Honda Civic je u nás populární především jako hatchback, sem tam na silnici ale potkáte i sedan, jinak oblíbený hlavně v zámoří nebo na vybraných východních trzích. Proto možná překvapí, že se desátá generace s tříprostorovou karosérií dostane také k nám.
Hlavní atrakcí Hondy v Paříži je desátá generace Civicu s pětidveřovou karosérií, respektive ve sportovní specifikaci Type R. Rozhodně by ale byla škoda minout pohledný sedan, jenž byl vlastně vůbec první variantou „jubilejního“ vydání japonského kompaktu. Jeho podobu tak známe už ze severoamerického nebo čínského trhu, v evropské specifikaci tak čekejte jen několik málo designových odlišností v souvislosti s legislativou. Na první pohled je však 4630 milimetrů dlouhý, 1800 milimetrů široký a jen 1415 milimetrů vysoký sedan možná ještě atraktivnější než hatchback. Může za to především tvarování střechy, která elegantně splývá a auto tak nevypadá, jako kdyby mělo násilně naroubovaný kufr.
Ten je ostatně asi největší nevýhodou tohoto typu karosérie. Ne snad samotný objem 519 litrů, ale přístup do něj je skrze sice široký, ale nízký otvor dost obtížný. Samotná palubní deska rovněž nevykazuje žádné výraznější odchylky od hatchbacku, těšit se tak budoucí majitelé mohou třeba na sedmipalcovou obrazovku multimediálního systému Honda Connect s rozhraním Apple CarPlay i Android Auto a navigací Garmin či přístrojovou desku s centrálním otáčkoměrem. Technickým základem je nová odlehčená platforma s nižším těžištěm v kombinaci se samonosnou karosérií. Ta je rovněž lehká a velice tuhá.
Jedinou pohonnou jednotkou je čtyřválcový patnáctistovka VTEC s přeplňováním o výkonu 134 kW (182 k). Točivý moment je se šestistupňovým manuálem 240 Nm a s automatem CVT (má sedm virtuálních stupňů) 220 Nm. O bezpečnost se stará balíček Honda Sensing, výroba bude na rozdíl od hatchbacku probíhat v tureckém Gebzé. A možná trochu překvapivě by se měl sedan podle informací Auto.cz objevit v červnu i na českém trhu. Zajímavý tah, vzhledem k tuzemské popularitě tohoto typu karosérie.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?