Nový Renault Mégane již brzo dostane ultimátní verzi RS, která opět zamíchá s kartami v kategorii nejlepších hothatchů. Nově se na svět dostali informace o tom, co vlastně máme od francouzské novinky očekávat.
Kromě hromady jízdních asistentů anebo adaptivních tlumičů je tou nejpodstatnější zprávou fakt, že finální verze Méganu RS dostane manuální předovovku! To ve spojení s řízením všech kol za pomoci systému 4Control zajistí výjimečné jízdní zážitky, na které by konkurence neměla mít.
Vše je ale zatím ve fázi dohadů a po několika zprávách, že vůz nabídne výhradně pohon všech kol a automat EDC je zas vše jinak. Právě čtyřkolka však nakonec nejspíše vůbec nepřijde, což se nedá říct o ultimátnější verzi Trophy. Podle serveru Motoring.com.au, se nový Mégane RS objeví výhradně s manuálem, až později bude zákazníkům nabídnuta alternativa v podobě provedení s automatem EDC. Obě verze pak mají být stejně rychlé, přičemž u manuálu se dočkáme automatických meziplynů.
Současně s tím je potřeba zmínit, že v úplném základu nenajdeme ani zmíněný systém natáčení kol zadní nápravy - 4Control. Ten totiž navyšuje hmotnost vozu o dalších 30 kilo a tak bude tento prvek pouze za příplatek. Mégane RS pak bude nabízen ve třech podvozkových verzích – Sport, Cup a Trophy. K tomu se přidají za příplatek dostupné adaptivní tlumiče, které však budou dostupné pouze pro provedení Sport. Okruhovější Trophy a Cup tento prvek nedostane.
Pod kapotou novinky se pak má ocitnout přeplňovaný dvoulitr. Nejenom že zde bude zachován stávající dvoulitrový objem, ale dalším důvodem této volby je fakt, že "nafouknutý" motor o objemu 1.6litru, který používá Clio RS, by jednoduše nemusel stačit. Navíc by úpravy této jednotky pro Mégane RS byly mnohem nákladnější, než vývoj samotného dvoulitru.
Premiéra novinky se odehraje již příští rok na autosalonu ve Frankfurtu a podle dosavadních informací máme čekat výhradně verzi s pěti dveřmi. Klasické třídvířko tak nadobro se současnou generací Méganu RS zmizelo z nabídky.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.