Nová tvář Škody Octavia rozdělila společnost. Menší části se „čtyři oči“ na fotkách líbí, větší část je kritizuje za nevkusné a na mainstreamový vůz nižší střední třídy nehodící se. Faktem ale je, že minimálně nějaké tři roky budeme tuto tvář vídat stále častěji. A ne pouze v běžných variantách. Scout a RS budou následovat během nadcházejících měsíců a nové rendery ukazují, že RSku to bude docela slušet.
Rozdělená přední světla, nová maska chladiče, přepracovaná optika skupinových reflektorů, vylepšený infotainment s větší obrazovkou a bohatší výbava. To je facelift Škody Octavia ve zkratce. Vizuálně stejné změny se dají očekávat i u jednotlivých derivátů mladoboleslavského bestselleru, především pak terénního Scoutu a sportovního RS. Právě rendery druhého jmenovaného vozu vytvořil v počítači známý grafik, říkající si X-Tomi Design. A moc bychom se divili, kdyby sériová podobě ostrého liftbacku nebo kombi vypadala jinak.
Základem jsou samozřejmě stejné změny jako u výchozí varianty, to znamená rozdělená přední světla s páskem diod pro denní svícení, na přání vybavená full-LED technologií. Dále vidíme novou masku chladiče v černé barvě, která tak částečně kontrastuje s modrým lakem karosérie. Zbytek prvků využívá stejných principů jako stávající Octavia RS. To znamená ostře řezané nárazníky, kola s nízkoprofilovými pneumatikami, sníženou světlou výšku nebo černé kryty zrcátek. Vedle liftbacku pak X-Tomi vytvořil i snímek praktičtějšího kombíku, s oběma karosériemi to přitom vozu docela sluší. Jak moc tomu pomáhá výrazný lak je však otázkou.
V útrobách zůstane dvoulitrové TSI o výkonu 162 kW (220 k) v kombinaci s manuální i automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG. To stejné se dá říci také o dvoulitrovém TDI s výkonem 134 kW (184 k) a manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou. Ta je navíc dostupná i s pohonem všech kol, což by opět mělo zůstat zachováno. Nejasný je osud výkonové špičky celé řady, verze RS230 už v nabídce nefiguruje a figurovat nebude. Některé spekulace hovoří o uvedení ještě silnější varianty, jestli ale budou pravdivé ukáže až čas. Místo premiéry zatím určeno není, dá se však předpokládat březnový ženevský autosalon.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?