O nové Audi A5 už bylo napsána celá hromada článků, ovšem příznivci sportovních derivátů Audi RS netrpělivě čekají hlavně na vrcholnou verzi s označením RS5. Právě ta se nově ukázala jako v kabriolet.
V přiložené galerii tak najdete na pohled velmi dobře vypadající snímek, jenže jak napovídá logo pod ním, nejde o reálně stvořený vůz. RS5 Cabriolet vznikla na základě představ designéra X-Tomi Design. Podporou mu byly snímky nedávno odprezentované Audi A5 nové generace a jak je vidět, X-Tomi se umí rozjet.
Však se na to podívejte sami, kdyby tam nebylo jeho logo, dala by se počítačová kresba považovat za oficiální fotografii, jenž vypustila do světa přímo Audi. Tahle červená otevřená kráska přitom nabízí veškeré dostupné prvky z ostatních modelů RS. Nechybí jí proto velká litá kola, sportovní blatníky a také nárazníky.
Psali jsme: Otevřená Audi A5 přijde už letos na Vánoce
Podstatnou zprávou je fakt, že poprvé v historii Audi dostane model RS menší objem motoru než "lidštější" Audi S5. Zatímco slabší S5 Sportback dostane motor 3,0 TFSI, vrcholná RS5 Sportback má dostat 2,9litrový twin-turbo motor, který najdeme například i u nového Porsche Panamera.
Jediná informace, která nás tak trošku znepokojuje je fakt, že převodovka v RS5 bude čistě automatická a 8stupňová. To bude možná dobré na dálnici, jenže na okresce díky absenci manuálu ubude část zábavy. Zpět ale k motoru. Ten by měl mít slušných 500 koní, ovšem spekuluje se o tom, že by to mohlo být o něco více.
Nový kříženec mezi verzemi sedan a kupé bez střechy pak dorazí do dvou let. Konkurence by proto už měla začít pracovat na protivníkovi, jinak jim Audi dá najevo, jak moc platí její úsloví "náskok díky technice".
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?