Škoda do dalších let plánuje velkou ofenzivu modelů SUV, započatou až sedmimístným Kodiaqem. Příští rok mají následovat hned dva menší vozy, druhé generace Yetiho a také pod něj umístěné SUV s prozatím neznámým jménem. Mohl by to být Fabiaq, ale třeba také Polar. Jeho podobu se pokusil nastínit známý grafický designér.
Před časem vyrukoval Theo Chin s vizí Škoda Fabiaq, ve zkratce malým SUV na základě Fabie, které by se postavilo pod Yeti po bok aut jako Nissan Juke nebo Fiat 500X. Stejně velké auto, jen se jménem Polar, se pokusil navrhnout i Remco Meulendijk, známější pod pseudonymem RM CarDesign. Který návrh je vám bližší si musí rozhodnout každý sám, Polar si každopádně půjčuje hodně linek z Kodiaqu a Superbu.
To znamená například přední část s dvojitými světlomety nebo ostře řezaní zadní světla. Zároveň ale vize dokáže upoutat třeba dvoubarevnou karosérií s celkově nízkou stavbou a především pak nízkou světlou výškou. To je dáno předpokládaným využitím především v městské džungli, kde jsou mnohem důležitější plastové plochy kolem nárazníků, blatníků a bočních prahů. Na základě spekulací dokonce nemá dojít ani na pohon všech kol.
Základem vozu pak v tomto případě není Fabia, ale modulární platforma MQB, jíž najdeme v útrobách například Audi Q2. Právě s ním, Seatem Arona a chystaným sourozencem od Volkswagenu by Polar mohl sdílet většinu významných konstrukčních prvků. S Fabií by tak byla společná prakticky jen velikost, možná motory a řešení interiéru. Jak ale bude sériové vozidlo vypadat je nakonec stále ve hvězdách a dříve než na konci příštího roku se to zřejmě nedozvíme. Pokud by ale malé SUV s okřídleným šípem vypadalo nějak takto, vůbec bychom se nezlobili.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?