Elegance má na rozdávání, ale bude to stačit? Honda Civic Sedan se objeví i u nás

ar6, 1. října 2016, 15:54 Google+ Mondial de l'Automobile 2016 à Paris

Honda Civic je u nás populární především jako hatchback, sem tam na silnici ale potkáte i sedan, jinak oblíbený hlavně v zámoří nebo na vybraných východních trzích. Proto možná překvapí, že se desátá generace s tříprostorovou karosérií dostane také k nám.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Honda Civic Sedan je elegantnější než hatchback a objeví se i u nás.

Honda Civic Sedan je elegantnější než hatchback a objeví se i u nás. | foto: Honda

Sdílejte článek

Hlavní atrakcí Hondy v Paříži je desátá generace Civicu s pětidveřovou karosérií, respektive ve sportovní specifikaci Type R. Rozhodně by ale byla škoda minout pohledný sedan, jenž byl vlastně vůbec první variantou „jubilejního“ vydání japonského kompaktu. Jeho podobu tak známe už ze severoamerického nebo čínského trhu, v evropské specifikaci tak čekejte jen několik málo designových odlišností v souvislosti s legislativou. Na první pohled je však 4630 milimetrů dlouhý, 1800 milimetrů široký a jen 1415 milimetrů vysoký sedan možná ještě atraktivnější než hatchback. Může za to především tvarování střechy, která elegantně splývá a auto tak nevypadá, jako kdyby mělo násilně naroubovaný kufr.

Ten je ostatně asi největší nevýhodou tohoto typu karosérie. Ne snad samotný objem 519 litrů, ale přístup do něj je skrze sice široký, ale nízký otvor dost obtížný. Samotná palubní deska rovněž nevykazuje žádné výraznější odchylky od hatchbacku, těšit se tak budoucí majitelé mohou třeba na sedmipalcovou obrazovku multimediálního systému Honda Connect s rozhraním Apple CarPlay i Android Auto a navigací Garmin či přístrojovou desku s centrálním otáčkoměrem. Technickým základem je nová odlehčená platforma s nižším těžištěm v kombinaci se  samonosnou karosérií. Ta je rovněž lehká a velice tuhá.

Jedinou pohonnou jednotkou je čtyřválcový patnáctistovka VTEC s přeplňováním o výkonu 134 kW (182 k). Točivý moment je se šestistupňovým manuálem 240 Nm a s automatem CVT (má sedm virtuálních stupňů) 220 Nm. O bezpečnost se stará balíček Honda Sensing, výroba bude na rozdíl od hatchbacku probíhat v tureckém Gebzé. A možná trochu překvapivě by se měl sedan podle informací Auto.cz objevit v červnu i na českém trhu. Zajímavý tah, vzhledem k tuzemské popularitě tohoto typu karosérie.

Vytisknout

Diskuze: Elegance má na rozdávání, ale bude to stačit? Honda Civic Sedan se objeví i u nás

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Foto: Ferrari uvádí 70 limitovaných edic najednou! Krása střídá nádheru!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud