Honda Civic je u nás populární především jako hatchback, sem tam na silnici ale potkáte i sedan, jinak oblíbený hlavně v zámoří nebo na vybraných východních trzích. Proto možná překvapí, že se desátá generace s tříprostorovou karosérií dostane také k nám.
Hlavní atrakcí Hondy v Paříži je desátá generace Civicu s pětidveřovou karosérií, respektive ve sportovní specifikaci Type R. Rozhodně by ale byla škoda minout pohledný sedan, jenž byl vlastně vůbec první variantou „jubilejního“ vydání japonského kompaktu. Jeho podobu tak známe už ze severoamerického nebo čínského trhu, v evropské specifikaci tak čekejte jen několik málo designových odlišností v souvislosti s legislativou. Na první pohled je však 4630 milimetrů dlouhý, 1800 milimetrů široký a jen 1415 milimetrů vysoký sedan možná ještě atraktivnější než hatchback. Může za to především tvarování střechy, která elegantně splývá a auto tak nevypadá, jako kdyby mělo násilně naroubovaný kufr.
Ten je ostatně asi největší nevýhodou tohoto typu karosérie. Ne snad samotný objem 519 litrů, ale přístup do něj je skrze sice široký, ale nízký otvor dost obtížný. Samotná palubní deska rovněž nevykazuje žádné výraznější odchylky od hatchbacku, těšit se tak budoucí majitelé mohou třeba na sedmipalcovou obrazovku multimediálního systému Honda Connect s rozhraním Apple CarPlay i Android Auto a navigací Garmin či přístrojovou desku s centrálním otáčkoměrem. Technickým základem je nová odlehčená platforma s nižším těžištěm v kombinaci se samonosnou karosérií. Ta je rovněž lehká a velice tuhá.
Jedinou pohonnou jednotkou je čtyřválcový patnáctistovka VTEC s přeplňováním o výkonu 134 kW (182 k). Točivý moment je se šestistupňovým manuálem 240 Nm a s automatem CVT (má sedm virtuálních stupňů) 220 Nm. O bezpečnost se stará balíček Honda Sensing, výroba bude na rozdíl od hatchbacku probíhat v tureckém Gebzé. A možná trochu překvapivě by se měl sedan podle informací Auto.cz objevit v červnu i na českém trhu. Zajímavý tah, vzhledem k tuzemské popularitě tohoto typu karosérie.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.