnou verzi s označením RS5. Právě ta se nově ukázala jako v kabriolet.
V přiložené galerii tak najdete na pohled velmi dobře vypadající snímek, jenže jak napovídá logo pod ním, nejde o reálně stvořený vůz. RS5 Cabriolet vznikla na základě představ designéra X-Tomi Design. Podporou mu byly snímky nedávno odprezentované Audi A5 nové generace a jak je vidět, X-Tomi se umí rozjet.
Však se na to podívejte sami, kdyby tam nebylo jeho logo, dala by se počítačová kresba považovat za oficiální fotografii, jenž vypustila do světa přímo Audi. Tahle červená otevřená kráska přitom nabízí veškeré dostupné prvky z ostatních modelů RS. Nechybí jí proto velká litá kola, sportovní blatníky a také nárazníky.
Psali jsme: Otevřená Audi A5 přijde už letos na Vánoce
Podstatnou zprávou je fakt, že poprvé v historii Audi dostane model RS menší objem motoru než "lidštější" Audi S5. Zatímco slabší S5 Sportback dostane motor 3,0 TFSI, vrcholná RS5 Sportback má dostat 2,9litrový twin-turbo motor, který najdeme například i u nového Porsche Panamera.
Jediná informace, která nás tak trošku znepokojuje je fakt, že převodovka v RS5 bude čistě automatická a 8stupňová. To bude možná dobré na dálnici, jenže na okresce díky absenci manuálu ubude část zábavy. Zpět ale k motoru. Ten by měl mít slušných 500 koní, ovšem spekuluje se o tom, že by to mohlo být o něco více.
Nový kříženec mezi verzemi sedan a kupé bez střechy pak dorazí do dvou let. Konkurence by proto už měla začít pracovat na protivníkovi, jinak jim Audi dá najevo, jak moc platí její úsloví "náskok díky technice".
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?