Nový Renault Mégane již brzo dostane ultimátní verzi RS, která opět zamíchá s kartami v kategorii nejlepších hothatchů. Nově se na svět dostali informace o tom, co vlastně máme od francouzské novinky očekávat.
Kromě hromady jízdních asistentů anebo adaptivních tlumičů je tou nejpodstatnější zprávou fakt, že finální verze Méganu RS dostane manuální předovovku! To ve spojení s řízením všech kol za pomoci systému 4Control zajistí výjimečné jízdní zážitky, na které by konkurence neměla mít.
Vše je ale zatím ve fázi dohadů a po několika zprávách, že vůz nabídne výhradně pohon všech kol a automat EDC je zas vše jinak. Právě čtyřkolka však nakonec nejspíše vůbec nepřijde, což se nedá říct o ultimátnější verzi Trophy. Podle serveru Motoring.com.au, se nový Mégane RS objeví výhradně s manuálem, až později bude zákazníkům nabídnuta alternativa v podobě provedení s automatem EDC. Obě verze pak mají být stejně rychlé, přičemž u manuálu se dočkáme automatických meziplynů.
Současně s tím je potřeba zmínit, že v úplném základu nenajdeme ani zmíněný systém natáčení kol zadní nápravy - 4Control. Ten totiž navyšuje hmotnost vozu o dalších 30 kilo a tak bude tento prvek pouze za příplatek. Mégane RS pak bude nabízen ve třech podvozkových verzích – Sport, Cup a Trophy. K tomu se přidají za příplatek dostupné adaptivní tlumiče, které však budou dostupné pouze pro provedení Sport. Okruhovější Trophy a Cup tento prvek nedostane.
Pod kapotou novinky se pak má ocitnout přeplňovaný dvoulitr. Nejenom že zde bude zachován stávající dvoulitrový objem, ale dalším důvodem této volby je fakt, že "nafouknutý" motor o objemu 1.6litru, který používá Clio RS, by jednoduše nemusel stačit. Navíc by úpravy této jednotky pro Mégane RS byly mnohem nákladnější, než vývoj samotného dvoulitru.
Premiéra novinky se odehraje již příští rok na autosalonu ve Frankfurtu a podle dosavadních informací máme čekat výhradně verzi s pěti dveřmi. Klasické třídvířko tak nadobro se současnou generací Méganu RS zmizelo z nabídky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.