Nová tvář Škody Octavia rozdělila společnost. Menší části se „čtyři oči“ na fotkách líbí, větší část je kritizuje za nevkusné a na mainstreamový vůz nižší střední třídy nehodící se. Faktem ale je, že minimálně nějaké tři roky budeme tuto tvář vídat stále častěji. A ne pouze v běžných variantách. Scout a RS budou následovat během nadcházejících měsíců a nové rendery ukazují, že RSku to bude docela slušet.
Rozdělená přední světla, nová maska chladiče, přepracovaná optika skupinových reflektorů, vylepšený infotainment s větší obrazovkou a bohatší výbava. To je facelift Škody Octavia ve zkratce. Vizuálně stejné změny se dají očekávat i u jednotlivých derivátů mladoboleslavského bestselleru, především pak terénního Scoutu a sportovního RS. Právě rendery druhého jmenovaného vozu vytvořil v počítači známý grafik, říkající si X-Tomi Design. A moc bychom se divili, kdyby sériová podobě ostrého liftbacku nebo kombi vypadala jinak.
Základem jsou samozřejmě stejné změny jako u výchozí varianty, to znamená rozdělená přední světla s páskem diod pro denní svícení, na přání vybavená full-LED technologií. Dále vidíme novou masku chladiče v černé barvě, která tak částečně kontrastuje s modrým lakem karosérie. Zbytek prvků využívá stejných principů jako stávající Octavia RS. To znamená ostře řezané nárazníky, kola s nízkoprofilovými pneumatikami, sníženou světlou výšku nebo černé kryty zrcátek. Vedle liftbacku pak X-Tomi vytvořil i snímek praktičtějšího kombíku, s oběma karosériemi to přitom vozu docela sluší. Jak moc tomu pomáhá výrazný lak je však otázkou.
V útrobách zůstane dvoulitrové TSI o výkonu 162 kW (220 k) v kombinaci s manuální i automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG. To stejné se dá říci také o dvoulitrovém TDI s výkonem 134 kW (184 k) a manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou. Ta je navíc dostupná i s pohonem všech kol, což by opět mělo zůstat zachováno. Nejasný je osud výkonové špičky celé řady, verze RS230 už v nabídce nefiguruje a figurovat nebude. Některé spekulace hovoří o uvedení ještě silnější varianty, jestli ale budou pravdivé ukáže až čas. Místo premiéry zatím určeno není, dá se však předpokládat březnový ženevský autosalon.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.