Nový Volkswagen Atlas je americkou novinkou pro sedm osob, s velkým kufrem a rozměry, že i SUV Touareg se vedle něj krčí v rohu. Co kdyby ale přišla ostrá verze R? Měla by vůbec smysl?
Ačkoliv největší Volkswagen stojí na modulární platformě MQB, bude to právě Atlas, který dostane do vínku před lety populární šestiválec VR6. Ano, stejnou platformu používá Passat nebo Golf, jenže ani jeden tenhle nemá, což je trošku škoda. U nich se musíme spokojit s nanejvýš dvoulitrovým čtyřválcem.
Nový Atlas i tak zaujal mnoho Američanů, protože se jedná o plnohodnotné SUV, kde se nikdo nebude mačkat. Prakticky pak už jen chybí typická sportovnější výbava, který ke všemu přidá i patřičný styling karoserie. O ten by se postarala edice R-line.
Ale co když by Atlas přišel ve verzi R? U něj bychom mohli asi ztěží čekat čtyřválcový dvoulitr TSI. Jedinou možnou volbou by byl opět 3,6litrový motor VR6, ovšem u něj by muselo dojít k výraznějšímu nárůstu výkonu. Ve výsledku by se pak jednalo o sedmimístné SUV s výkonem vyšším než současných 280 koní.
Bohužel jak to v posledních měsících bývá, díky aféře Dieselgate došlo na mnohé škrty v programu koncernu VW a tak je divu, že vůbec Atlas přišel. Pokud ale dojde na jeho ostřejší verzi R, pak to bude spíše zázrak. Do té doby si buďme jisti, že koncernový výrobce začne prodávat verzi se stylingovým balíčkem R-line, jenž se stane takovou malou náhradou za plnohodnotné Rko.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?