Chystaný Mégane RS dostane manuální převodovku a k tomu silný motor

ar5, 4. října 2016, 15:00 Google+

Nový Renault Mégane již brzo dostane ultimátní verzi RS, která opět zamíchá s kartami v kategorii nejlepších hothatchů. Nově se na svět dostali informace o tom, co vlastně máme od francouzské novinky očekávat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault Mégane GT

Renault Mégane GT | foto: X-Tomi design

Sdílejte článek

Kromě hromady jízdních asistentů anebo adaptivních tlumičů je tou nejpodstatnější zprávou fakt, že finální verze Méganu RS dostane manuální předovovku! To ve spojení s řízením všech kol za pomoci systému 4Control zajistí výjimečné jízdní zážitky, na které by konkurence neměla mít.

Vše je ale zatím ve fázi dohadů a po několika zprávách, že vůz nabídne výhradně pohon všech kol a automat EDC je zas vše jinak. Právě čtyřkolka však nakonec nejspíše vůbec nepřijde, což se nedá říct o ultimátnější verzi Trophy. Podle serveru Motoring.com.au, se nový Mégane RS objeví výhradně s manuálem, až později bude zákazníkům nabídnuta alternativa v podobě provedení s automatem EDC. Obě verze pak mají být stejně rychlé, přičemž u manuálu se dočkáme automatických meziplynů.

Současně s tím je potřeba zmínit, že v úplném základu nenajdeme ani zmíněný systém natáčení kol zadní nápravy - 4Control. Ten totiž navyšuje hmotnost vozu o dalších 30 kilo a tak bude tento prvek pouze za příplatek. Mégane RS pak bude nabízen ve třech podvozkových verzích – Sport, Cup a Trophy. K tomu se přidají za příplatek dostupné adaptivní tlumiče, které však budou dostupné pouze pro provedení Sport. Okruhovější Trophy a Cup tento prvek nedostane. 

Pod kapotou novinky se pak má ocitnout přeplňovaný dvoulitr. Nejenom že zde bude zachován stávající dvoulitrový objem, ale dalším důvodem této volby je fakt, že "nafouknutý" motor o objemu 1.6litru, který používá Clio RS, by jednoduše nemusel stačit. Navíc by úpravy této jednotky pro Mégane RS byly mnohem nákladnější, než vývoj samotného dvoulitru. 

Premiéra novinky se odehraje již příští rok na autosalonu ve Frankfurtu a podle dosavadních informací máme čekat výhradně verzi s pěti dveřmi. Klasické třídvířko tak nadobro se současnou generací Méganu RS zmizelo z nabídky.

Vytisknout

Diskuze: Chystaný Mégane RS dostane manuální převodovku a k tomu silný motor

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Test zimních pneumatik pro rok 2016

Zimní pneumatiky 2016 v TESTECH. Které koupit a kterým se vyhnout?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud