O nové Audi A5 už bylo napsána celá hromada článků, ovšem příznivci sportovních derivátů Audi RS netrpělivě čekají hlavně na vrcholnou verzi s označením RS5. Právě ta se nově ukázala jako v kabriolet.
V přiložené galerii tak najdete na pohled velmi dobře vypadající snímek, jenže jak napovídá logo pod ním, nejde o reálně stvořený vůz. RS5 Cabriolet vznikla na základě představ designéra X-Tomi Design. Podporou mu byly snímky nedávno odprezentované Audi A5 nové generace a jak je vidět, X-Tomi se umí rozjet.
Však se na to podívejte sami, kdyby tam nebylo jeho logo, dala by se počítačová kresba považovat za oficiální fotografii, jenž vypustila do světa přímo Audi. Tahle červená otevřená kráska přitom nabízí veškeré dostupné prvky z ostatních modelů RS. Nechybí jí proto velká litá kola, sportovní blatníky a také nárazníky.
Psali jsme: Otevřená Audi A5 přijde už letos na Vánoce
Podstatnou zprávou je fakt, že poprvé v historii Audi dostane model RS menší objem motoru než "lidštější" Audi S5. Zatímco slabší S5 Sportback dostane motor 3,0 TFSI, vrcholná RS5 Sportback má dostat 2,9litrový twin-turbo motor, který najdeme například i u nového Porsche Panamera.
Jediná informace, která nás tak trošku znepokojuje je fakt, že převodovka v RS5 bude čistě automatická a 8stupňová. To bude možná dobré na dálnici, jenže na okresce díky absenci manuálu ubude část zábavy. Zpět ale k motoru. Ten by měl mít slušných 500 koní, ovšem spekuluje se o tom, že by to mohlo být o něco více.
Nový kříženec mezi verzemi sedan a kupé bez střechy pak dorazí do dvou let. Konkurence by proto už měla začít pracovat na protivníkovi, jinak jim Audi dá najevo, jak moc platí její úsloví "náskok díky technice".
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?