O nové Audi A5 už bylo napsána celá hromada článků, ovšem příznivci sportovních derivátů Audi RS netrpělivě čekají hlavně na vrcholnou verzi s označením RS5. Právě ta se nově ukázala jako v kabriolet.
V přiložené galerii tak najdete na pohled velmi dobře vypadající snímek, jenže jak napovídá logo pod ním, nejde o reálně stvořený vůz. RS5 Cabriolet vznikla na základě představ designéra X-Tomi Design. Podporou mu byly snímky nedávno odprezentované Audi A5 nové generace a jak je vidět, X-Tomi se umí rozjet.
Však se na to podívejte sami, kdyby tam nebylo jeho logo, dala by se počítačová kresba považovat za oficiální fotografii, jenž vypustila do světa přímo Audi. Tahle červená otevřená kráska přitom nabízí veškeré dostupné prvky z ostatních modelů RS. Nechybí jí proto velká litá kola, sportovní blatníky a také nárazníky.
Psali jsme: Otevřená Audi A5 přijde už letos na Vánoce
Podstatnou zprávou je fakt, že poprvé v historii Audi dostane model RS menší objem motoru než "lidštější" Audi S5. Zatímco slabší S5 Sportback dostane motor 3,0 TFSI, vrcholná RS5 Sportback má dostat 2,9litrový twin-turbo motor, který najdeme například i u nového Porsche Panamera.
Jediná informace, která nás tak trošku znepokojuje je fakt, že převodovka v RS5 bude čistě automatická a 8stupňová. To bude možná dobré na dálnici, jenže na okresce díky absenci manuálu ubude část zábavy. Zpět ale k motoru. Ten by měl mít slušných 500 koní, ovšem spekuluje se o tom, že by to mohlo být o něco více.
Nový kříženec mezi verzemi sedan a kupé bez střechy pak dorazí do dvou let. Konkurence by proto už měla začít pracovat na protivníkovi, jinak jim Audi dá najevo, jak moc platí její úsloví "náskok díky technice".
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?