Nový Renault Mégane již brzo dostane ultimátní verzi RS, která opět zamíchá s kartami v kategorii nejlepších hothatchů. Nově se na svět dostali informace o tom, co vlastně máme od francouzské novinky očekávat.
Kromě hromady jízdních asistentů anebo adaptivních tlumičů je tou nejpodstatnější zprávou fakt, že finální verze Méganu RS dostane manuální předovovku! To ve spojení s řízením všech kol za pomoci systému 4Control zajistí výjimečné jízdní zážitky, na které by konkurence neměla mít.
Vše je ale zatím ve fázi dohadů a po několika zprávách, že vůz nabídne výhradně pohon všech kol a automat EDC je zas vše jinak. Právě čtyřkolka však nakonec nejspíše vůbec nepřijde, což se nedá říct o ultimátnější verzi Trophy. Podle serveru Motoring.com.au, se nový Mégane RS objeví výhradně s manuálem, až později bude zákazníkům nabídnuta alternativa v podobě provedení s automatem EDC. Obě verze pak mají být stejně rychlé, přičemž u manuálu se dočkáme automatických meziplynů.
Současně s tím je potřeba zmínit, že v úplném základu nenajdeme ani zmíněný systém natáčení kol zadní nápravy - 4Control. Ten totiž navyšuje hmotnost vozu o dalších 30 kilo a tak bude tento prvek pouze za příplatek. Mégane RS pak bude nabízen ve třech podvozkových verzích – Sport, Cup a Trophy. K tomu se přidají za příplatek dostupné adaptivní tlumiče, které však budou dostupné pouze pro provedení Sport. Okruhovější Trophy a Cup tento prvek nedostane.
Pod kapotou novinky se pak má ocitnout přeplňovaný dvoulitr. Nejenom že zde bude zachován stávající dvoulitrový objem, ale dalším důvodem této volby je fakt, že "nafouknutý" motor o objemu 1.6litru, který používá Clio RS, by jednoduše nemusel stačit. Navíc by úpravy této jednotky pro Mégane RS byly mnohem nákladnější, než vývoj samotného dvoulitru.
Premiéra novinky se odehraje již příští rok na autosalonu ve Frankfurtu a podle dosavadních informací máme čekat výhradně verzi s pěti dveřmi. Klasické třídvířko tak nadobro se současnou generací Méganu RS zmizelo z nabídky.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?