Nový Volkswagen Atlas je americkou novinkou pro sedm osob, s velkým kufrem a rozměry, že i SUV Touareg se vedle něj krčí v rohu. Co kdyby ale přišla ostrá verze R? Měla by vůbec smysl?
Ačkoliv největší Volkswagen stojí na modulární platformě MQB, bude to právě Atlas, který dostane do vínku před lety populární šestiválec VR6. Ano, stejnou platformu používá Passat nebo Golf, jenže ani jeden tenhle nemá, což je trošku škoda. U nich se musíme spokojit s nanejvýš dvoulitrovým čtyřválcem.
Nový Atlas i tak zaujal mnoho Američanů, protože se jedná o plnohodnotné SUV, kde se nikdo nebude mačkat. Prakticky pak už jen chybí typická sportovnější výbava, který ke všemu přidá i patřičný styling karoserie. O ten by se postarala edice R-line.
Ale co když by Atlas přišel ve verzi R? U něj bychom mohli asi ztěží čekat čtyřválcový dvoulitr TSI. Jedinou možnou volbou by byl opět 3,6litrový motor VR6, ovšem u něj by muselo dojít k výraznějšímu nárůstu výkonu. Ve výsledku by se pak jednalo o sedmimístné SUV s výkonem vyšším než současných 280 koní.
Bohužel jak to v posledních měsících bývá, díky aféře Dieselgate došlo na mnohé škrty v programu koncernu VW a tak je divu, že vůbec Atlas přišel. Pokud ale dojde na jeho ostřejší verzi R, pak to bude spíše zázrak. Do té doby si buďme jisti, že koncernový výrobce začne prodávat verzi se stylingovým balíčkem R-line, jenž se stane takovou malou náhradou za plnohodnotné Rko.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.