Nový Volkswagen Atlas je americkou novinkou pro sedm osob, s velkým kufrem a rozměry, že i SUV Touareg se vedle něj krčí v rohu. Co kdyby ale přišla ostrá verze R? Měla by vůbec smysl?
Ačkoliv největší Volkswagen stojí na modulární platformě MQB, bude to právě Atlas, který dostane do vínku před lety populární šestiválec VR6. Ano, stejnou platformu používá Passat nebo Golf, jenže ani jeden tenhle nemá, což je trošku škoda. U nich se musíme spokojit s nanejvýš dvoulitrovým čtyřválcem.
Nový Atlas i tak zaujal mnoho Američanů, protože se jedná o plnohodnotné SUV, kde se nikdo nebude mačkat. Prakticky pak už jen chybí typická sportovnější výbava, který ke všemu přidá i patřičný styling karoserie. O ten by se postarala edice R-line.
Ale co když by Atlas přišel ve verzi R? U něj bychom mohli asi ztěží čekat čtyřválcový dvoulitr TSI. Jedinou možnou volbou by byl opět 3,6litrový motor VR6, ovšem u něj by muselo dojít k výraznějšímu nárůstu výkonu. Ve výsledku by se pak jednalo o sedmimístné SUV s výkonem vyšším než současných 280 koní.
Bohužel jak to v posledních měsících bývá, díky aféře Dieselgate došlo na mnohé škrty v programu koncernu VW a tak je divu, že vůbec Atlas přišel. Pokud ale dojde na jeho ostřejší verzi R, pak to bude spíše zázrak. Do té doby si buďme jisti, že koncernový výrobce začne prodávat verzi se stylingovým balíčkem R-line, jenž se stane takovou malou náhradou za plnohodnotné Rko.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?