Škoda do dalších let plánuje velkou ofenzivu modelů SUV, započatou až sedmimístným Kodiaqem. Příští rok mají následovat hned dva menší vozy, druhé generace Yetiho a také pod něj umístěné SUV s prozatím neznámým jménem. Mohl by to být Fabiaq, ale třeba také Polar. Jeho podobu se pokusil nastínit známý grafický designér.
Před časem vyrukoval Theo Chin s vizí Škoda Fabiaq, ve zkratce malým SUV na základě Fabie, které by se postavilo pod Yeti po bok aut jako Nissan Juke nebo Fiat 500X. Stejně velké auto, jen se jménem Polar, se pokusil navrhnout i Remco Meulendijk, známější pod pseudonymem RM CarDesign. Který návrh je vám bližší si musí rozhodnout každý sám, Polar si každopádně půjčuje hodně linek z Kodiaqu a Superbu.
To znamená například přední část s dvojitými světlomety nebo ostře řezaní zadní světla. Zároveň ale vize dokáže upoutat třeba dvoubarevnou karosérií s celkově nízkou stavbou a především pak nízkou světlou výškou. To je dáno předpokládaným využitím především v městské džungli, kde jsou mnohem důležitější plastové plochy kolem nárazníků, blatníků a bočních prahů. Na základě spekulací dokonce nemá dojít ani na pohon všech kol.
Základem vozu pak v tomto případě není Fabia, ale modulární platforma MQB, jíž najdeme v útrobách například Audi Q2. Právě s ním, Seatem Arona a chystaným sourozencem od Volkswagenu by Polar mohl sdílet většinu významných konstrukčních prvků. S Fabií by tak byla společná prakticky jen velikost, možná motory a řešení interiéru. Jak ale bude sériové vozidlo vypadat je nakonec stále ve hvězdách a dříve než na konci příštího roku se to zřejmě nedozvíme. Pokud by ale malé SUV s okřídleným šípem vypadalo nějak takto, vůbec bychom se nezlobili.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.