Chevrolet Camaro v edici ZL1 je hodně hustým americkým sporťákem. Nejenom, že jeho zvukový projev a výkon děsí konkurenci, ale nově se mu povedlo zajet slavný německý okruh pod sedm a půl minuty.
Nové Camaro ZL1 zajelo slavný Nurburgring o 11,67 sekund rychleji, než tomu bylo u předchůdce. To znamená, že tenhle pro někoho tučný Američan takřka dorovnal ostrého Němce v podání BMW M4 GTS. Ten zajel stejnou trať v čase 7 minut a 28 sekund, což není vůbec špatné.
Není ani divu, když si připomeneme, co se vlastně ukrývá pod kapotou ostré specifikace ZL1. Jedná se totiž o přeplňovaný osmiválec s kompresorem a označením LT4. Ten disponuje objemem 6,2 litru a pro další modelový rok 2017 poskytuje výkon 650 koní a točivý moment 881 Nm. Ten je přenášen na zadní nápravu. A jedna perlička, věděli jste, že tahle verze má celkem jedenáct chladičů?
Vše se děje za pomoci desetistupňové automatické převodovky 10R90 s pádly pro řazení pod volantem. Na zadní nápravě je pro co nejlepší přenos výkonu na silnici přítomen elektronicky řízený samosvorný diferenciál a lepší stabilitu v zatáčkách zajištují magnetoreologické tlumiče. Možná se to nezdá, ale tohle Camaro obouvá v základu speciální kovaná hliníková kola o rozměru 20" s pneumatikami Goodyear Eagle F1 Supercar 3.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?