Škoda do dalších let plánuje velkou ofenzivu modelů SUV, započatou až sedmimístným Kodiaqem. Příští rok mají následovat hned dva menší vozy, druhé generace Yetiho a také pod něj umístěné SUV s prozatím neznámým jménem. Mohl by to být Fabiaq, ale třeba také Polar. Jeho podobu se pokusil nastínit známý grafický designér.
Před časem vyrukoval Theo Chin s vizí Škoda Fabiaq, ve zkratce malým SUV na základě Fabie, které by se postavilo pod Yeti po bok aut jako Nissan Juke nebo Fiat 500X. Stejně velké auto, jen se jménem Polar, se pokusil navrhnout i Remco Meulendijk, známější pod pseudonymem RM CarDesign. Který návrh je vám bližší si musí rozhodnout každý sám, Polar si každopádně půjčuje hodně linek z Kodiaqu a Superbu.
To znamená například přední část s dvojitými světlomety nebo ostře řezaní zadní světla. Zároveň ale vize dokáže upoutat třeba dvoubarevnou karosérií s celkově nízkou stavbou a především pak nízkou světlou výškou. To je dáno předpokládaným využitím především v městské džungli, kde jsou mnohem důležitější plastové plochy kolem nárazníků, blatníků a bočních prahů. Na základě spekulací dokonce nemá dojít ani na pohon všech kol.
Základem vozu pak v tomto případě není Fabia, ale modulární platforma MQB, jíž najdeme v útrobách například Audi Q2. Právě s ním, Seatem Arona a chystaným sourozencem od Volkswagenu by Polar mohl sdílet většinu významných konstrukčních prvků. S Fabií by tak byla společná prakticky jen velikost, možná motory a řešení interiéru. Jak ale bude sériové vozidlo vypadat je nakonec stále ve hvězdách a dříve než na konci příštího roku se to zřejmě nedozvíme. Pokud by ale malé SUV s okřídleným šípem vypadalo nějak takto, vůbec bychom se nezlobili.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.